معاون وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران:

آمریکا مانع رفع تحریم‌ها شده/ رصد بدعهدی‌ آمریکایی‌ها در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی/ پیدا کردن جاسوس وظیفه تیم هسته‌ای نیست

معاون وزیر امور خارجه گفت: رفتار طرف مقابل و بدعهدی آنان به‌دقت توسط وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای امنیت ملی رصد می‌شود.

آمریکا مانع رفع تحریم‌ها شده/ رصد بدعهدی‌ آمریکایی‌ها در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی/ پیدا کردن جاسوس وظیفه تیم هسته‌ای نیست

به گزارش ۸دی، سید عباس عراقچی عصر امروز در حاشیه همایش «برجام، گذشته، حال و آینده» که در محل فرهنگسرای آریو مصلی‌نژاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقدار زیادی از تحریم‌ها برداشته شده و مقدار دیگری نیز وجود دارد که ما با مشکلات و موانعی مواجه هستیم و علت اصلی آن بدعهدی و بدحسابی طرف‌های غربی به‌ویژه آمریکاست.

وی افزود: تعلل‌ها و کوتاهی‌هایی را که در اجرای بهینه آثار رفع تحریم‌ها داشتیم در حال پیگیری هستیم که رفع شود.

معاون وزیر امور خارجه درباره آخرین پیگیری کمیته اجرایی برجام درباره بدعهدی‌های آمریکا گفت: رفتار طرف مقابل و کوتاهی‌ها و بدعهدی آنان به‌دقت توسط وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای امنیت ملی رصد می‌شود و نتایج آن به هیئت نظارت گزارش و هیئت نظارت به‌دقت بررسی می‌کند و هرموقع نیاز باشد تصمیم لازم را می‌گیرند.

عراقچی درمورد اظهار نظرهایی که در مورد عبدالرسول دری اصفهانی یکی از اعضای تیم هسته‌ای مطرح شده است، گفت: در این زمینه فقط حرف و شایعه شنیده‌ام و امیدوار هستم که مراجعی که باید پاسخگو باشند رسماً در این زمینه توضیح دهند چرا که اگر جاسوسی دستگیر شده یا نشده باید قوه قضاییه و نهادهایی که دخیل هستند درباره آن توضیح دهند.

معاون وزیر امور خارجه درباره تأیید و صحت دستگیری دری اصفهانی گفت: من در مقامی نیستم که تأیید کنم کسی دستگیر شده یا خیر بلکه قوه قضاییه و نهادهای امنیتی باید در این رابطه اظهار نظر کنند.

عراقچی تصریح کرد: حتی اگر جاسوسی در تیم هسته‌ای بوده و یا نبوده پیدا کردن جاسوس وظیفه تیم هسته‌ای نیست، در واقع ما نه ابزارش را داریم و نه وظیفه‌اش را؛ لذا هم در زمان خودش و هم در زمان حال این وظیفه نهاد امنیتی است که کشور را مراقبت کند که دشمن از منافذ نفوذ استفاده نکند و وارد نشود.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه