سید حسن نصرالله :

اسرائیل دیگر توان رویارویی با مقاومت را ندارد

دبیر کل حزب‌الله لبنان طی مراسمی در سالگرد جنگ ۳۳ روزه تصریح کرد که اسراییل دیگر توان رویارویی با مقاومت را ندارد و به همین خاطر ، آمریکا به جنگ نیابتی در منطقه روی آورده است.

اسرائیل دیگر توان رویارویی با مقاومت را ندارد
به گزارش ۸دی: «سید حسن نصرالله» در این مراسم که به مناسبت دهمین سالروز پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶   در بنت‌ جبیل در جنوب لبنان برگزار شد گفت : الان آمریکا به جنگ نیابتی روی آورده که آن را در افغانستان انجام داده بود ، چرا که اسرائیل دیگر در مقابل چنین مقابله‌ای با این حجم، کارساز نیست. آنها الان دارند حمایت می‌کنند از تکفیری‌ها که سوریه و دولت و ارتش آن را نابود کنند تا حزب‌الله را نابود کنند و بر آن مسلط شوند.
نصرالله با اشاره به جنگ ۳۳ روزه گفت، بعد از جنگ ژوئیه( ۳۳ روزه) بار دیگر مستقیما این مسئله نزد بزرگترین نظریه‌پردازان اسرائیل، ژنرال هایش و سرانش مطرح شد که آیا اسرائیل باقی خواهد ماند؟ اسرائیل بعد از این جنگ کاملا در وضعیتی جدید است. در حالی که قبل از آن آمریکا در افغانستان، در عراق و دریاها و اقیانوس‌ها و مناطق مختلف دنیا حضور داشت. سوال درباره بقای اسرائیل بعد از این جنگ دوباره مطرح شد. به نظر می‌رسد توجه اسرائیلی‌ها به این مسئله(جنگ مذکور)، طی یک ماه گذشته  بیشتر از لبنانی‌ها بود. تقریبا مسئولی در رژیم صهیونیستی از مقامات سیاسی گرفته تا مقامات نظامی و رسانه‌ها نبودکه به این مسئله نپردازند.
نصرالله گفت: زمانی که ما از پیروزی در «جنگ تموز» سخن می‌گوییم، ازیک رویداد بسیار مهم حرف میزنیم، رویدادی که تمام اهداف اسرائیل  را ناکام گذاشت. این جنگ با دستور آمریکا آغاز شد، جنگی که دشمن بعد از شکست، نام آن را جنگ دوم لبنان گذاشت.
نصرالله گفت، مهم‌ترین، بزرگترین و حساس‌ترین هدفی که دشمن داشت و «کاندولیزا رایس» (وزیر خارجه وقت آمریکا) آن را اعلام کرده بود، تولد خاورمیانه جدید بود که گام نخست بود و در پی آن، اهداف دیگر باید اجرا می‌شد و قرار بود که با نابود کردن مقاومت در لبنان این اهداف عملی شوند،تا سلطه اسرائیل – آمریکا بر همه چیز در منطقه کامل شود. اما این هدف‌ها کاملا از بین رفت.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه