امام جمعه موقت رشت:

همه ی رؤسای جمهور انحرافات مخصوص به خود را داشتند/ می گویند قیمت مصالح ساختمانی پایین آمده، مگر مردم قیر می خورند؟

خطیب نماز جمعه ی شهر رشت گفت: تنها برگزاری مراسمات مذهبی کافی نیست و هدف ما باید ساختن تمدن نوین اسلامی باشد و باید این پدیده در جهان احیا شود.

همه ی رؤسای جمهور انحرافات مخصوص به خود را داشتند/ می گویند قیمت مصالح ساختمانی پایین آمده، مگر مردم قیر می خورند؟

به گزارش ۸دی، نماز جمعه ی این هفته ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۵ به امامت حجت الاسلام و المسلمین شفیع زاده در مصلی رشت برگزار شد.

امام جمعه ی موقت شهر  رشت در خطبه ی آغازین ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی در ادامه ی بحث اهمیت نقش ولایت فقیه را برشمرد و سپس با برشمردن پنج مرحله از انقلاب در توضیح مرحله ی ششم اظهار داشت: ششمین مرحله از مراحل انقلاب استمرار آن است. وقتی انقلابی شکل میگیرد باید تداوم داشته باشد.  انقلاب باید از اختلافات و اتفاقات نابهنجار مصون بماند. ما کشوری هستیم که هر ۴ سال یکبار مردم خودشان ریاست جمهوری شان را انتخاب می کنند. اما آیا این فردی که تأیید صلاحیت شد تا پایان همین گونه باقی می ماند؟ اگر مثل بنی صدر ضد انقلاب و نظام شد چه کسی باید با این شرایط مقابله کند و توطئه را خنثی کند ؟ اینجاست که نقش ولایت فقیه آشکار می شود.  البته همه ی روسای جمهور بعد از بنی صدر و مجلس ششم که بدترین مجلس تاریخ ایران بود، انحرافات مخصوص به خود را داشتند. مثلا رئیس جمهوری را داشتیم که ۱۱ روز خانه نشین شد! چه کسی این سر و صداها را و شرایط کشور را پس از انقلاب سامان داد؟ اهمیت ولایت در این مواقع بحرانی نمایان می شود.

وی افزود: در همین دوره نیز ، رئیس جمهور، وزیر خارجه و.. برجام را قبول دارند اما اگر ولی فقیه خطوط قرمز مذاکرات را برای ما ترسیم نمی کرد امروز ما هیچ دستاوردی از برجام نداشتیم.

حجت الاسلام شفیع زاده مرحله ی هفتم انقلاب را پیشرفت علمی دانست و بیان کرد: دانشمندان نیز نقش ولایت را در رشد و بالندگی علمی بسیار تأثیر گزار می دانند.

وی با بیان این که مرحله هشتم انقلاب بیداری اسلامی در اقسی نقاط جهان است افزود :” امام از روز نخست پیروزی انقلاب نیز هدفش این بود که این انقلاب را به سراسر جهان عرضه کند، به فرموده ی امام انقلاب تنها به ایران تعلق ندارد و همه ی جهان باید از قِبل این انقلاب به بیداری اسلامی برسند ما امروزه نیز شاهد این هستیم که در کشورهایی مثل عراق، لبنان، یمن و افغانستان تصویر رهبرمان و امام راحل را در خیابان ها و مساجدشان میبینیم. این هدف بیداری اسلامی ولی فقیه است. ”

خطیب نماز جمعه ی شهر رشت مرحله ی دیگر انقلاب را پایه ریزی تمدن اسلامی دانست و بنابر فرموده ی رهبر انقلاب گفت که تنها برگزاری مراسمات مذهبی کافی نیست و هدف ما باید ساختن تمدن نوین اسلامی باشد و باید این پدیده در جهان احیا شود.

امام جمعه ی موقت رشت با برشمردن آخرین مرحله ی انقلاب اسلامی به عنوان مهم ترین مراحل که سپردن پرچم انقلاب به دست امام عصر می باشد و این مهم باید توسط ولی فقیه مسلمین انجام بگیرد افزود :” همانطور که امام فرمودند این انقلاب پایان دارد و پایان آن ظهور آقاست، ما باید این انقلاب را به انقلاب مهدی موعود وصل کنیم تا انقلاب اسلامی به گفته ی رهبری خاتمه یابد. ”

در خطبه ی دوم نماز جمعه شهر رشت حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به ۳۱ مرداد که به پیشنهاد جمهوری اسلامی روز مساجد نام گرفت؛ به حمله ی وحشیانه رژیم صهیونیست به مسجدالاقصی که پس از مسجد النبی و مسجدالحرام مقدس ترین مکان برای مسلمین است اشاره کرد و اظهار داشت :” رژیم صهیونیستی با هجوم به مسجدالاقصی میخواست احساسات مسلمانان را جریحه دار و ایشان را تحقیر کند اما پس از این عمل مسلمانان جهان آگاه تر و متحدتر شدند برهمین اساس ما باید این روز بزرگ را گرامی بداریم و باید بدانیم که مسجد محل تربیت اجتماعی سیاسی است، مسجد پتانسیل هایی دارد که دانشگاه و مدرسه ندارند.”

خطیب نماز جمعه ی رشت با تبریک به مناسبت هفته ی دولت از مسئولین دولتی خواست که گزارش عملکرد دولت را بدون اغراق و غلو به مردم ارائه کنند. وی افزود :” یادم هست ۶ سال پیش معاون  وزیر راه دولت قبل در رشت سخنرانی داشت و به مردم قول داد که راه آهن قزوین – رشت را تا سال بعد اش افتتاح می کند! آخر مگر مجبورید دروغ بگویید ؟ اکنون هم می گویند که تورم مهار شده! اما قیمت نان و پنیر و خوراک مردم هر روز گران تر می شود. از آن طرف می گویند قیمت قیر و مصالح ساختمانی و سیمان پایین آمده است. مگر مردم قیر می خورند؟ باید گزارش مهار تورم را طوری بدهند که مردم این کاهش قیمت را بر سرسفره های خودشان لمس کنند.”

در پایان خطبه ی دوم حجت الاسلام شفیع زاده با تبریک به مناسبت روز کارمند در ۴ شهریور از آنها خواست که وجدان کاری داشته باشند، چرا که کارمندان ایرانی برخلاف کشورهای دیگر آسیا تنها ۶ ساعت در هفته کار مفید دارند و این خلاف قوانین کارمندی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه