اندروید ۴.۴ با مزه کیت کت

اندروید با انتشار صفحه‌ای جذاب در وبسایت خود، از نام نسخه جدید این سیستم‌عامل پرده برداشت. این شرکت از زمان انتشار اندروید نام یک دسر را برای هر کدام از نسخه‌های آن برگزیده و از این شگرد تبلیغاتی به بهترین شکل بهره برده است. حالا نوبت به شکلات محبوب و قدیمی نستله رسیده است تا […]

اندروید ۴.۴ با مزه کیت کت

اندروید با انتشار صفحه‌ای جذاب در وبسایت خود، از نام نسخه جدید این سیستم‌عامل پرده برداشت. این شرکت از زمان انتشار اندروید نام یک دسر را برای هر کدام از نسخه‌های آن برگزیده و از این شگرد تبلیغاتی به بهترین شکل بهره برده است. حالا نوبت به شکلات محبوب و قدیمی نستله رسیده است تا در یک حرکت تبلیغاتی به نسخه‌های اندروید افزوده شود.

kitkat-android

 

در صفحه زیبایی که گوگل به مناسبت اعلام نام این محصول منتشر کرده است، سیر تکاملی نامگذاری نسخه‌های اندروید به تصویر کشیده شده است.

 

تنها نسخه ۱ اندروید که در سپتامبر ۲۰۰۸ عرضه شد از این نامگذاری‌ها مستثنی بود. نسخه ۱.۵ اندروید که در آوریل ۲۰۰۹ منتشر شد Cupcake یا کیک ‌فنجانی نام گرفت. نسخه ۱.۶ با نام Donut که نوعی پیراشکی است شناخته شد. پس از آن نیز نسخه‌‌های بعدی با ‌اسامی Eclair که نوعی شیرینی خامه‌ای است،‌ Foroy که دسری ساخته شده از ماست است، Gingerbread یا همان نان زنجفیلی،‌ Honeycomb یا همان موم عسل،‌ Ice Cream Sandwich یا بستنی حصیری و Jelly Bean یا آب‌نبات ژله‌ای نام‌گذاری شدند.

 

وبسایت رسمی اندروید خبری در مورد زمان معرفی نسخه جدید اندروید منتشر نکرده اما آن را این طور توصیف کرده‌است:‌ “یک تجربه شگفت انگیز اندروید که در دسترس همگان است“.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه