8دی منتشر می کند؛

نامه سرگشاده عضو شورای شهر رشت خطاب به استاندار گیلان/ اگر با تخلفات شهردار برخورد نشود ناگزیرم به رهبری گزارش دهم

عضو شورای شهر رشت نوشت: اگر به این یقین برسیم که در استان اراده برخورد و توقف خلاف کاری های شهردار رشت وجود ندارد، ناگزیر خواهیم بود گزارش این تخلفات را به مراجع نظارتی کشوری انعکاس دهم.

نامه سرگشاده عضو شورای شهر رشت خطاب به استاندار گیلان/ اگر با تخلفات شهردار برخورد نشود ناگزیرم به رهبری گزارش دهم

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت طی نامه ای سرگشاده خطاب به محمدعلی نجفی استاندار گیلان نوشت:

جناب آقای نجفی

استاندار محترم گیلان

با سلام و احترام

پیرو نامه ی شماره ی ۱۸۵/پ-ش مورخه ی ۹۵/۹/۴، به استحضار می رساد: شهردار رشت با ارسال نامه ای (۹۵-۴/۳/۲۸۷۳۲) به شورای اسلامی شهر رشت درخواست مجوز استخدام برای بکارگیری بیش از یکصد نیرو را نموده است.

لذا با عنایت به اینکه و برقراری رابطه کاری در شهرداری ها منوط به برگزاری آزمون و انجام مراحل گزینشی است و مسئولیت برگزاری این آزمون ها نیز در سراسر کشور بر عهده استانداریهاست و همچنین وزارت محترم کشور نیز نقش نظارت کننده در آن دارد مضافا؛ وجود اعتبار در بودجه مصوب نیز از شروط اساسی در موضوع استخدام است، خواهشمند است دستور فرمایید تا حوزه های ذیربط در آن استانداری محترم نسبت به بررسی و نظارت بر اجرای کامل مقررات استخدام نیروی انسانی که تأکید بر برابری فرصت ها و رعایت مراتب شاستگی در استخدام ها دار، پیگیری لازم را داشته باشند.

جهت مزید استخضار و ضمن احترام به حضرتعالی؛ اگر به این یقین برسیم که در استان اراده برخورد و توقف خلاف کاری های شهردار رشت وجود ندارد، ناگزیر خواهیم بود در راستای سوگندی که در برابر کلام الله مجید برای رعایت عدالت و انصاف و صرفه و صلاح امور شهر و شهرداری خوردم، گزارش این تخلفات را به مراجع نظارتی کشوری و نیز دفتر مقام معظم رهبری انعکاس دهم. در سوگند نامه ی عضویتمان تعهد دادیم که با تکیه بر شرف انسانی در حفظ امانت و خدمت به مردم کوشا باشیم. اینکه در ازای تخصیص سه سهمیه استخدام برای اعضای شورا، مجوز بکارگیری صد و اندی نیرو را به شهردار، بدون رعایت مراتب شایستگی بدهیم، این بدور از شرافت و انصاف است.

آقای ثابت قدم در گذشته، به دفعات موضوع متورم بودن شهرداری در موضوع نیروی انسانی را مطرح می کردند و در مقطعی ادعا کرده بودند که شهرداری هزار نفر نیروی مازاد دارد، حال چه اتفاقی افتاده که تغییر دیدگاه پیدا کردند!؟ آمارهایی که ایشاندر خصوص میزان کار مفید نیروهای کار در شهرداری می دادند را یکبار دیگر برای شهروندان بازگو کنند و توضیح بدهند چه تلاشی داشتند برای ارتقا و افزایش ساعات کار مفید کارکنان شهرداری؟ ایشان باید توضیح بدهند که میزان حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان چه درصدی از بودجه جاری شهرداری رشت را به خودش اختصاص داده و الان آیا در تأمین منابع مالی برای این پرداخت ها مشکلی ندارند؟ حقوق ها در شهرداری، مناطق و سازمان های آن چند ماه به تأخیر می افتد؟ در چنین شرایطی که هیچ تلاشی برای ارتقای تخصصی و آموزشی نیروهای شاغل در شهرداری صورت نگرفته و فقط شاهد صدور ۳۰۰۰ ابلاغ جابجایی نیرو در طی این یکسال و اندی از طرف ایشان و به عنوان روش مدیریت منابع انسانی بودیم، آیا بکارگیری مجدد این تعداد نیرو در این دستگاه توجیه عقلانی و ضروری دارد؟ پیشاپیش از بذل توجه و دستورات حضرتعالی نسبت به پیگیری موضوع سپاسگزاری می نمایم.

محمود باقری خطیبانی

عضو هیأت رئیسه و معاونت نظارتی شورای اسلامی شهر رشت

1111

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
بچه های محله لاکانی
بعضی ها رشت رو ارث پدری خودشون میدونن و فکر میکنن با هزار تا رای از روستا جمع کردن شدن همه کاره و سخنگوی مردم کلانشهر رشت و حتی به رییس جمهور 17 میلیونی ایران هم میخوان توهین کنن.شهردار رشت جناب مهندس ثابت قدم محبوبترین و پرکار ترین شهردار رشت بوده و خواهد بود.
در حاشیه