مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

۷۰ درصد مشکلات واحدهای صنعتی استان گیلان ناشی از کمبود نقدینگی است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: ۷۰ درصد مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی صنایع کوچک استان گیلان ناشی از کمبود نقدینگی است.

۷۰ درصد مشکلات واحدهای صنعتی استان گیلان ناشی از کمبود نقدینگی است

به گزارش ۸دی؛ طهمورث لاهوتی در نشست خبری دیروز خود با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از صنایع مستقر در گیلان جز صنایع کوچک و متوسط هستند، اظهار داشت: تعداد کارکنان در واحدهای صنعتی تعیین کننده تقسیم‌بندی صنایع به بخش کوچک، متوسط، خرد و بزرگ است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی که تا ۱۰۰ نفر نیروی انسانی دارند جزء صنایع کوچک و متوسط محسوب می‌شوند، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۲۰۰ قرارداد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان میزان مذکور را یک سوم صنایع کوچک و متوسط استان عنوان کرد و افزود: مابقی واحدها در خارج از نواحی صنعتی گیلان مستقر هستند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه درسطح استان ۲۴۰۰ واحد بهره بردار فعال وجود دارد که همگی جز صنایع کوچک و متوسط هستند، خاطرنشان کرد: از میزان مذکور ۸۰۰ واحد  بهره‌بردار فعال در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

وی عمده واحدهای صنعتی گیلان را از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط دانست و افزود: گیلان شرایط مطلوبی را در استقرار صنایع در استان دارد و این شرایط مسیری را به سمت توسعه طی می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تصریح کرد: بحث شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع پیش روی این شرکت‌ها و توسعه‌ای که باید در این حوزه برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان حاصل شود در گیلان بررسی می‌شود.

لاهوتی ۷۰ درصد مشکلات شناسایی شده واحدهای صنعتی و تولیدی صنایع کوچک استان را بحث کمبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: کمبود نقدینگی در تکمیل طرح‌های در دست اجرا، بحث مدیریتی واحدهای صنعتی، اختلاف شرکاء و استهلاک تجهیزات و ماشین آلات موجود در واحدها از دیگر مشکلات واحدها در صنایع کوچک و متوسط است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تامین نقدینگی و منابع مالی در دو بخش سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد، ارائه تسهیلاتی ارزان به واحدها توسط سازمان صنایع کوچک و متوسط نواحی ایران در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته بالغ بر ۸ میلیارد تومان به صنایع کوچک و متوسط مستقر در استان بر اساس نیازهای بررسی شده تسهیلات ارائه شده است، بیان کرد: در حال حاضر با ایجاد سامانه و ثبت نام سایت بهین یاب ارائه این تسهیلات نامحدود شده که مبالغ قابل توجه‌ای پرداخت و گیلان رتبه بسیار خوبی در معرفی واحد‌ها و ارائه تسهیلات را در کشور دارد.

لاهوتی با بیان اینکه در کارگروه رفع موانع تولید استان شاهد تعامل بسیار خوبی با بانک‌های عامل هستیم، تصریح کرد: بحث بدهی‌های پرداختی و چک برگشتی واحدهای صنایع کوچک و متوسط در ارزیابی اعطای تسهیلات حذف شده است که این امر اقدامی بسیار موثر است.

وی با اشاره به مسئولیت مهم مدیریتی در واحدها و با تاکید بر اینکه منابع مالی در واحدهای صنعتی باید به‌درستی مدیریت شود، افزود: در سال‌های اخیر و در دوران تحریم واحدهای صنایع کوچک و متوسط متحمل مشکلات زیادی شده‌اند بنابراین در آن دوران بهترین شیوه مدیریت نیز قادر به تحمل بار مشکلات نبوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اینکه واحدهای خوبی در استان وجود دارد که به عنوان برندهای صادراتی در کشور محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: روند تجاری‌سازی در استان مطلوب و رو به توسعه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه