حاشیه‌های تجلیل از خبرنگاران در مراسم شهرداری؛

از آشوب گر خواندن خبرنگاران توسط مجری تا آرزوی پاریس بودن شهر رشت

آشوب خواندن حرفه خبرنگاری توسط مجری و به کوزه نیفتادن خبرنگاران توسط رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، آرزوی پاریس بودن رشت و… از جمله حاشیه‌های تجلیل از خبرنگاران در مراسم شهرداری این شهر بود.

از آشوب گر خواندن خبرنگاران توسط مجری تا آرزوی پاریس بودن شهر رشت

به گزارش ۸دی، مرداد هر سال یادآور تلاش‌های بی‌دریغ خبرنگاران در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی است و به همین مناسبت دستگاه‌های مختلف در صدد تجلیل از زحمات قشر خبرنگار برمی‌آیند.

اگر از این موضوع بگذریم که در روز تجلیل به یکباره صدها نفر به نام خبرنگار معرفی می‌شوند و در این بین حق خبرنگاران واقعی که همواره در گرما و سرما در صحنه هستند تا به رویداد خبری بپردازند، تضییع شده و نادیده گرفته می‌شود، برخی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در اینگونه مراسم‌ با هدایای خود اقدام به تحقیر و توهین تلاش یک ساله خبرنگار می‌کنند.

 ناتوانی مجری برنامه در توصیف حرفه خبرنگاری

ظهر امروز شهرداری اقدام به برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگار کرد، مراسمی که مجری آن در توصیف کار و حرفه خبرنگاری ناتوان بود و قلم خبرنگار را موجب آشوب در جامعه دانست.

بیان اصطلاح «آشوب» توسط مجری که کارشناس روابط‌عمومی کمیته امداد استان بود، موجب اعتراض خبرنگاران شد و بلافاصله خانم مجری بار دیگر در بیان خود عنوان کرد که «خبرنگار با قلم خود می‌تواند یک شهر را به آشوب بکشد و با همان قلم نیز می‌تواند آرامش برقرار کند».

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در مراسم مذکور رسانه‌ها را موجب القای رفتار و هویت انسانی در جامعه دانست و گفت: می‌توانیم امروز برای همفکری و هم‌اندیشی در کنار یکدیگر باشیم.

مظفر نیکومنش با بیان اینکه رشت امروز در جایگاه توسعه روزافزون است، افزود: این توسعه را زمان قضاوت می‌کند نه زبان.

وی به گشت و گذار خود در تمام شهرهای کشور اشاره کرد و ادامه داد: هیچ شهری مانند رشت ظرفیت خوب ندارد و رشت باید الگوی شهرهای ایران باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در برخی موارد اختلاف سلیقه وجود دارد، اما نباید تخریب باشد، تصریح کرد: بازسازی پس از تخریب بسیار سخت است.

وی با توصیه به خبرنگاران گفت: خبرنگاران با کوچک‌ترین مسئله از «کوزه» در نروند، که البته منظورشان همان «کوره» بود و بعد اظهار کرد که سخنرانی در جمع اصحاب رسانه بسیار سخت است.

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در سخنرانی خود بیشتر از پایگاه‌های خبری و همسو قدردانی کرد و حتی نام چند پایگاه که با شورا و شهرداری همکاری داشتند را برد، اما تلاش خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی در گیلان نادیده گرفته شدند تا مشخص شود که فعالیت آنها مانند همیشه مظلومانه است.

آرزوی پاریس بودن شهر رشت

ارشد امیراسکندری که مجری برنامه، با آب و تاب بسیار او را هنرمند صدا و سیمای مرکز گیلان معرفی کرد نیز با گویش گیلکی اقدام به صحبت کرد.

این هنرمند که در لابلای حرف‌هایش برخی کلمات نامناسب را بر زبان می‌آورد، خواب شب گذشته خود را برای خبرنگاران و حاضران تعریف کرد که در آن خواب دیده بود رشت تبدیل به پاریس شده و سینماهای تعطیل آن بازگشایی شده است.

امیراسکندری در ادامه برنامه خود ترانه قدیمی گیلکی «سیاه‌چومه» را خواند و مدعی بود که می‌تواند به چند زبان زنده دنیا این ترانه را بخواند، اما وقتی با عدم همراهی خبرنگاران مواجه شد، از خیر خواندن ترانه سیاه‌چومه گذشت.

«پاریس» بودن شهر رشت گویا آرزوی خانم مجری بود که پس از پایان برنامه امیر اسکندری، این آرزو را بر زبان آورد و ابراز امیدواری کرد که روزی رشت هم مانند «پاریس» شود.

در مراسم مذکور لوح تقدیر «از ما بهتران» با جلد شیک که کلید شهر روی آن نصب بود، اهدا شد اما به بقیه خبرنگاران لوح تقدیر با جلد نایلونی دادند تا تفاوت‌ها کاملاً محسوس شود و بدانیم برخی‌ها واقعاً تافته‌ای جدا بافته برای شهرداری‌ هستند، حتی اگر در عرصه خبر چندان فعال نباشند.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های روز تجلیل از خبرنگاران نتوانست نظر اصحاب قلم را جلب کند، ضعف و ناتوانی مجری، ضعیف بودن کیفیت برنامه و… خبرنگاران را ناراضی کرد.

عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر رشت در برنامه مذکور نیز موجب نارضایتی اصحاب رسانه شد و آنها مجبور شدند برای این عده از اعضای شورا در آینده خط و نشان بکشند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه