معصومه ابتکار:

سد لاسک شفت نقص مطالعاتی داشت / سنبل آبی موجب مرگ آبزیان است، مردم نخرند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گیاه مهاجم سنبل‌آبی وارداتی و از گونه‌های بسیار خطرناک بوده و نباید توسط مردم خرید و فروش شود.

سد لاسک شفت نقص مطالعاتی داشت / سنبل آبی موجب مرگ آبزیان است، مردم نخرند

به گزارش ۸دی، معصومه ابتکار ظهر امروز در حاشیه بازدید از وضعیت گونه مهاجم سنبل‌آبی در آب‌بندان ملاسرای این شهرستان  اظهار کرد: در سال‌های گذشته و اخیر گونه‌های مختلف مهاجم آسیب زیاد زیست‌محیطی را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بحث شانه‌دار دریای خزر به ذخایر ارزشمند این دریا آسیب زده است، افزود: گیاه مهاجم آزولا نیز در سال‌های گذشته به تالاب‌های کشور صدمه وارد کرده و هنوز ردپای آن در تالاب انزلی و دیگر نقاط دیده می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اخیراً نیز پدیده سنبل آبی آسیب‌های بسیاری وارد کرده و مناطق زیادی را در بر گرفته و رشد سریعی دارد.

این مسؤول گفت: سنبل‌آبی به گونه‌ای سطح تالاب را پر می‌کند که تنفس را از آبزیان می‌گیرد و موجب مرگ و نابودی آنها می‌شود.

ابتکار با اشاره به پاکسازی تالاب عینک رشت از سنبل‌آبی خاطرنشان کرد: همت خوبی برای پاکسازی تالاب از این گیاه مهاجم ایجاد شده است.

وی سنبل‌آبی را گونه خطرناک و مهاجم وارداتی دانست و تصریح کرد: سنبل‌آبی نباید توسط مردم خریداری شود و باید ریشه‌کن شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به وضعیت احداث ناتمام سد لاسک شفت اشاره کرد و یادآور شد: مراحل احداث تمام سدها باید طبق قانون و مطالعات انجام شود و مطالعات سد لاسک نواقصی داشته که اخیراً اصلاح تکمیل شده و در نخستین فرصت مشکل برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث برخی سدهای بزرگ آثار مخربی به کشور وارد کرده است، متذکر شد: طرح‌ها و نقاطی از کشور سدهای بزرگی احداث شده که آثار مخرب آن تا سال‌ها باقی می‌ماند و ساخت سدها باید با انجام دقیق کار کارشناسی صورت گیرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه