نهمین مدال ایران قطعی شد؛

عبور کمیل از دروازه تاریخ در ۳۳ ثانیه

آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی با درخششی خیره‌کننده حریف آمریکایی خود را شکست داد.

عبور کمیل از دروازه تاریخ در ۳۳ ثانیه

به گزارش ۸دی، دیدار نیمه نهایی کمیل قاسمی در المپیک ریو با دلاگنف به سرشاخ نرسید و در همان ابتدا کمیل حریف را خاک کرد و با ۵ بارانداز پی در پی در ثانیه سی‌وسوم ۱۰ امتیاز را به دست آورد تا با امتیاز عالی راهی فینال شود.  

این یک نمایش درخشان و بی‌نظیر از کشتی‌گیر فوق‌سنگین ایران بود که به عنوان دومین نماینده جویبار راهی فینال المپیک شد. او با اجرای فنی باورنکردنی حریف خود را آنچنان بارانداز کرد که در باور هیچ کس نمی‌گنجید، کاری که کمتر در و زن ۱۲۵ کیلوی المپیک کسی قادر به انجام آن است.

پیروزی دلاورانه کمیل قاسمی، موجی از شادی را در بین مردم ایران پدیده آورده است. این پنجمین پیروزی نماینده ایران مقابل حریف آمریکایی بود که امروز به طرز عجیبی مقابل کمیل شکست خورد تا انتقام شکست علیرضا کریمی گرفته شود.

قاسمی در حالی به فینال المپیک رسید که رسول خادم سرمربی تیم‌ملی انتقادات بسیاری را بابت انتخاب او تحمل کرده بود. اما در نهایت این سنگین وزن خوش اخلاق جویباری می‌تواند چهارمین طلای کاروان ایران را به دست بیاورد و برای اولین‌بار در تاریخ در وزن سنگین ۲ مدال المپیک برای ایران بگیرد.

این پیروزی درخشان را به طرفداران ورزش تبریک می‌گوییم.

,vca3 , رشقظثسا۳.زخئ

 

 

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نخود هر آش
دیدم شکست حریف آمریکایی رو ظرف 33 ثانیه و به خود بالیدم که بعععله ، همینه ما آمریکا رو زیر پا میذاریم و باقی قضایا... که کشتی رضا یزدانی عزیز با حریف ازبک و ضربه فنی او ظرف ایکی ثانبه مرا به خود آورد که انصافا اگر ورزش رو سیاسی میبنی حالا بگیر و اگر نمیبینی لااقل از اون حرف یو اس ایی حلالیت بطلب! حالا بگو مگه میشه؟ مگه داریم؟!
در حاشیه