وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشت:

در هیچ دولتی مانند دولت تدبیر به سوریه کمک نشده است / مسکن مهر بار سنگینی بر دوش دولت است

وزیر ارشاد پروژه‌ی مسکن مهر را بار سنگینی بر دوش دولت فعلی خواند و گفت : ” در هر گوشه و کنار مجتمعی به نام مسکن مهر بدون هیچ زیر ساختی با گرفتن هزینه ی بالا به مردم فروخته اند.

در هیچ دولتی مانند دولت تدبیر به سوریه کمک نشده است / مسکن مهر بار سنگینی بر دوش دولت است

به گزارش ۸دی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه ی مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و هفته ی دولت در مصلی رشت از  اپلیکیشن موبایلی تنها استاندار شهید کشور شهید علی انصاری اخوین رونمایی کرد.

علی جنتی سپس طی سخنانی ضمن تبریک هفته‌ی دولت، از حضور در جمع مردم و مسئولان استان گیلان ابراز خرسندی کرد و با اشاره به افتتاح پروژه های گازرسانی روز گذشته اظهار داشت:” خدا را شاکریم که در این استان بیش از ۲۰۰ روستا گازرسانی شده و به بهره برداری رسیده است.  بنده از زحمات بی دریغ استاندار گیلان و همکاری و تلاش بی امانش در جهت رشد و توسعه گیلان بسیار سپاسگزارم.”

وی به توصیف  ابعاد شخصیتی شهیدان رجایی و با هنر پرداخت و افزود: “این هفته به مناسبت شهادت این دو بزگوار هفته‌ی دولت نامیده شده است. اینها، شهیدانی هستند که زندگی آنها برای کارگزاران حکومتی الگوی والایی است. هر دوی این عزیزان پیش از انقلاب و در جهت رشد این انقلاب فعالیت های بسیار کرده اند. شهید رجایی شکنجه های بسیاری را در سالهای اسارت متحمل شدند و شهید باهنر که از یاران نزدیک شهید بهشتی بوده و رنج زندان کشیده اند آثار خوبی در جهت رشد استعدادهای جوانان و نوجوانان داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر در تمام کارهای خود اخلاص داشتند گفت: وقتی کار برای خدا باشد نتایج آن زود آشکار می شود. دشمنان اسلام گمان می‌کردند که با شهادت اینها و شهادت شهدای هفت تیر جمهوری اسلامی شکست می خورد اما، امام با نفس قدسی خود به مردم امید داد که این انقلاب پایدار خواهد ماند.

جنتی ادامه داد: اکنون نیز می‌بینیم نظام جمهوری اسلامی علی رغم توطئه های دشمن این انقلاب پس از ۳۷ سال سرپا و قدرتمندتر از همیشه روی پاهای خود ایستاده است و امروز به جایی رسیده ایم که جمهوری اسلامی نه تنها از یک امنیت آهنین برخوردار است بلکه دست نیاز کشورهای منطقه به سوی ایران دراز شده است. “

وی در ادامه به کمک هایی که ایران برای مبارزه با تروریسم به کشورهای منطقه کرده است اشاره و اظهار کرد: “بر کسی پوشیده نیست که اگر کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود داعش بغداد را اشغال می‌کرد اما جمهوری اسلامی در کنار مردم عراق ایستاد و نه تنها بغداد سقوط نکرد بلکه فلوجه نیز آزاد شد و  در سوریه نیز این چنین بود. بعضی ها فکر می کردند چون لیبی ظرف چند روز سقوط کرد و قذافی کشته شد؛ چون تونس سقوط کرد و بالعمی فرار کرد و چون مصر سقوط کرد و مبارک راهی زندان شد، می توانند در سوریه بشار اسد را نیز ساقط کنند اما جمهوری اسلامی ایران از سوریه حمایت و در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کرد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه تحولات مثبت در منطقه گویای این است که حلب نیز در آینده ای نزدیک آزاد خواهد شد گفت: تروریست ها به طور کلی از سوریه بیرون خواهند رفت. این ها همه قدرت جمهوری اسلامی در سایه ی رهبری و تلاش رزمندگان ایرانی و حمایت های ایران است. “

جنتی همچنین مدعی شد که در هیچ یک از دولت ها به اندازه ی دولت تدبیر و امید به سوریه کمک و حمایت نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این نشانه ی اخلاص دولتمردان ماست و به همین دلیل است که پیروز میدان شده اند در حالی که اگر به دنبال تجمل گرایی، مصرف گرایی و جنجالهای بی مورد بودند به یقین در صحنه شکست می خوردند.

جنتی با بیان اینکه آنچه که در ابتدا نظر بیننده را در گیلان به خود جلب می‌کند طبیعت سرسبز آن است  گفت: اهل معنا به افتخارات علمی این سرزمین توجه دارند.  شما کدام استان را سراغ دارید که این همه فقیهان عالی قدر در گذشته و معاصر داشته باشد؟ یک عارف پاکباخته ای مانند آیت الله بهجت داشته باشد. کدام استان کشور در این همه زمینه های علمی موفقیت های جهانی را رقم زده باشد. بحمدالله کشور ما و بالاخص استان گیلان پر از ستاره های علمی و دانشگاهی است. ویژگی شاخص این استان همدلی و همکاری است که با مدیریت استاندار و نماینده‌ی معظم ولی فقیه وجود دارد. این هماهنگی شرط اساسی توسعه ی استان است و می‌بینیم که طی این یک و دو سال اخیر چه پیشرفت هایی در استان صورت گرفته است. “

نکته ی دیگری که جنتی به آن پرداخت اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن از دیدگاه رهبر انقلاب بود: ” در دولت از ابتدای سال ۹۳ ستادی را تشکیل دادیم که عموم وزرا درآن عضو هستند. ۱۱ کار گروه در این ستاد داریم که وزرا در آنها فعالیت می‌کنند تا بتوانند این سیاستها را اجرایی کنند. اما رهبری عقیده دارند که این ستاد باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشد.  خوشبختانه امسال  دولت با جدیت وارد عمل شده است و در بخش های مختلف تلاش کرده است. بخشی از مشلات اقتصادی ما به دلیل تحریم ها بود که با ارتباط بانک های ما با بانکهای خارجی از جلوی پای دولت برداشته شده است، همچنین صادرات ما گسترش پیدا کرده است و سال گذشته برای اولین بار صادرات از واردات پیشی گرفت. همچنین در پنج ماهه‌ی ابتدایی امسال بیش از دو میلیون بشکه نفت صادر کردیم اما چون قیمت نفت به ثلث رسید درآمد کشور پایین آمد.”

این مقام مسئول به پیشرفت‌های حوزه‌ی کشارزی کشور نیز اشاره کرد و مدعی شد: امسال بیش از ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که آمار رضایت بخشی می باشد و همچنین در حوزه‌ی نفت و گاز مشکلات برطرف شده و پتروشیمی کشور مسیر تولید خوبی را در پیش گرفته است.

وزیر ارشاد همچنین گفت:  اکنون در ۵۰۰۰ روستای کشور دسترسی به اینترنت موجود است.

جنتی  پروژه‌ی مسکن مهر را بار سنگینی بر دوش دلت فعلی خواند و ادعان کرد : ” در هر گوشه و کنار مجتمعی به نام مسکن مهر بدون هیچ زیر ساختی با گرفتن هزینه ی بالا به مردم فروخته اند که هیچ فکری در رابطه با مدرسه، گاز و وسایل رفاهی مردم در آنها صورت نگرفته است اما این دولت چند هزار از این واحدها را تکمیل کرد و به بهره برداری رساند و تا پایان سال هم واحدهای باقی مانده را تحویل خواهد داد.”

وی با بیان اینکه همیشه شهرهایی بوده اند که نزدیک انتخابات حتی چند کشته برجای می گذاشتند ادامه داد: انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی بسیار سالم و ایمن برگزار شد و جز یک یا دو مورد تخلفی که در آن نامزدها رای مردم را خریده بودند هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفت و مردم هیچ شکایتی نداشتند.

وزیر ارشاد در ادامه تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد را در جهت ایجاد محیطی آرام برای اهل فرهنگ و هنر دانست و گفت: در این زمینه بسیار خوب و رضایت بخش عمل شده است.

وی در ادامه به دستاوردهای فرهنگی کشور اشاره و اظهار کرد :” در سال گذشته بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است که البته تیراژ کتاب به دلیل گرانی پایین آمده اما عناوین بسیار زیاد بوده است.

جنتی ضمن ارایه آماری از عملکرد دولت در سال ۹۵ گفت: طی سال گذشته، ۴۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور ساخته شد. ۱۰۰ سالن سینما در حال ساخت داریم. در سال ۹۱  تنها ۲۶ میلیارد تومان فروش بلیط داشتیم که در سال ۹۴ این رقم به ۷۳ میلیارد صعود کرده است و این نشاندهنده ی نشاطی است که در حوزه ی فیلم سازی پیدا شده است. همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال ۹۲  به تعداد ۱۶۰۰۰ واحد بوده و امروز ۶۰۰۰ واحد به آن اضافه شده است. علاوه بر این، ۲۰۰۰موسسه ی قرآنی در طی سالهای اخیر مجوز فعالیت گرفته اند تا به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه‌ی سلامت پس از برجام بزرگترین پروژه ی دولت به اجرا در آمده است افزود: در این بخش، ۴۲ درصد کاهش هزینه های پزشکی، جراحی و هزینه های بیمارستان را شاهد بوده ایم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه