آقای ظریف، فرزند انقلاب!

برای به سکوت فراخواندن منتقدان آن چه در ژنو گذشت، لازم نیست پی در پی به مقوله ی فرزند انقلاب نامیده شدن خود از سوی رهبر انقلاب اشاره کنید!

آقای ظریف، فرزند انقلاب!

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، مبنا در آخرین بروزرسانی خود نوشت:

74679_163

آقای ظریف، فرزند انقلاب!
برای به سکوت فراخواندن منتقدان آن چه در ژنو گذشت، لازم نیست پی در پی به مقوله ی فرزند انقلاب نامیده شدن خود از سوی رهبر انقلاب اشاره کنید! برای ما همان یک بار که این نکته را از زبان گوینده اش شنیدیم کافی بود تا ذره ای شک در فرزند انقلاب بودن شما نداشته باشیم. اما انتقاد ما به شما و به آن چه در ژنو گذشت، هرگز نه شما و نه ما را از جرگه ی فرزندان انقلاب خارج نمی کند! انتقاد به متن توافقنامه ژنو و سوال از جزئیات محرمانه ی آن، هرگز به معنای هم صدایی با رژیم صهیونیستی نیست. این روش شما و اطرافیانتان ما را یاد شعار برخی از دوستان در دولت سازندگی می اندازد که منتقدین رئیس جمهور وقت را، دشمن پیغمبر(ص) می خواندند!

آقای ظریف، فرزند انقلاب!
به قول خودتان: «ما نباید به همدیگر انگ بزنیم.» حالا شما لطف کرده اید و انگ هم صدایی ما با اسرائیل را ناخواسته اعلام نموده اید! اما به عنوان یک دیپلمات کارکشته از شما انتظار می رود که کمی عمیق تر به مقوله ی اعتراض جناب نتانیاهو به ماجرای ژنو، نگاه کنید. واقعاً به نظرتان نتانیاهو پس از خواندن متن توافقنامه با جزئیات محرمانه اش، از دوستان آمریکایی خود رنجید؟! از ما نخواهید که باور کنیم که آمریکا، یار غار خود را در این بازی بزرگ، بی نصیب رها کرده است تا دل ایران را به دست آورد و حتی جان کری هم، هراسان از تلخی لحن شما در مذاکرات، پشت پا زده است به همه ی خاطرات شیرینی که با رفقای صهیونیستش داشت! فکر نمی کنید این های و هوی های سگ هار منطقه، مصرف داخلی در جهت به سکوت کشاندن منتقدین داخلی در ایران، داشته باشد؟

آقای ظریف، فرزند انقلاب!
سخن از «فکت شیت» کاخ سفید گفتن، به معنای مبنا گرفتن سخنان آمریکایی ها نیست. فریاد شما در مذمت دروغگویی آمریکایی ها آن چنان رسا بود که لحظه ای شک کردیم که دقیقاً چه کسانی بودند که سخن از تعامل و دوستی با این دروغ گوهای بالذات عالم زدند و حتی به مصافحه با نماینده ی دروغ گویان نیز تن دادند. نزدیک شدن به این دروغ گوها به ضرر دولت راستگویان نیست؟! شما دقیقاً در سخنانتان به همان نکته ای اشاره کردید که پوسترهای صداقت آمریکایی در سطح شهر به همان ها اشاره می کردند. همان پوسترهایی که حامیان دولت محترم، نصب آن ها را حتی اقدامی ضد امنیت ملی کشور خواندند! استناد به فکت شیت آمریکایی ها استناد به غیرقابل اعتماد بودن آن هاست. یعنی شما تا حالا به دروغ گو بودن آمریکایی ها پی نبرده بودید؟! بله، آقای ظریف، ما به سراغ مصالحه با نظامی رفته ایم که طبق استناد شما به «واشنگتن پست»، به مردم خود نیز دروغ می گوید!

آقای ظریف، فرزند انقلاب!
به قول شما که قولی حق است: «ما نباید بگذاریم آن هایی که از طریق بهانه هایی حقوق مردم فلسطین را پایمال می کنند، امروز فرصت نفس کشیدن داشته باشند.» ما این سخن را از مدت ها قبل و نه صرفاً در این ایام، حق یافتیم. ما در آن روزهایی هم که برخی با شعار «نه غزه، نه لبنان» قصد اهدای فرصت تنفس بیشتر به سگ هار منطقه را داشتند، به فکر حقوق پایمال شده ی مردم فلسطین بودیم. ناسزا گفتن به شیطان کوچک برای نزدیکی بیشتر به شیطان بزرگ، هنر نیست. هنر این است که ظلم ستیزی حق طلبانه، مبنای ما باشد، نه سبّ صهیونیست ها برای رفاقت با نماد اصلی استکبار.

آقای ظریف، فرزند انقلاب!
شما فرمودید: «رسیدن به تفاهم و راه‌حل نیازمند فکر، دقت، ابتکار و از همه مهمتر شجاعت است اما بیانیه خواندن شجاعت نیاز ندارد.» اما آقای ظریف، اثبات خود از طریق نفی دیگران نیز، اتفاقاً نیازی به فکر و دقت و ابتکار و شجاعت ندارد! اگر چیز تازه ای برای گفتن دارید، آن را روی میز بگذارید تا کف و سوت بیشتری نصیبتان شود! وگرنه این سخن ظاهراً مبتکرانه ی غیرمنصفانه را که مذاکره کنندگان قبلی صرفاً بیانیه می خواندند، یکی از نامزدهای انتخاباتی که اتفاقاً به قول آقای هاشمی، استاد جناب عالی نیز بوده اند، بیان نموده اند و اقدام شما در تکرار چندباره ی این سخن، عملی به شدت غیر مبتکرانه می باشد! حالا که وجود این فضیلت ها را در تیم مذاکره کننده ی سابق، نفی می کنید، پس احیاناً این ویژگی ها به طور کامل در تیم شما جمع شده اند. لهذا نیازمند پاسخ های جدی، منطقی، مستدل و به دور از سخنان هیجانی و سوت و کف خواهانه ی شما در تالار علامه امینی، به تمام ابهامات موجود هستیم!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه