نماینده مردم رشت در مجلس:

۱۰ میلیارد به یک شرکت چینی داده شد ولی هیچ کاری صورت نگرفت/ استاندار گیلان به هشدار من درباره پیمانکار چینی توجه نکرد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶ ماه قبل در مورد وضعیت پیمانکار چینی ساماندهی زباله به استاندار هشدار دادم اما ترتیب اثری داده نشد گفت: این نشان از ضعف مدیریتی در استان گیلان است.

۱۰ میلیارد به یک شرکت چینی داده شد ولی هیچ کاری صورت نگرفت/ استاندار گیلان به هشدار من درباره پیمانکار چینی توجه نکرد

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه نقش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نظام آموزشی بسیار مؤثر است، اظهار داشت: در آغاز کار مجلس دهم چند طرح و لایحه موجود است که سیاست‌های پنج ساله آینده با عنوان برنامه ششم در مجلس است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت لایحه‌ای را درخصوص حدود فعالیت بخش خصوصی در آموزش و پرورش با عنوان ساماندهی سازمان مدارس غیردولتی مجلس ارائه داد افزود: نگرانی‌هایی از جانب مردم در خصوص نوع اداره این واحدهای آموزشی وجود داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس با تاکید بر اینکه بیش از ۱ میلیون و دویست هزار دانش آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند تصریح کرد: برخی از معلمان با سرنوشت‌های مبهم و با حقوق‌های ماهیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان مشغول به تدریس بودند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه در برخی مدارس افراد بازنشسته مشغول به تدریس هستند خاطرنشان کرد: مجلس قانونی در مورد ثبات شغلی پرسنلی و مقدار حقوق دریافتی آنان و نوع بیمه‌ای که این عزیزان تحت پوشش آن قرار می‌گیرند تصویب کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تصویب کرد تا برای موسسان صندوقی با عنوان صندوق حمایت از مدارس غیردولتی تاسیس شود مطرح کرد: موسسان می‌توانند با دریافت وام‌های ارزان قیمت کمک بزرگی به این موسسات انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مبحث دوم آموزش و پرورش در مورد معلم‌های پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی و آموزش دهندگان است اظهار کرد: در دو گروه اول، خرید خدمات آموزشی و آموزش دهندگان چندین بار قانون وضع شد و بیشتر این افراد به‌صورت رسمی و یا حق التدریس استخدام شدند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه مقدمات کار انجام شد تا گروه دوم در بخش‌های مربیان پرورشی، بهداشت، مشاوره و معاون اجرایی با آموزش و پرورش به عنوان حق التدریس همکاری کنند مطرح کرد: این مهم تا هفته آینده به صحن مجلس می‌رود و با تصویب کلی آن بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در حوزه آموزش عالی و در بحث سنجش، تحصیلات تکمیلی و گزینش در وزارت علوم، قوانینی را وضع و اصلاحاتی را انجام دادیم، گفت: در مجلس مصوب شد تا پردیس‌های واحدهای بین المللی حذف شود و فقط در حوزه منطقه آزاد واحدهای بین المللی تاسیس کنند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه درمنطقه آزاد بندرانزلی امکان تاسیس واحد بین الملل است خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌های دولتی و پیام نور می‌توانند در حوزه سرزمینی منطقه آزاد، واحدهای بین المللی تاسیس کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی توانمندسازی کارکنان دولت بود ولی اکنون از ماموریت‌های خود فاصله گرفته و دانشجوی آزاد می‌گیرد تصریح کرد: پذیرش دانشجوی آزاد در دانشگاه علمی کاربردی موجب شد تا دانشگاه‌های آزاد و پیام نور دچار مشکل شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی و کاربردی را در پذیرش دانشجو محدود می‌کنیم تا در حوزه ماموریت خود به کارها رسیدگی کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلات شهروندان در مورد اوضاع نابسامان شهر رشت گفت: حوزه شهری از اختیارت شورای شهر رشت و شهردار است که بیشترین نقش را در عمران و آبادانی شهر دارند و نمایندگان می‌توانند در سطح ملی به آنان کمک کنند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه شهردار رشت اقداماتی را انجام داده است که مواردی خوب و برخی نیز قابل نقد و بررسی است گفت: برای حل همه مشکلات مسیری را مشخص کرده‌ایم ولی در ادامه آن باید مسئولان اجرایی استان و شهری پیگیر آن باشند که متاسفانه بیشتر به مسائل کوچک می‌پردازند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمل و نقل شهری و بحث مترو شهری برای شهر رشت در مجلس هشتم و جزء مصوبات آن دوره است مطرح کرد: قرار بر این شد تا مترو شهری در رشت اجرایی شود و ردیف خاصی برای آن در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با تصویب این بودجه در رشت بودجه‌ای برای قم و کرمانشاه و برخی از شهرهای دیگر نیز در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: اکنون در برخی از شهرها بیش از ۸۰ درصد کارها انجام شده است ولی در شهر رشت کار به صفر درصد می رسد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در ۲ مرحله و برای انجام پروژه حمل و نقل شهری وزیر کشور را به مجلس فرا خواندم گفت: یکی از علت‌های به تعویق افتادن این طرح این است که به‌دنبال ماده ۲۱۵ نمی‌روند تا مجوز این کار گرفته شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه استانداری موظف است تا کارهای باقیمانده را پیگیری کند مطرح کرد: دومین علت تعویق افتادن مترو شهری عدم اراده‌ لازم در این زمینه در حوزه استانداری و شهرداری است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در دوره پنج ساله، دولت ملزم شد تا زباله‌های شهرهای شمالی را به روش‌های جدید ساماندهی کند تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی از کشورهای دیگر برای انجام این کار به ایران آمدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶ ماه قبل در این زمینه به استاندار هشدار دادم افزود: از سال ۱۳۹۰ مبلغ  ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به یک شرکت چینی داده شد ولی هیچ کاری صورت نگرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت چینی ادعا دارد که در صورت خلع کردن از قرارداد بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت خواهم گرفت مطرح کرد: این نشان از ضعف مدیریتی در استان است ولی در این مورد وزیر کشور باید پاسخگو باشد که چرا حق و حقوق مردم را ضایع کرده است.

کوچکی نژاد مطرح کرد: از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و قوه قضائیه درخواست کردم تا به این موضوع رسیدگی کنند و برای دفاع از مردم این پروژه را بررسی کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه