توسعه گیلان بدون هماهنگی دانشگاه معنا ندارد/ از سند چشم انداز توسعه عقب مانده ایم

استاندار گیلان در دانشگاه پل تالشان رشت، بابیان این مطلب که توسعه گیلان منهای دانشگاه احیا نخواهدشد، بیان کرد: ما پای همه ی دانشگاه ها رابه حوزه ی صنعت و خدمات کشاورزی باز خواهیم کردو فاصله بین مدیریت برنامه ریزی کشور و دانشگاه را کم خواهیم کرد.

توسعه گیلان بدون هماهنگی دانشگاه معنا ندارد/ از سند چشم انداز توسعه عقب مانده ایم

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، دکتر محمد علی نجفی صبح روز دانشجو مهمان دانشگاه آزاد پل تالشان بود و در این مراسم ابراز داشت: هویت دانشگاه باید در همه ی عرصه ها حفظ شود .

استاندار گیلان  بابیان اینکه توسعه گیلان  منهای دانشگاه احیا نخواهدشد بیان کرد: ما پای همه ی دانشگاه ها رابه حوزه ی صنعت و خدمات کشاورزی باز خواهیم کردو فاصله بین مدیریت برنامه ریزی کشور و دانشگاه را کم خواهیم کرد.

 وی بیان داشت: در دین مبین اسلام بارها به ارزش دانش و علم وعمل تاکید شده است پیامبر اکرم “ص” تا بنیان گذار انقلاب اسلامی با آن جمله ی ناب و ماندگار خود که دانشگاه مبدا همه ی تحولات است تا مقام معظم رهبری که تمام دغددغه اش براساس کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی است.

 محمد علی نجفی گفت: توسعه استان گیلان تا آنجا اهمیت دارد که یکی از دغدغه ی اصلی میرزا کوچک جنگلی هم همین مبحث توسعه گیلان بود که امروز این مسئولیت بزرگ بردوش شما دانشگاهیان و فرهنگیان ونخبگان است.

 وی ابراز داشت: استان گیلان علی رغم ظاهر زیبا و دارابودن طبیعت گسترده همچون جنگل و کوه و دریا وبندر و نزدیکی به پایتخت واز همه مهم تر نیروی انسانی باهوش و نخبه که همگی از عوامل مهم توسعه پایدار محسوب میشود ولیکن ما از این همه نعمات بهره برداری نکردیم واز سندچشم انداز توسعه عقب مانده ایم.

وی در پایان باابراز پیشنهاداتی برای توسعه گیلان تاکید داشت: بدون رسیدن به امکانات زیر بنایی نمیتوان راه توسعه گیلان را پیمود که از آن جمله موضوع ساخت راه آهن و تکمیل پروژه آزادراه قزوین و رشت و در منطقه آزاد ایجاد منطقه ای ویژه ی دانشگاهی که فقط منبعی برای دانش و یادگیری باشد که باعث بالارفتن ارزش علمی ان منطقه شویم و در بخش دانشگاهی افزایش تحصیلات هم در سطح کیفی و کمی و حضور جامعه دانشگاهی پزشکی و مهندسی در برنامه ریزی های دولت که برای رسیدن به این راه نیاز به  کمک دولت داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه