نماینده فومن و شفت در گفتگو با 8دی:

نباید زیر پرچم ولایت فقیه خودسرانه تصمیم بگیریم / امر به معروف نباید با تندروی همراه شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید با تندروی و برخورد های عجولانه همراه شود و باید بدانیم که حفظ حرمت افراد و تکریم همه ی انسان ها لازمه ی این کار است.

نباید زیر پرچم ولایت فقیه خودسرانه تصمیم بگیریم / امر به معروف نباید با تندروی همراه شود

مهدی افتخاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با تاکید بر اینکه ما در حکومت اسلامی زندگی می کنیم و زیر پرچم ولایت فقیه هستیم اظهار داشت:  امر به معروف و نهی از منکر باید با اجازه حاکم شرع باشد و نمی شود تصمیم های خودسرانه بگیریم.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مبنای زندگی پیامبر اکرم و اهل بیت بوده است افزود: معصومین (ع) همواره در چهارچوب حدود الهی حرکت می کردند و به هیچ وجه از حد اعتدال خارج نمی شدند.

وی ساده زیستی را از جدی ترین عناصر امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: بزرگترین جلوه از زیبایی زندگی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ساده زیستی بود و من فکر نمی کنم با شعار و تبلیغات نتیجه ای در خصوص امر به معروف حاصل شود بلکه این شعارها باید جلوه عملی پیدا کند.

افتخاری با تاکید بر اینکه نباید بدون تفکر و تدبر در قضیه امر به معروف ورود پیدا کنیم اظهار کرد: امروز جامعه ی ما نیاز به نرمی و مهربانی دارد و خدای ناکرده نهی از منکر نباید با بعضی از تندروی ها و برخورد های عجولانه همراه شود و باید بدانیم که حفظ حرمت افراد و تکریم همه ی انسان ها لازمه ی امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره  به اینکه همه ی مردم و مسئولین در مسیر امر به معروف وظیفه دارند افزود: پیغمبر اکرم (ص) می فرماید «تا خواص امت من اصلاح نشوند، عوام امت من اصلاح نخواهند شد»، وقتی از ایشان پرسیدند که خواص امت شما چه کسانی هستند، فرمودند: ” الملوک ” یعنی مسئولین و حاکمان.

وی با تاکید بر اینکه کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد به اعتقاد من خودش باید از نگاه به دور باشد گفت: این باعث می شود اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر خیلی بیشتر شود.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
روشن
حاج آقا میشه بفرمائید امر به معروف و نهی منکر خلاصه باید انجام بشه یا نه؟!!! این دوگانه که نباید و اول مسئولان باید اصلاح شوند را شما بعنوان نماینده ملت تو مجلس فریاد کنید. تو شهر شما که گردشگری امروز حرف اول میزنه میدونی اوضاع و احوال حجاب و عیره .... چه خبره؟
در حاشیه