کوهنورد برتر کشوری:

تحمل عدم حمایت اداره ورزش و جوانان گیلان دشوارتر از صعود به هیمالیا بود

در حالی که فدراسیون کوهنوردی در سایت خود به بنده تبریک گفت و مجوز و تائیدیه صعود را دادند اما اداره ورزش و جوانان با فرض اینکه صعود بنده از وجاهت قانونی برخوردار نبوده حتی از برگزاری یک مراسم تقدیر برای بنده خودداری کردند.

تحمل عدم حمایت اداره ورزش و جوانان گیلان دشوارتر از صعود به هیمالیا بود

به گزارش ۸دی، آرمان حدادی کوهنورد برتر کشوری و جز هشت کوهنورد جهان است که اخیرا موفق به فتح قله ((گاشر بروم دو)) شدند.

این جوان رشتی اما دلِ پُری از تمام ناملایماتی دارد که در این روزها در حقش روا داشتند. وی در این خصوص می گوید: امسال به دلیل مشخص نبودن اسپانسرم در آخرین لحظات و دو روز مانده به زمان پروازم هنوز ۵۰ درصد از پولم تهیه نشده بود و یکی از شرایطی که شورای برون مرزی مجوز خروج بدهد این است که مساله مالی ما حدود ۴ تا شش ماه قبل از اعزام مشخص شده باشد و مشخص بشود که این هزینه توسط چه کسی، چه سازمانی و چه نهادی تامین می شود.

وی افزود: با اینکه متولی مستقیم اعزام ما هیئت کوهنوردی و اداره کل ورزش و جوانان بود اما با این بهانه که در آن برهه زمانی خاص بودجه ندارند، این اداره هیچ گونه حمایتی را از ما انجام نداد و هیچ مبلغی را در اختیار بنده قرار ندادند. 

این ورزشکار پرافتخار گیلانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بنده از سال ۸۷ تا کنون اکثرا جز بالاترین رده های رنکینگ کوهنوردی ایران بودم اما همیشه کمترین حمایت را از اداره ورزش و جوانان استان گیلان دریافت کرده ام

حدادی ادامه داد: البته امسال هم بنده افتخار این را داشتم که به عنوان تنها ایرانی فاتح قله گاشر بروم دو و یکی از هشت نفر از کل جهان باشم که موفق به فتح این قله شده و بابت این خدا را شاکر و سپاسگزارم.

حدادی بیان کرد: از اداره ورزش و جوانان توقع دارم که حمایت بیشتری از ورزشکاران داشته باشد هر چند حمایت فقط حمایت مادی نیست بلکه خیلی وقتها با تشویق و معرفی ورزشکار به جامعه حمایت ارزشمندتری از ورزشکار می شود و این اداره سعی کند همان حمایت کمی هم که انجام می دهد مقطعی نباشد و برای تداوم این کمک ها و حمایتها راهکاری ارائه بدهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در آخرین صعود جز هشت نفر اول جهان بوده است اما اداره ورزش حتی از گرفتن یک مراسم کوچک هم خودداری کرده است اظهار کرد: بعد از بازگشت بنده اعلام شد که برای صعود مجوزی نداشتم! در حالی که فدراسیون کوهنوردی در سایت خود به بنده تبریک گفت و مجوز و تائیدیه صعود را دادند اما اداره ورزش و جوانان با فرض اینکه صعود بنده از وجاهت قانونی برخوردار نبوده حتی از برگزاری یک مراسم تقدیر برای بنده خودداری کردند.

گفتنی است آرمان حدادی یکی از مطرح ترین و بااخلاق ترین ورزشکاران گیلان بوده است که گویا این روزها تحمل عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان گیلان برایش حتی از صعود به هیمالیا دشوارتر بوده است.

منبع: خزر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه