مدیرکل فرودگاه استان گیلان:

مقامات ارشد استان کمک کنند / عدم توسعه فیزیکی فرودگاه گیلان را به بن‌بست می‌رساند

مدیرکل فرودگاه استان گیلان با بیان اینکه تملک اراضی یکی از مشکلات اصلی فرودگاه گیلان است، گفت: لازم است ۱۶۰ هکتار به فرودگاه گیلان اضافه شود و اگر این اتفاق رخ ندهد فرودگاه گیلان به بن‌بست می‌رسد.

مقامات ارشد استان کمک کنند / عدم توسعه فیزیکی فرودگاه گیلان را به بن‌بست می‌رساند

به گزارش ۸دی، غلامرضا کریم‌آقایی صبح امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۵ شرکت هواپیمایی در کشور فعالیت پروازی دارند که از این میزان ۵ شرکت دولتی و ۱۰ شرکت خصوصی است.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ ناوگان هواپیمایی از طریق شرکت‌های هواپیمایی عملیات پرواز را انجام می‌دهند، بیان کرد: شرکت فرودگاه و ناوبری هواپیمایی ایران یکی از مجموعه‌های اصلی صنعت هوانوردی است که متولی ۵۴ فرودگاه در کشور است و وظیفه اصلی آن ایمنی پرواز در فضای کشور است.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان با بیان اینکه فرودگاه گیلان وابسته به شرکت فرودگاه ناوبری هوایی است، اظهار کرد: فرودگاه سردارجنگل گیلان از نظر تعداد پرواز داخلی در رتبه ۱۴ کشور قرار دارد و البته در تلاش هستیم تملک اراضی و افزایش پرواز فرودگاه گیلان انجام شود.

کریم‌آقایی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در فرودگاه گیلان انجام شده است، مطرح کرد: اقدامات زیرساختی زیادی نظیر احداث ترمینال و راه‌اندازی سیستم احداث و روشنایی در چند سال اخیر در فرودگاه سردارجنگل رشت انجام شده است.

وی هزینه انجام شده در فرودگاه سردارجنگل را به نسبت فرودگاه‌های دیگر مناسب عنوان کرد و گفت: فرودگاه استان گیلان یک فرودگاه مرزهوایی است که پروازهای بین‌المللی در آن انجام می‌شود ولی طبق قانون عنوان بین‌المللی را ندارد.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان تملک اراضی را یکی از مشکلات اصلی فرودگاه گیلان عنوان کرد و گفت: آمار پرواز از رشد ۲۵ درصدی حکایت دارد و تعداد مسافران نیز ۳۶ درصد رشد داشته است.

کریم‌آقایی با تاکید بر اینکه لازم است ۱۶۰ هکتار به فرودگاه گیلان اضافه شود، تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد فرودگاه گیلان به بن‌بست می‌رسد و باید از هم اکنون در مورد تملک اراضی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تملک اراضی لازم است یک پروژه ملی برای آن تعریف شود، خاطرنشان کرد: از مقامات ارشد استان می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند و تملک اراضی فرودگاه گیلان انجام شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه