۶۶ کشاورز گیلانی ثروتشان را آتش زدند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت:۶۶ نفر از کشاورزانی که با سوزاندان ضایعات حاصل از برداشت برنج باعث آلودگی هوا شده بودند توسط ادارات محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

۶۶ کشاورز گیلانی ثروتشان را آتش زدند

به گزارش ۸دی،  «قربانعلی محمدپور» گفت: این اداره‌کل پیش از فصل برداشت برنج با برگزاری آموزش‌های محیط زیستی برای دهیاران و کشاورزان و توزیع بروشور در میان روستائیان مبنی بر عدم آتش زدن کاه و کلش و تبیین مضرات آن هم‌چنین تشکیل کارگروه پسماند در استان و شهرستان‌ها جهت هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم و پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: علیرغم کاهش آتش زدن کاه و کلش نسبت به سال گذشته متأسفانه برخی کشاورزان نسبت به قوانین زیست‌محیطی توجهی نداشتند و نسبت به آتش زدن کاه و کلش اقدام کرده‌اند که از ابتدای برداشت برنج تاکنون ۶۶ کشاورز به جرم آلوده کردن هوا از طریق آتش زدن ضایعات کشاورزی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

محمدپور خاطرنشان کرد: این کشاورزان می‌توانستند با فروش کاه و کلش درآمد خوبی نصیب خود و خانواده‌شان کنند اما با آتش زدن آن این ثروت را دود کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: با توجه به ماده ۲۲ و ۲۴ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست هر نوع انتشار و پخش مواد آلاینده هوا به محیط ممنوع است و با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، متخلفین تا یک سال حبس محکوم می‌شوند. 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه