استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر کشور:

گیلان رتبه ی نخست امنیت سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار کشور را دارد

استاندار گیلان در دیدار معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در رشت اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت امنیت و آرامش در بخش‌های مختلف بویژه مرزهای استان در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

گیلان رتبه ی نخست امنیت سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار کشور را دارد

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در این دیدار که در دفتر کار استاندار برگزار شد با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۴ تا ۳۰ میلیون نفر در گیلان اقامت دارند گفت: شرایط امنیتی و آرامش در استان در بخش‌های مختلف بویژه در بخش سیاسی، اجتماعی و امنیتی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تعامل بسیار سازنده بین اعضای شورای تأمین استان وجود دارد افزود: مجموع آمارهای مقایسه‌ای شاخص‌های امنیتی در سال‌های اخیر نشان دهنده‌ی این است که گیلان همچنان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و این امنیت روز به روز در حال تقویت است.

استاندار با اشاره به پایین بودن آمار جرایم خشن و مهم در گیلان گفت: امنیت پایدار در مرز نیز بصورتی است که گیلان دارای یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است.

نجفی با بیان اینکه امنیت موجود موجب شده است تا فضای سیاسی پرنشاط، پویا برای فعالیت احزاب و سازمان‌های مردم نهاد در گیلان فراهم شود اظهار کرد: با توجه به گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گیلان همچنین در زمینه‌ی امنیت سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در رتبه‌ی نخست کشور قرار دارد.

نماینده ی عالی دولت در گیلان به فضای توسعه‌ی کشور و گیلان اشاره کرد و گفت: دولت برای بهره‌مندی از توانمندی‌های ممتاز جغرافیایی و همجواری گیلان با کشورهای حاشیه‌ی خزر، آسیانه میانه، قفقاز و پتانسیلهای گردشگری، کشاورزی و صنعتی و دریا محور نسبت به تکمیل زیر ساخت‌های ارتباطی همچون آزاد راه، راه آهن، سدها و بنادر اهتمام دارد .

استاندار گیلان افزود: فضای  موجود موجب شده است تا شرایط ارتقای شاخص های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در استان رو به صعود باشد و مسئولان و مردم  برای رقم زدن اتفاقات خوب دغدغه امنیتی نداشته باشند.

نجفی با بیان اینکه پس از برجام فضای امنیت بین المللی ارتقاء یافته است گفت : با پویایی وزارت خارجه، سیاست‌های حمایتی وزارت کشور ، روابط استان‌های مرزی با کشورهای همسایه برای تبادلات تجاری و اقتصادی رو به فزونی است و گیلان نیز تلاش کرده در همین راستا از فرصت‌های فراهم شده استفاده کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دیدگاه کنونی  توسعه‌ی اقتصادی وزارت کشور در دولت تدبیر و امید پس از انقلاب  برجسته است اظهار کرد: با توجه به تلاشهای وزارت کشور در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی استانها نیز  فعال هستند .

وی افزود: آرامش مثال زدنی و خوب امروز کشور با تدابیر رهبر فرزانه‌ی انقلاب، خون مقدس شهدا و رشادت‌های ایثارگران و جانبازان، پیروی دولت از منویات ایشان و همراهی همه‌ی بخش های امنیتی و انتظامی فراهم شده است.

گفتنی است جلسه مشترک شورای تأمین استان و شهرستانها به ریاست دکتر نجفی استاندار گیلان و با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور، مدیر کل امنیتی وزارت کشور ، صبح امروز در تالار همایشهای غدیر استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه