گازرسانی به جیرنده و بره سر وعده‌ای که عملی نشد+ اسناد

مسئولان گاز استان و مسئولان شهرستان بارها جلوی ساختمان بخشداری، گفتگوی ویژه خبری سیمای باران و رسانه‌ها قول داده‌اند که سال ۹۰، ۹۱و ۹۲ گاز بره‌سر را افتتاح می‌کنیم، اما نکرده‌اند.

گازرسانی به جیرنده و بره سر وعده‌ای که عملی نشد+ اسناد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، دیلمان، جیرنده و بره سر سه شهر گیلان هستند که از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره‌اند، آبان ماه سال ۸۹  وقتی با حضور ایرج موذن فرماندار وقت، صمد مرعشی نماینده وقت و معاون فنی گاز استان و جمعی از مسئولان  محلی رسما کلنگ گازرسانی دو شهر جیرنده و بره سر در یک روز به زمین زده شد و مسئولان در روز کلنگ زنی خوشبین به عملیات گازرسانی بودند و بلافاصله گازرسانی در هفته دولت نوید دادند. اما چهار هفته دولت از آن روز گذشت و مردم دلخوش به وعده افتتاح امروز و فردای گازرسانی همچنان در انتظار نعمت گاز هستند.

با بارش نخستین برف پاییزی در شهر بره سر رودبار گشت و گذاری در سطح شهر انجام دادیم تا از روند گاز رسانی در این شهر بیشتر مطلع شویم. به همین بهانه سراغ یکی از اعضای شورای شهر بره سر رفتیم.

1 (5)

  •  گازرسانی بره سر از دوره نمایندگی مرحوم مرعشی کلید خورد

عسگر نظری برسری در گفتگو با خبرنگار زیتون خبر می گوید: مردم منطقه خورگام مردمان کم توقع و قانعی هستند اینگونه است که محرومیت در چهره آنان هویدا است.

وی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل خورگام شاهد خیرات و برکات ارزشمندی در منطقه بوده است لذا حق این مردم است که حسرت بعضی از نیازهای ضروری از جمله گاز را نداشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهرستان رودبار، ابراز نمود: بحث گازرسانی به بره سر برای اولین بار در دوران نمایندگی مرحوم سلیم مرعشی که یاد و خاطره ایشان را گرامی می داریم، مطرح شد اما کلنگ زنی رسمی آن قریب چهار سال پیش انجام گرفت.

وی اضافه کرد: سرانجام با پیگیری مسئولان شهرستان و استان عملیات لوله گذاری در شهر بره سر آغاز شد و هم اکنون قریب به ۷۰ درصد لوله گذاری  این شهر انجام گرفته است.

1 (1)

  • ۳۰ درصد باقیمانده لوله گذاری رو به فراموشی رفته است

نظری، یادآور شد: باقیمانده لوله گذاری شهر بره سر قریب به دو سالی است رو به فراموشی رفته است و به گفته متولیان امر با یازده هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری عملیات گازرسانی این شهر به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه گازرسانی دو شهر جیرنده و بره سر و روستای چهارمحل را مشترکا به یک پیمانکار واگذار کرده‌اند که عدم اجرای به موقع لوله گذاری و روند کند آن به هم دلیل است.

عضو شورای اسلامی شهر بره سر، تصریح کرد: از زمان تحویل شورای اسلامی اعضای شورا به اتفاق شهردار تا کنون دو مرتبه خدمت مسئولین گاز استان و یکبار به اداره گاز شهرستان مراجعه کرده ایم و مشکلات پیش  رو مربوط به عدم ادامه گازرسانی شهر بره سر را به اطلاع آنان رسانده ایم.

1 (4)

  • مدیر عامل گاز استان یک چیز می گوید معاون چیز دیگری

وی با بیان اینکه در گفته‌های مدیر عامل شرکت گاز استان و معاون ایشان تناقض وجود دارد، گفت: مدیرعامل در پاسخ به ما ابراز امیدواری می کند و می گوید با دریافت تسهیلات بانکی در اولین فرصت این مشکل را رفع می کنیم اما آقای مسعود نیا معاون ایشان می گوید: نه پول و نه لوله گاز داریم نمی توانیم پروژه را اجرا کنیم.

نظری، خاطرنشان کرد: مسئولان گاز استان و مسئولان شهرستان بارها جلوی ساختمان بخشداری، گفتگوی ویژه خبری سیمای باران و سانه ها قول داده اند که سال ۹۰، ۹۱و ۹۲ گاز بره سر را افتتاح می کنیم، اما نکرده اند.

وی ادامه داد: عملیات لوله گذاری در جیرنده و دیلمان روند خوبی دارد اما لوله گذاری این شهر همچنان بلاتکلیف است.

1 (3)

  • مردم می گویند اگر گازرسانی نمی کنند ما بخاری هیزمی روشن کنیم

عضو شورای اسلامی شهرستان رودبار، با بیان اینکه روندکند گازرسانی بره سر، مشکلاتی را برای اجرای پروژه های شهرداری و نگرانی هایی را برای مردم این شهر ایجاد کرده است، بیان کرد: عاجزانه از آقای نورموسوی مدیرعامل شرکت گاز استان، مسئولان شهرستان انتظار داریم در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مردم این شهر با مراجعه به شورا خواستار پیگیری این مشکل هستند، ابراز نمود: تامین هر بشکه نفت و یک سیلندر گاز آنقدر هزینه بردار است که بسیاری از مردم قادر به پرداخت چنین هزینه های سنگینی نیستند.

نظری، متذکر شد: بارها مردم به مراجعه به شورا گفته اند که اگر قرار نیست بره سر گازرسانی شود، ما برویم بخاری های هیزمی خود را روشن کنیم و تکلیف خودمان را بدانیم.

1 (2)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه