المپیک ریو 2016؛

شکست شاگردان لوزانو مقابل روسیه/ ایران حریف ایتالیا شد

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه المپیکی خود برابر روسیه در ۳ ست متوالی مغلوب شد و در گروه خود در مکان چهارم ایستاد.

شکست شاگردان لوزانو مقابل روسیه/ ایران حریف ایتالیا شد

به گزارش ۸دی،  تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو از ساعت ۲۲:۳۰ برابر روسیه قرار گرفت.

ست اول را ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به روس‌ها واگذار کرد.

ست دوم هم روس‌ها موفق شدند با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به برتری برسند.

ست سوم هم شاگردان لوزانو مقابل روس‌ها با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کردند تا با کسب عنوان چهارمی گروه خود حریف ایتالیا شوند.

ترکیب ایران: سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، عادل غلامی و مهدی مرندی

در میان ۱۲ بازیکنی که ولادیمیر آلکنو برای بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو معرفی کرده است، الکساندر وولکوف با ۲۱۰ سانتی متر، بلندقامت ترین بازیکن محسوب می شود.  الکسی وربوف هم با ۱۸۳ سانتی متر، کوتاه قامت ترین بازیکن این تیم است. روسیه با میانگین قدی دو متری، بلندقامت‌ترین تیم کل رقابت‌ها است.

**ست اول:

در ست اول این مسابقه ملی‌پوشان روسیه بازی را بهتر آغاز کردند تا اینکه در امتیاز ۷ بر ۳ به سود روسیه لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.
شاگردان لوزانو خیلی تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند، اما روس‌ها هم پا پس نکشیدند تا نتیجه بازی ۱۱ بر ۸ به سود شاگردان آلکنو باشد.

اغلب حملات اول روس‌ها تبدیل به امتیاز می‌شد؛ درحالی که مدافعان این تیم هم شرایط بسیار خوبی داشتند و تلاش می‌کردند تا حملات این را دفاع کنند.

در امتیاز ۱۲ بر ۱۰ به سود روسیه و برای کسب امتیاز یازدهم برای ایران لوزانو درخواست بازبینی مجدد صحنه کرد که درخواست وی درست نبود و امتیاز سیزدهم به روسیه رسید.

روس‌ها سرویس‌ زن‌های قهاری هستند و هر سرویس آنها بوی امتیاز می‌دهد و در طرف مقابل مرندی هم در دریافت‌های اول شرایط خوبی نداشت. زمانی که کار روس‌ها برای امتیازگیری گیر می‌کرد سرعتی‌زنان این تیم برای کشورشان امتیازگیری می‌کردند.
در امتیاز ۱۷ بر ۱۵ شهرام محمودی جایگزین سعید معروف شد. در امتیاز بعدی هم مهدوی جایگزین غفور تا دو تعویضه ایران کامل شود.

در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود روسیه و زمانی که ملی‌پوشان ایران در حال کم کردن اختلاف بودند آلکنو درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

این وقت استراحت تاثیری در روند بازی نداشت و ایران توانست در امتیاز ۱۹ بازی را به تساوی بکشاند.

در امتیاز ۲۰ بر ۲۰ غفور و معروف به جای خود برگشتند تا جایگزین مهدوی و محمودی شوند.

زمانی که بازی ۲۲ بر ۲۰ به سود روسیه شد، این بار نوبت لوزانو بود تا درخواست وقت استراحت کند.

شاگردان لوزانو با سرویس تماشایی عادل غلامی و دریافت ناقص روس‌ها توانستند بازی را در امتیاز ۲۳ بر ۲۳ مساوی کنند.
این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود روسیه خاتمه پیدا کرد.
پایان ست اول

**ست دوم:

ست دوم را هم روس‌ها بهتر از ایران آغاز کردند، اما سرویس‌های فرهاد قائمی کمی کار را برای روس‌ها سخت کرد. در ادامه هم از دست دادن سرویس‌ توسط بازیکنان دو تیم نتیجه بازی را ۵ بر ۳ به سود روسیه کرد.

اشتباهات فردی در تیم ایران و عدم دریافت‌های دقیق موجب شد تا روس‌ها اختلاف را بیشتر کنند. روس‌ها با ترکیبی که روانه میدان کردند نشان دادند که ایران را دست کم نگرفتند و پیروزی در این مسابقه اهمیت زیادی برایشان دارد.

روس‌ها در سرویس و دفاع بهتر از ایران هستند، هرچند که شاگردان لوزانو هم برای کسب هر امتیاز می‌جنگند. روس‌ها حتی از ۳ دفاع ایران هم به راحتی اسپک می‌زنند و کسب امتیاز می‌کنند.زمانی که نتیجه بازی ۱۴ بر ۹ به سود روسیه شد بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

در امتیاز ۱۶ بر ۹ مهدوی و محمودی جایگزین غفور و معروف شدند تا بلافاصله پس از ورود آنها ایران به امتیاز دهم برسد.
تعویض‌های پی در پی در ترکیب ایران؛ عبادی‌پور جایگزین قائمی شد.
در این ست تمرکز ملی‌پوشان ایران کاملاً بهم ریخت و نتوانستند به جریان بازی برگردند. اختلاف ۱۰ امتیازی به سود روسیه کار را برای شاگردان لوزانو سخت و سخت‌تر کرد.

این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود روسیه تمام شد.

پایان ست دوم

**ست سوم:

مهدوی از ابتدای ست سوم در ترکیب تیم ایران قرار گرفت و حضور وی بسیار هم موثر بود، چراکه ایران توانست با عملکرد خوب و دفاع مناسب وی ۳ بر صفر از حریف پیش بیافتد.
روس‌ها در امتیاز هشتم توانستند بازی را به تساوی بکشانند.
مجتبی میرزاجانپور با سرویس تماشایی خود برای ایران امتیازآوری کرد، اما آلکنو درخواست وقت بازبینی مجدد کرد که نشان داد تصمیم دارو درست بود و امتیاز به ایران رسید.
روسیه برای اولین بار در ست سوم و در امتیاز ۱۴ بر ۱۳ پیش افتاد. آنها در دریافت و دفاع شرایط بسیار خوبی دارند که کار را برای ایران مشکل کرده است.
در نتیجه تساوی ۱۵ قائمی جایگزین عبادی‌پور شد و پشت خط سرویس قرار گرفت.

در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ به سود روسیه لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود روسیه این بار نوبت آلکنو بود که درخواست وقت استراحت کند، چراکه ایران در حال کم کردن اختلاف است.

در امتیاز ۲۲ بر ۱۹ به سود روسیه عبادی‌پور جایگزین قائمی شد؛ آلکنو هم تغییراتی در ترکیب تیم خود ایجاد کرد.
این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود روسیه خاتمه پیدا کرد تا تیم ایران در گروه خود چهارم شود و روز چهارشنبه به مصاف تیم اول گروه مقابل یعنی ایتالیا برود.

پایان ست سوم

اگرچه دیمیتری موزرسکی در فهرست بازیکنان تیم ملی روسیه در بازی‌های المپیک حضور ندارد، اما این تیم مانند تمام سال‌های گذشته با هیچ مشکلی در زمینه دفاع روی تور مواجه نشده است. وولویچ و وولکوف، دو مدافع میانی این تیم شرایط و تاثیرگذاری یکسانی در بازی این تیم دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه