رییس جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه خبر داد؛

آغاز برداشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه، قطب تولید بادام کشور

برداشت بادام زمینی امروز در شهرستان آستانه‌اشرفیه قطب تولید بادام کشور آغاز شد.

آغاز برداشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه، قطب تولید بادام کشور

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر؛ رئیس جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه در حاشیه اولین برداشت محصول بادام‌زمینی که در روستای نقره ده پائین بخش بندر کیاشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  نخستین محصول بادام‌زمینی این شهرستان در سطح هشت هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی و توسط عیسی رجبی یکی از بادامزاران منطقه انجام گرفت.

گودرز کمال پور با اشاره به اینکه از هر هکتار زمین زیر کشت بادام شش هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر به دست می‌آید بیان کرد: عملیات برداشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه توسط بادامزاران منطقه به‌صورت سنتی صورت می‌گیرد که این برداشت تا اوایل مهرماه ادامه خواهد

وی بابیان اینکه ۴۰ درصد از پیل به‌دست‌آمده بادام تبدیل به پیله خشک می‌شود گفت: ۵۰ درصد از پیله خشک بادام‌زمینی به‌دست‌آمده نیز به مغز بادام‌زمینی تبدیل و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

کمال پور با اشاره به حضور بیش از پنج هزار بهره‌بردار بادام‌زمینی در شهرستان گفت: آستانه‌اشرفیه به علت داشتن خاک مرغوب و حاصلخیز آبرفتی رودخانه سپیدرود شرایط مناسبی را برای تولید بادام‌زمینی دارد که سالانه بیش از ۸۰ درصد از محصول بادام‌زمینی موردنیاز کشور توسط بادامزاران این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

 رئیس جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه کشت بادام‌زمینی در این شهرستان همه‌ساله در اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود تصریح کرد: ۹۰ درصد بادام زمین موردنیاز کشور توسط بادام کاران این شهرستان تولید می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه محصول بادام‌زمینی شهرستان آستانه‌اشرفیه از نوع گلی است، اظهار داشت: دارا بودن بوته‌های ایستاده، پر محصول بودن، کیفیت بالا، طعم خوب، دانه‌های درشت از مهم‌ترین ویژگی‌های بادام‌زمینی این شهرستان به شمار می‌رود که همواره نیز موردتوجه مصرف‌کنندگان قرار دارد.

 رئیس جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه حمایت از بادام کاران شهرستان را راه‌حل جلوگیری از ورود بادام‌های بی‌کیفیت خارجی به کشور عنوان کرد و افزود: کورکا، نقره ده، استخر بیجار، تمچال، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان و… از مهم‌ترین مراکز تولید بادام‌زمینی این شهرستان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه