المپیک ریو 2016؛

بهداد سلیمی رکورد زد و حذف شد/طلای بهداد در سالن ریو به سرقت رفت+تصاویر

بهداد سلیمی، نماینده ۱۰۵+کیلوگرم وزنه برداری کشورمان با رکورد شکنی و ثبت وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی در حرکت یک ضربه، حرکت دوضرب را با ناکامی به پایان رساند.

بهداد سلیمی رکورد زد و حذف شد/طلای بهداد در سالن ریو به سرقت رفت+تصاویر

به گزارش ۸دی، در ادامه رقابت های وزنه برداری ریو ۲۰۱۶ ،دقایقی پیش بهداد سلیمی وزنه بردار نماینده ۱۰۵+ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفت و در انجام حرکت دوضرب ناکام بود.

تک ضرب:

سلیمی در حرکت اول یک‌ضرب، وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را انتخاب و به خوبی موفق به مهار آن شد، وی در حرکت دوم به راحتی وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت سوم وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد و با موفقیت در زدن این وزنه رکورد المپیک را در یک ضرب جا به جا و در رقابتی نزدیک با تالاخادزه گرجستانی در رده نخست حرکت یک ضرب قرار بگیرد.

پس از نماینده ۲۶ ساله کشورمان ، راشا تالاخادزه از گرجستان با ۲۱۵ کیلوگرم در رده دوم قرار گرفت و گور میناسیان از ارمنستان با ۲۱۰ کیلوگرم سوم شد.

دوضرب:

سلیمی برای حرکت اول خود وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را در دو‌ضرب انتخاب کرد که با وجود بالای سر بردن وزنه، اما دو چراغ قرمز از داوران دریافت کرد تا ناکام باشد. او در حرکت دوم خود، دوباره وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را انتخاب کرد و این بار وزنه را بالای سر برد و سه چراغ سفید گرفت اما هیئت ژوری آن را قبول نکرد. در حرکت سوم نیز این وزنه‌بردار در مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی موفق نبود.

در نهایت اعتراض های بهداد نتیجه نداد و از دور مسابقات کنار رفت.

در این وزن تاخالادزه با مجموع ۴۷۳ قهرمان شد و رکورد مجموع المپیک را شکست. گورمیناسیان از ارمنستان با ۴۵۱ و تورمانیدزه از گرجستان با ۴۴۸ به مدال برنز رسید.

بهداد سلیمی رکورد زد و حذف شد/طلای بهداد در سالن ریو به سرقت رفت
بهداد سلیمی رکورد زد و حذف شد/طلای بهداد در سالن ریو به سرقت رفت
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه