قدردانی مسئولین سیاهکل از برگزاری جشنواره شکرانه برنج/ برنج کاران حمایت شوند

مهران رحیم پور دبیر نخستین جشنواره شکرانه برنج سیاهکل گفت: برگزاری این برنامه حاصل تلاش و همکاری تمامی مسئولان و تمامی همکاران من بوده است.

قدردانی مسئولین سیاهکل از برگزاری جشنواره شکرانه برنج/ برنج کاران حمایت شوند

 

به گزارش ۸دی، دکتر مهران رحیم پور دبیر نخستین جشنواره شکرانه برنج سیاهکل گفت: برگزاری این برنامه حاصل تلاش و همکاری تمامی مسئولان و تمامی همکاران من بوده است.
 مهران رحیم پور دبیر نخستین جشنواره شکرانه برنج سیاهکل اظهار داشت: برگزاری این برنامه حاصل تلاش و همکاری تمامی مسئولان و تمامی همکاران من بوده است.

??????????????۵

با اشاره به ارزش برنج در بین مردان و زنان گیل و دیلم و حرمتی که برای آن قائل هستند، گفت: این جشنواره برای نشان دادن زحمت‌های این بلندقامتان به شیوه برپایی غرفه و برگزاری نمایش‌های آیینی و موسیقی‌های محلی بوده است.

امام جمعه سیاهکل: برنج از قداست خاصی برخوردار است

?

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شکسته دل در این مراسم با تشکر از برگزارکنندگان نخستین جشنواره شکرانه برنج در سیاهکل، گفت: این جشنواره برای ترویج و ترقیب مردم برای کاشت برنج است و به همین جهت بسیار قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: در روایات اسلامی ما آمده که اولین دانه‌ای که از زمین رویید و به پیامبری حضرت محمد(ص) و امامت امیرالمؤمنین امام علی(ع) شهادت داد، دانه برنج بود.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه برنج از لحاظ دینی و غذایی بسیار مهم است، گفت: برنج از قداست خاصی برخوردار است و در روایات ما آمده که ارزش دارویی نیز دارد.

شکسته دل ضمن تشکر از دبیر جشنواره و همکاران وی برای برپایی این جشنواره خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این جشن با شکوه، برنج از نظر کمی و کیفی پیشرفت داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید قدر خود و کشت خودشان را بدانند، ابراز کرد: می‌بایست به‌وسیله چنین جشنواره‌هایی، خواص و فواید برنج بیش از گذشته در بین تمامی مردم ایران اطلاع رسانی شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل: کشاورزان باید بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب عرضه کنند

نیکفر

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره شکرانه برنج برای تشکر از خداوند بابت نعمت‌های الهی برگزار شده است.

ذبیح الله نیکفر تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا کشاورزان بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب عرضه کنند.

فرماندار سیاهکل: آماده استقبال از سرمایه‌گذاران هستم

رضا اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه برنج محصولی استراتژیک است، گفت: امیدوارم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی بتوانیم با آوردن توریسم کشاورزی، نقش خوبی در اشتغالزایی این شهرستان ایفا کنیم.

اسلامی

وی بیان کرد: به‌عنوان فرماندار شهرستان، آماده کمک کردن به همه آنهایی که جهت سرمایه‌گذاری و جهت ساخت هتل به این شهرستان می‌آیند، هستم.

فرماندار سیاهکل تصریح کرد: برنج یک محصول تمام عیار و استراتژیک است و این جشنواره می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای تبادل افکار مردم ما باشد.

اسلامی با اشاره به وجود چهار هزار و ۷۰۰ هکتار برنج در سطح شهرستان سیاهکل، گفت: کشاورزان می‌بایست پس از برداشت مرحله اول برنج، برداشت دوم را نیز که راتون نام دارد برداشت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی فرصت مناسبی است تا بتوان به وسیله آن درآمد خانوارهای گیلانی را افزایش داد و از رفتن جوانان جویای کار به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر جلوگیری کرد.

منبع: درسیاهکل

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه