امام جمعه رشت:

دولت تنها مسئول غذا و شغل مردم نیست / جنایت های منافقین از داعش بدتر بود / محراب محل حرب است نه گردن کج کردن

امام جمعه رشت اظهار داشت: دولت فقط غذای مردم و شغل مردم را نباید فراهم کند، نه اینکه نباید، بلکه همه ی امور مادی، معنوی و اخلاقی و خانوادگی ملت را باید اصلاح کند.

دولت تنها مسئول غذا و شغل مردم نیست / جنایت های منافقین از داعش بدتر بود / محراب محل حرب است نه گردن کج کردن

به گزارش ۸دی، آیت الله قربانی ظهر امروز در خطبه ی اول نماز جمعه رشت با بیان اینکه به مناسبت شهادت رئیس جمهور مکتبی شهید رجایی و نخست وزیر شهید باهنر به دست منافقین روسیاه هفته ای به مناسبت هفته ی دولت نامیده اند اپهار داشت: لذا در این خطبه ی اول بنده فرازی از نامه امیر المومنین که برای مالک اشتر نوشته را،  که ۴ تکلیف کلی را به او امر فرموده انتخاب کردم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ما هم افتخار داریم که استمرار حکومت علی (ع) را در جامعه داریم و برنامه ی حکومتی ما هم ادامه ی حکومت علی (ع) است افزود:
در ابتدای نامه امیر فرمود این نامه چیزی است که عبد خدا علی امیر مومنان به مالک پسر حارث فرمان داده است هنگامی که او را فرماندار مصر کرد.
وی با اشاره به خراج به عنوان اولین تکلیف چهارگانه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: الان از آن زمین هایی که خراج بدهند ما نداریم پس تکلیف چیست؟، می خواهد از نفت یا گاز باشد یا از معادن مختلف یا مالیات، همه ی در آمدهای ملی وظیفه ی دولت است، دولت باید این مخارج را تامین کند و به مصارف امور برساند.
قربانی جنگ با دشمنان را دومین تکلیف امام به مالک عنوان کرد و افزود: اگر صدام برما حمله کرد، وظیفه ی امام و امت این بود که در برابر دشمن بایستد اگرچه خسارت فراوان ببیند، اگر امام دستور نمیداد و فرزندان شما و شما به جنگ نمی رفتید، آنها که تا اهواز پیش آمده بودند و می خواستند تهران را بگیرند اما بحمدالله شما توانستید جلوی آنها را بگیرید، این وظیفه دولت و حکومت اسلامی است.
امام جمعه رشت در توضیح سومین تکلیف واصله امام علی به مالک خاطر نشان کرد: دولت فقط غذای مردم و شغل مردم را نباید فراهم کند، نه اینکه نباید بلکه همه ی امور مادی، معنوی و اخلاقی و خانوادگی ملت را باید اصلاح کند. در دنیای غرب مردم کار ندارند ارتباط نامشروع میان افراد باشد، زنان شوهردار با مردان اجنبی ارتباط داشته باشند پارتی های شبانه و رسوا در بینشان باشد،  می گویند ما به این چیزها کاری نداریم فقط در فکر خوراک مردم هستیم.

وی افزود: اما در حکومت علوی باید به عفاف و حجاب و رفتارهای نابهنجار مردم کار داشته باشیم، به تعلیم و تربیت مردم کار داشته باشیم، یکی از دشمنی هایی که غربی ها به عنوان حقوق بشر با ما می کنند همین است، می گویند شما چه کاری به پوشش مردم و زنان دارید.
وی با بیان اینکه ما می گوییم اینها به فساد و کارهای زشت منجر می شود و نسل ها فاسد میشود اظهار داشت:  وظیفه ی حکومت تنها تامین نیازهای مادی مردم نیست.

آیت الله قربانی در توضیح چهارمین تکلیف علی (ع) به مالک اشتر گفت: در مملکت اسلامی باید آبادی باشد. جاده خوب، دانشگاه خوب، بیمارستان خوب باشد، امکانات زندگی در حد معمول برایشان فراهم باشد، نه اینکه در کشور اسلامی جاده ها و مدارس خراب باشد، بیمارستان ها کثیف باشند و مردم برای درمان بیماران خود به کشورهای خارجی بروند، بلکه طوری باشد که برای معالجه به کشور اسلامی بیایند، در گذشته در بغداد ۶۰۰۰ دانشجو در دانشگاه بغداد بود که اکثر آنها از کشورهای اروپایی می آمدند.
وی با تاکید بر اینکه بحمدالله جمهوری اسلامی توانست هم دانشگاه را رونق بدهد و هم در رتبه های علمی، پیشرفت های عظیمی کرده ایم افزود: بیمارستان های ما از بسیاری از بیمارستان های منطقه بهتر است، ما ام القرای دنیای اسلامیم، دنیا می خواهد ببیند آیا جمهوری اسلامی از لحاظ کشاورزی،،  بهداشت، صنعت و امثال اینها در چه مرحله ای قرار دارد و لذا از دولت مردان می خواهیم در این مرحله کارهایی که حکومت انجام داده است برای مردم بیان کند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ما در زمان طاغوت یک سوزن نمیتوانستیم بسازیم، اما امروز انرژی هسته ای داریم اظهار کرد: باید این علم و پیشرفت را برای مردم بیان کنیم بدانند، ما عمران و آبادی پدید آوردیم در حالی که دنیای غرب می گوید کشورهای اسلامی باید در علوم و فنون تابع ما باشند و لذا ما را تحریم می کنند و می گویند اسلام نمی تواند دنیا و آخرت مردم را تامین کند.
قربانی در پایان خطبه اول گفت: این نامه ی امام علی روشن است که اسلام می تواند کشورها را اداره کند و به دشمنان اجازه دخالت ندهد، و بحمدالله در این چند سال حکومت اسلامی ثابت کرد که به دشمن اجازه دخالت نمیدهد، و اگر امروز هم کشتی های دشمن در آب های خلیج فارس پیدا شوند ناوشکن های ما جلوی آنها را خواهند گرفت.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در خطبه دوم تذکراتی دارم اطهار داشت: روز شهادت رجایی و باهنر را در جمهوری اسلامی روز تروریست نامیدند. چرا که این دو اسوه ی ایمان، اخلاص و تقوا به دست منافقین کشته شدند، آن زمان رجایی زیر شکنجه ساواک زیر پاهایش با کابله ای شکنجه صدمه دیده بود و باهنر هم آزار روحی و زندان را متحمل شد.
وی افزود: عالمان ربانی، ائمه جمعه استانه ای کشور و آیت الله احسانبخش در استان ما به وسیله این منافقین ترور شدند، جنایت هایی که اینها کردند داعشی ها نکردند، جنایت هایی نا گفتنی، و بعد با صدام یکی شدند و شیعیان انقلاب را کشتند و با صدام همکاری کردند و آمریکای لعنتی اینها را در آغوش خود نگه داشت.
آیت الله قربانی با بیان اینکه حالا این مرده های متعفن را دوباره به میدان آورده اند و یکی از آل سعود در جلسه ی آنها شرکت می کند گفت: منافقین منفور کشور ما هستند، برای ما مرده اند، جنایت کاران تاریخ اند با مکه رفتن نیز تطهیر نمی شوند، آن زنیکه را دعوت کرده اند برای زیارت خانه ی خدا، اما به ملت ایران این اجازه را نمی دهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر ملت ایران به آنها دست پیدا کند به مجازات قانونی خویش خواهند رسید افزود: وگرنه مانند یهودیان آواره در تاریخ باید آواره بمانند و آرزوی وطن را به گور ببرند.
امام جمعه رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نماز اظهار داشت: مساجد را یک جایگاه سکولار نکنید یعنی بعضی ها می روند نماز می خوانند اما کاری با آمریکا، اسرائیل و منافقین ندارند، اقا فرمود مساجد جایگاه عبادت آمیخته با جهاد است، یعنی مردم و خطیبان باید به وظایف سیاسی، دینی و اجتماعی رهنمون شوند و اسلحه در دست داشته باشند، محراب یعنی محل حرب، نه اینکه مثل یک آدم مردنی گردن کج کند و نماز بخواند، پیش نماز ها باید مسائل سیاسی دینی را برای مردم بگویند.
آیت الله قربانی با اشاره به دیدار با رئیس سازمان محیط زیست گفت: تنفس کشور با آب وهوای شمال است و وقتی مردم از زندگی در تهران و جاهای دیگر خسته می شوند و می خواهند بیایند در شمال یک تنفسی بکنند،  نباید کاری کنیم که محیط ما هم آلوده شود و مثل محیط های کویری و خشک،  این زیبایی ها و سرمایه های ما نیز از دست برود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به خانم ابتکار گفتم سعی کنید فضای گیلان را سالم نگه دارید، آب و هوای گیلان را آلوده نکنید تا بتوانیم یک منبع درآمد هم از این فضا داشته باشیم، حضرت امیر هم می فرمایند اتقوالله فی بلاده، یعنی باید از شهرهایمان مراقبت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه