ادامه سیاست های محدودسازی شیعیان؛

انحلال جمعیت دینی زیارتگاه خواهر امام‌ رضا (ع) در آذربایجان به دستور دولت الهام علی اف

به گزارش رسانه های آذری، علی رغم لغو این مجوز، جمعیت دینی زیارتگاه رحیمه خانم، اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نکرده و به اطلاعیه وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان واکنشی نشان نداده است.

انحلال جمعیت دینی زیارتگاه خواهر امام‌ رضا (ع) در آذربایجان به دستور دولت الهام علی اف

به گزارش ۸دی، رادیو تالشی نوشت: وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان از انحلال “هیات امنای امامزاده بی بی رحیمه” با عنوان “جمعیت دینی زیارتگاه رحیمه خانم” در قصبه نارداران خبر داد.

براساس اطلاعیه وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان، مجوز فعالیت این جمعیت دینی که در اکتبر سال ۱۹۹۳ صادر شده بود، لغو شد.

به گزارش رسانه های آذری،  علی رغم لغو این مجوز، جمعیت دینی زیارتگاه رحیمه خانم، اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نکرده و به اطلاعیه وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان واکنشی نشان نداده است.

زیارتگاه رحیمه خانم که در جمهوری آذربایجان به “پیر نارداران” مشهور است، مدفن رحیمه خانم خواهر امام رضا (ع) – امام هشتم شیعیان جهان – است که در دوران هارون الرشید و مامون به همراه خانواده اش به این منطقه پناه آورده و در نارداران بدرود حیات گفته است.

کارشناسان، لغو مجوز فعالیت جمعیت دینی زیارتگاه رحیمه خانم در قصبه نارداران را ادامه سیاست های محدودسازی جمعیت های شیعی در جمهوری آذربایجان قلمداد می کنند.

مبارزه حاکمیت باکو با فعالان شیعی از سال ۲۰۰۳ میلادی و همزمان با روی کارآمدن الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

مبارزه با فعالان دینی و مذهبی شیعه در جمهوری آذربایجان موجب شده است که، فرقه های ضاله وهابیت و نورچی های ترکیه و همچنین فرقه های ضاله غیر اسلامی در جمهوری آذربایجان از رشد بی سابقه ای برخوردار شوند.

در واقع، خلاء حضور و تبلیغات شیعی موجب شده است که، فرقه های ضاله وابسته به بیگانگان فرصت های مناسبی برای تبلیغات کذب و نادرست و فریب مردم جمهوری آذربایجان دراختیار داشته باشند.

این درحالی است که، از مجموع جمعیت نزدیک به ده میلیونی جمهوری آذربایجان بیش از ۹۸ درصد مسلمان و بیش از ۸۶ درصد شیعه دوازده امامی هستند.

با وجود این، طی نزدیک به یک دهه گذشته، شیعیان کمتر فرصت ابراز عقیده و تبلیغات داشته اند. این روند از روز ۲۶ ماه نوامبر گذشته که واقعه تلخ نارداران رقم زده شد، ابعاد جدیدتری به خود گرفته است.

در واقع، دولت باکو تعطیلی سایت های وابسته به شیعیان را در دستور کار قرار داد. تعطیلی سایت های وابسته به جریان های شیعی در داخل جمهوری آذربایجان را باید ضربه جبران ناپذیر دیگری بر پیکرده فعالیت های شیعیان در این کشور حوزه قفقاز جنوبی قلمداد کرد.

این سایت ها وظیفه اطلاع رسانی و معرفی اسلام واقعی را در جمهوری آذربایجان به عهده داشته اند. در این شرایط و در حالی که مقام های آذری از جمله شخص “مبارز قربانلی” رییس کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان اخیرا” مدعی حمایت از آزادی های دینی در کشور شد و تلاش کرد سیاست های ضد شیعی حاکمیت باکو را توجیه کند.

این رویدادهای تلخ و ناگوار دینی و فرهنگی در جمهوری آذربایجان در حالی است که، رسانه های تحت کنترل وهابی ها و نورچی ها در جمهوری آذربایجان از جمله سایت وهابی “سلف – خبر” و شبکه دیداری “خزر تی وی” وابسته به جریان نورچی و شبکه تلویزیونی “آ. ت. و” که وابستگی آشکاری به رژیم اسراییل دارد و مدام شوهای یهودی پخش می کند، آزادانه به تبلیغات ضدشیعی در جمهوری آذربایجان ادامه می دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه