رفتار مسئولانه یا غیر مسئولانه!!

آیا حضور هواپیماهای روسی در همدان مغایر قانون اساسی است؟!

برخی ادعا می کنند پرواز هواپیماهای روسی از پایگاه شهید نوژه همدان به مقصد سوریه، مغایر اصل ۱۴۶ قانون اساسی است. ولی آیا این ادعا صحت دارد؟

آیا حضور هواپیماهای روسی در همدان مغایر قانون اساسی است؟!

به گزارش ۸دی، حسین شمسیان طی یادداشتی کوتاه نوشت: همکاری ایران ،سوریه و روسیه در مبارزه با تروریست های تکفیری ، با استقرار و پرواز جنگنده های روسی در پایگاه شهید نوژه همدان وارد مرحله تازه ای شده است.

در این بین موضوع ملال آور آن است که مردم خودمان به مدد روش های نادرست اطلاع رسانی و غلط بودن سیستم،آخرین مردمی هستند که این خبرساده را می شنوند و البته اصل خبر هم از زبان پایگاه های خبری غیر ایرانی منتشر شده است!

در حالیکه هنوز هیچ منبع رسمی ای حاضر به اطلاع رسانی دراین موضوع نشده،شبکه های رسانه ای معاند،به بزرگ نمایی و انحراف موضوع پرداخته اند و بی بی سی تبدیل به محور طرح و شرح موضوع شده است!

جای تاسف دارد که دستگاه عریض و طویل صدا و سیما با چشم بستن به رسالت آگاهی بخشی به مردم، رسانه معاند استعمار پیر را به مرجع خبری در این موضوع بدل کرده است! حقیقتا سالها وقت لازم است تا رسانه ای بتواند بطور کلی یا در موضوعاتی خاص  مرجعیت پیدا کند واکنون رفتار عجیب و غیر قابل توجیه مسئولان داخلی و صدا و سیما این فرصت طلایی را در اختیار آنها گذاشته است!

برخی ادعا می کنند پرواز هواپیماهای روسی از پایگاه شهید نوژه همدان به مقصد سوریه، مغایر اصل ۱۴۶ قانون اساسی است. آیا این ادعا صحت دارد؟

اصل ۱۴۶ قانون اساسی تصریح دارد:« استقرار هر گونه‏ پایگاه‏ نظامی‏ خارجی‏ در کشور هر چند به‏ عنوان‏ استفاده‏ های‏ صلح‏ آمیز باشد ممنوع‏ است‏.»

می بنید که در این اصل، صحبت از «استقرار پایگاه نظامی»است و اساسا با وضع موجود همکاری ما با روسیه متفاوت است. وضع کنونی، همکاری راهبردی دوکشور، برای مبارزه فراگیر و منطقه ای با جریانی تروریستی و تکفیری است که آشکارا چشم به امنیت ما دارد و این اقدام، اقدامی پیشگیرانه و باز دارنده است.

در مقابل این شبهه باید تصریح کرد؛ بند سوم از اصل قانون اساسی ۱۷۶ تصمیم گیری برای «بهره‏ گیری‏ از امکانات‏ مادی‏ و معنوی‏ کشور برای مقابله‏ باتهدیدهای‏ داخلی‏ و خارجی» را به عهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته است . همکاری اخیر ایران و روسیه، قطعا معطوف به این اصل و مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.

فراموش نکنیم که شب گذشته، دو تیم تروریستی داعش در کرمانشاه متلاشی و جعی از اعضا آن به هلاکت رسیده و یا دستگیر شدند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه