وزیر فرهنگ و ارشاد:

فسادهای مالی کشور در دولت گذشته ایجاد شد/ در ۳ سال آخر دولت گذشته حتی یک وزیر ما را در اروپا نمی‌پذیرفتند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح بر اینکه در سه سال آخر دولت گذشته حتی یک وزیر ما را به اروپا نمی‌پذیرفتند، گفت: بسیاری از مشکلات و فسادها مانند اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی و فساد بابک زنجانی‌ها در آن دولت ایجاد شد.

فسادهای مالی کشور در دولت گذشته ایجاد شد/ در ۳ سال آخر دولت گذشته حتی یک وزیر ما را در اروپا نمی‌پذیرفتند

به گزارش ۸دی، علی جنتی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان ۲۰۰ پروژه گازرسانی روستایی گیلان در روستای طارمسر این بخش، با ابراز خرسندی از حضور در گیلان اظهار کرد: برای بنده حضور در گیلان به مناسبت هفته دولت افتخاری بزرگ است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته دولت، افزود: هفته دولت به مناسبت شهادت دو دولتمرد پاک‌باخته و فداکار شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر در مسیر انقلاب جان خود را در راه خدا فدا کردند، گفت: یاد تمام شهدا را گرامی می‌داریم.

وی یکی از وظایف تمام دولت‌ها را تأمین معیشتی، رفاه و امنیت مردم دانست و ادامه داد: دولت یازدهم در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه به کشور تحمیل شده بود بر سر کار آمد و رکود تورمی بسیار وحشتناکی در کشور حاکم بود.

جنتی با اشاره به اینکه واردات به کشور دچار مشکل بود و فروش نفت را محدود کرده بودند، افزود: هواپیمایی که به اروپا سفر می‌کرد به آن سوخت نمی‌دادند.

فسادهای مالی کشور در دولت گذشته ایجاد شد/ کاهش ۹ درصدی نرخ تورم در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح بر اینکه در سه سال آخر دولت گذشته حتی یک وزیر ما را به اروپا نمی‌پذیرفتند، گفت: بسیاری از مشکلات و فسادها مانند اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی و فساد بابک زنجانی‌ها در دولت گذشته ایجاد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت کنونی اولویت کار خود را برداشتن تحریم‌ها و تحقیرها از ملت ایران قرار داد و پس از مذاکرات سخت به دستاوردهایی نایل آمدیم.

جنتی با بیان اینکه تورم کشور از ۴۰ درصد، اکنون به ۹ درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: اکنون ارز ثبات پیدا کرده و این کار بزرگ توسط دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی اضافه کرد: با کشورهای منطقه حوزه‌های مشترک نفت و گاز داریم که سال‌ها از این حوزه‌های مشترک برداشت می‌کردند و ما از آن بی‌بهره بودیم.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت کنونی با توجه به اینکه وزیر با تجربه‌ای در وزارت نفت قرار گرفته، تا پایان سال ۹۶ به جز یک فاز، تمام فازهای پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

ایران سال آینده بنزین صادر می‌کند

وی با اشاره به اینکه سال آینده وضعیت کشور به مرحله‌ای می‌رسد که حتی می‌توانیم بنزین صادر کنیم، یادآور شد: پهنای باند اینترنت در دولت کنونی ۷۰ برابر شده و ۵۷ هزار مگاوات برق در کشور در حال تولید است.

جنتی نرخ ۱۱ درصدی بیکاری را یکی از مسائل اساسی در کشور خواند و تصریح کرد: پس از رفع تحریم‌ها ایجاد اشتغال اولویت برنامه‌های دولت است.

وی امنیت را نعمت بزرگی خواند و خاطرنشان کرد: ناامنی در کشورهای منطقه ایجاد شده و سوریه، یمن و… را به آتش کشیده‌اند حتی کشورهایی که دارای مرزهای آهنین بودند از حمله‌های تروریستی در امان نماندند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در وصف گیلان اظهار کرد: گیلان دارای آسمانی پر از ستارگان فرهیخته محسوب می‌شود و در کشور نمونه است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه