فرماندار آستارا خبر داد؛

آغاز عملیات انتقال گازرسانی از نمین به حیران آستارا

فرماندار آستارا از آغاز عملیات انتقال گازرسانی از نمین به حیران خبر داد.

آغاز عملیات انتقال گازرسانی از نمین به حیران آستارا

به گزارش ۸دی،  سیروس شفقی عصر امروز در جمع مردم این شهرستان در تشریح اقدام‌های انجام شده از زمان استقرار دولت یازدهم، اظهار کرد: هفته دولت فرصت گران‌بهایی برای تقویت روحیه همدلی بین دولت و ملت است.

وی به کلنگ‌زنی خط آهن آستارا ‌ـ آستارا در سال ۱۳۷۲ اشاره کرد و گفت: قرارداد این پروژه به دلیل هوشمندی دیپلماسی دولت روحانی و بسترسازی مناسب مقام‌های ارشد استانی به‌ویژه استاندار در آستارا به امضا رسید.

فرماندار آستارا با بیان اینکه عملیات اجرایی خط آهن آستارا‌ ـ آستارا در فروردین ۹۵ آغاز شده و از پیشرفت فیزیکی رو به رشدی برخوردار است، تصریح کرد: این خط آهن، کشور را به خط آهن سراسری جمهوری آذربایجان، روسیه و هلسینکی اروپا وصل می‌کند.

وی به پروژه سالن آمفی تئاتر ارشاد آستارا در سال ۱۳۷۷ اشاره کرد و ادامه داد: فاز نخست این پروژه پس از ۱۷ سال رکود با اعتباری بالغ بر ۱۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید.

شفقی با اشاره به اینکه بیمارستان ۱۳۲ تختخوابه آستارا تا یک ماه دیگر برای تجهیز تحویل وزارت بهداشت و درمان می‌شود، خاطرنشان کرد: از زمان استقرار دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال برای این بیمارستان هزینه شده است.

وی به احداث کلینیک تخصصی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها آستارا می‌تواند به شهرستان‌های همجوار خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهد.

فرماندار آستارا به نوسازی هفت مدرسه با ۴۹ کلاس در دو سال اخیر با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: پروژه هنرستان فاطمه زهرا(س) که در سال ۹۰ با ۳۰ درصد پیشرفت متوقف شده بود، امسال با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در مهرماه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سه مدرسه دیگر با ۲۴ کلاس با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در برنامه امسال قرار دارد، گفت: در بحث مقاوم‌سازی مدارس این شهرستان ورود کرده‌ایم و مدرسه دخترانه شهید مسعودپی نمونه‌ای از مقاوم‌سازی مدارس در آستارا است.

این مسؤول به پروژه‌های گازرسانی و آبرسانی به مناطق محروم و روستاهای دورافتاده اشاره کرد و ادامه داد: عملیات انتقال گازرسانی از نمین به حیران آغاز شده و در یک سال اخیر تمام روستاهای این مسیر دارای گاز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث مذهبی حوزه‌های علمیه فاقد هرگونه کد و ردیف اعتبار بودجه بودند، خاطرنشان کرد: سال گذشته کد و ردیف اعتباری مذکور ایجاد شد و توانستیم در این بخش اعتبار خوبی در نظر بگیریم.

شفقی تمام اقدام‌های مذکور را جزو افتخارات نظام دانست و یادآور شد: ورود به هرگونه حواشی علیه دولت در شهرستان خیانت به مردم و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلام محسوب می‌شود و ما را از خدمت برای توسعه و عمرانی شهرستان باز می‌دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه