تفاوت های مدیریت جهادی با بروکراسی رایج امروزی؛

حل مشکل نوغانداران با ایده‌ی جالب استاندار گیلان

استاندار گیلان می‌گوید: این مشکل می‌تواند در کمتر از یک هفته حل شود. رئیس جمهور که انتظار چنین پاسخی را نداشت می‌پرسد چطور؟! استاندار پاسخ می‌دهد: وزیر کشاورزی، مشاوری دارد که گیلانی و اهل لنگرود است.

حل مشکل نوغانداران با ایده‌ی جالب استاندار گیلان

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، گیلان در اردیبهشت ۶۰ با مشکل کمبود تخم نوغان مواجه شد. تخم نوغان همان تخم کرم ابریشم است و در آن زمان از کره وارد می‌شد. آن روزها ضد انقلاب به دنبال بهانه‌ای بودند تا در مردم احساس نارضایتی ایجاد کنند.
تاخیر در ارسال تخم نوغان به ایران عاملی شد تا کم کم شرایط برای یک بلوای سیاسی مهیا شود. گروهک‌ها و منافقین از این سوژه حداکثر استفاده را می‌بردند و انقلاب را مسئول این مشکلات معرفی می‌کردند.
گزارش وضعیت گیلان به اطلاع شهید رجایی می‌رسد. ایشان با شهید انصاری استاندار وقت گیلان تماس گرفته و از او راه حل می‌خواهد.
شهید انصاری در جواب می‌گوید: این مشکل می‌تواند در کمتر از یک هفته حل شود.
شهید رجایی که انتظار چنین پاسخی را نداشت می‌پرسد چطور؟!
استاندار گیلان پاسخ می‌دهد: وزیر کشاورزی، مشاوری دارد که گیلانی و اهل لنگرود است. کشور کره هم بر اساس قراردادی که قبل از انقلاب با ما بسته است باید تخم نوغان را به طرف ایرانی بفروشد. من پیشنهاد می‌کنم مشاور گیلانی وزیر را با یک هواپیمای شخصی به سئول بفرستید تا بر اساس قرارداد این محصول را خریداری و به ایران بیاورد. البته لطف کنید، هواپیما این محموله را به تهران نبرد تا در سیستم بروکراسی آنجا گیر کند، بلکه آن را یکراست به رشت بفرستید.
شهید رجایی که خیلی خوشحال شده بود، گفت: عجب فکر خوبی کردید، من خیلی سریع این کار را انجام خواهم داد.
مشاور وزیر کشاورزی با هواپیمای شخصی عازم سئول می شود و همانطور که پیش بینی می‌شد خیلی سریع مشکل نوغانداران گیلانی برطرف می‌شود.

منبع : کتاب استاندار آسمانی- صفحه ۲۶۸ – با تلخیص و تصرف

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه