پیام وزیر ارشاد به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در آستانه اشرفیه:

ایرانی‌ها شیفته حریم امن علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کسانی که در سرزمین پاک ایران زیست می‌کنند خراسان را قبله خود می‌دانند گفت: ایرانی‌ها شیفته حریم امن علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هستند.

ایرانی‌ها شیفته حریم امن علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هستند

به گزارش ۸دی، آیین اختتامیه جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه عصر امروز در حرم سید جلال‌الدین اشرف(ع) این شهر برگزار شد.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم مذکور با قرائت پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: تمام کسانی که در سرزمین پاک ایران زیست می‌کند خراسان را قبله خود می‌دانند.

جنتی، تمام ایرانی‌ها را شیفته حریم امن علی‌بن موسی‌الرضا(ع) عنوان کرد و افزود: مگر می‌شود عاشق پیامبر اکرم(ص) بود و به فرزندش در خاک خراسان عشق نورزید و در تنگناها، مصائب و مشکلات از او مدد نگرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مگر می‌شود دل به حریم حضرت امام رضا(ع) سپرد و از معارف و فرهنگش بی‌بهره ماند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران افتخار دارد که میزبان مهمانی عزیز از تبار اهل بیت پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: دوستی اهل بیت(ع) برای ما ایرانی‌ها وظیفه بزرگ دینی و مهمان‌نوازی، آیین دیرینه است.

جنتی با تأکید براینکه عشق و ارادت ایرانی‌ها به ثامن‌الحجج(ع) عشق و ارادتی پایان ناپذیر است، بیان کرد: نمونه ارادت ایرانی‌ها در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) را مشاهده می‌کنیم و در طول سیزده دوره گذشته هر سال بر جمع عاشقان آن امام همام و گستره جغرافیایی جشنواره افزوده شده و به بیشتر شهرها و برخی از روستاهای کشور رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: امسال به یمن نیت‌های پاک و خالصانه برگزارکنندگان جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی این جشنواره گسترده‌تر و مسؤولیت دست‌اندرکاران برگزاری آن در گوشه و کنار کشور سنگین‌تر شده است.

وی با بیان اینکه آیین‌های مربوط به برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) در سراسر کشور در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: تمام خادمان فرهنگ رضوی تا رسیدن روز موعود و میلاد فرخنده آن حضرت لحظه شماری می‌کنند.

جنتی خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره ملی جلوه‌های رضوی، اظهار کرد: دست‌اندرکاران جشنواره مذکور شایستگی آن را داشته‌اند که در شهر و دیار خود به افتخار خدمتگزاری حضرت ثامن‌الحجج(ع) نائل شدند و در دایره بزرگ خادمان فرهنگ رضوی قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر فرهنگ رضوی به همت و ارادت دست‌اندرکاران جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی نشر و نمو یافته و معارف اهل بیت(ع) در خانه دل‌ها بارور شده است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه