بررسی وضعیت پروژه پل ورودی فومن؛

داستان ناتمام پل۲۰میلیاردی/پروژه ۱۲ ساله اقتصاد فومن را فلج کرد

وضعیت پروژه پل ورودی شهرستان فومن که بعد از گذشت ۱۲ سال از آغاز احداث و صرف هزینه ۲۰ میلیارد تومان هنوز ناتمام است، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.

داستان ناتمام پل۲۰میلیاردی/پروژه ۱۲ ساله اقتصاد فومن را فلج کرد

به گزارش ۸دی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی مسائل و مشکلات پل ورودی شهر فومن که عصر چهارشنبه در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات این طرح از سال ۸۱ آغاز شده است.

علی نوری زاد با بیان اینکه در سال ۸۴ نیز مطالعات تکمیلی انجام شد، افزود: این پل فقط مربوط به فومن نبوده بلکه یک کریدور سراسری قرار گرفته است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش های ترانزیت این مسیر برای منطقه گفت: این پل طرحی در قالب کنار گذر جنوبی رشت (رشت –سراوان) است که به طول ۳۵ کیلومتر بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح خود در قالب یک جاده، اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: از چهار تقاطع در نظر گرفته شده برای این پل، سه تقاطع تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

نوری زاد در ادامه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی روگذر پل اشاره کرد و افزود: درمجموع این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی همراه است.

پروژه های نیمه تمام تبدیل دغدغه اصلی مسئولان گیلان

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه پروژه پل ورودی و برخی پروژه هیا نیمه تمام گیلان به دغدغه ای برای مسئولان استان و شهرستان فومن تبدیل شده است، اظهار کرد: در ساختار و سازه های بکار رفته در این پل به موضوعات اقتصادی توجه شده است.

محمدرضا رضایی به ارائه طرح جدید برای پل ورودی شهر فومن از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی این شهرستان اشاره کرد و گفت : اگر بعد از بررسی و ارزیابی ها مشخص شود که طرح فعلی به این شهرستان آسیب وارد کرده، هزینه های انجام شده برای این طرح نادیده گرفته می شود.

وی با بیان اینکه این کار منوط به داشتن یک طرح جایگزین خوب برای این پل است، خاطرنشان کرد: در این طرح باید به مسائل امنیتی، ترافیکی و توریستی و… توجه شود.

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با تأکید برقابلیت اجرایی بودن طرح، تصریح کرد: در آن صورت می تواند بر ادامه این طرح یا شروع طرح جدید صحبت شود.

اجرای پروژه پل ورودی اقتصاد فومن را فلج کرده است

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با گلایه از هزینه های ۲۰ میلیارد تومانی انجام شده برای این پروژه و پیشرفت کُند آن، افزود: اجرای این طرح به دلایل مختلف اقتصاد شهرستان را فلج کرده است.

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری با بیان اینکه این پل موجب جداشدن دومنطقه ورودی شهرستان فومن است، گفت: اجرای پروژه دیگری به جای این پروژه می توانست اقتصاد شهرستان را دگرگون کند.

وی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت ها و پتانسیل ها موجود در ورودی شهرستان و قبل از پل، خاطرنشان کرد: متاسفانه تمامی روستاهایی که در آن سوی پل هستند از امکانات رفاهی، تاکسیرانی، خدمات شهری و روستایی محروم شدند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت ۱۲سال از آغاز احداث عملیات این پروژه، تأکید کرد: این رکود در اجرای یک پروژه محسوب شده و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه نباید بیت المال را بیهوده هدر داد، اظهارکرد: این پروژه مخل اقتصاد و برنامه های گردشگری و رفاهی شهرستان شده است.

به گفته این مسئول باید شجاعت اعتراف به اشتباه در همه مسئولان وجود داشته باشد و اگر اجرای پروژه ای اشتباه بوده و به یک شهرستان ضربه وارد کرده، اعلام شود.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
پل فومن از اول پروژه اشتباه بود. میبایست در این مکان میدان احداث میشد. تا هم به توسعه شهری و هم اشتغال و توزیع متوازن گسترش شهر کمک کند.
در حاشیه