حجت الاسلام عبدالله زاده امام جمعه لاهیجان:

جامعه به رسانه های مستقل گرایش دارد/ قلم فریاد خاموش است

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه امانت داری و ایمان از شاخصه های یک خبرنگار است گفت: قلم فریاد خاموش است که می تواند امتی را به خواب ببرد و یا نهضتی را به وجود آورد

جامعه به رسانه های مستقل گرایش دارد/ قلم فریاد خاموش است

به گزارش ۸دی؛ حجت الاسلام احمدعبدالله زاده پاشاکی در روز تجلیل از خبرنگاران که در سالن  جلسات شورای شهر برگزار شد با بیان اینکه: قلم فریاد خاموش است که می تواند امتی را به خواب ببرد و یا نهضتی را به وجود آورد گفت: اگر بخواهیم درباره ویژگی ها و خصوصیات قلم و پیامد آن صحبت کنیم، باید جلسات متعددی برگزار شود و درباره این فضیلت ارزشمند انسان صحبت شود.

وی افزود: وقتی خداوند به قلم سوگند یاد میکند باید از این مجمل، مفصل ها خوانده شود، از همین سوگند پروردگار در رابطه با قلم میتوان نکات مهمی به دست آورد.

حجت الاسلام احمدعبدالله زاده در ادامه با اشاره به اینکه شاید سوالاتی مطرح شود که در دین مبین اسلام و قرآن کریم در رابطه با خبر بحث و گفتگویی شده یا خبر گفت: ده ها آیه، درباره خبر و خبرنگار وجود دارد که می توانیم معانی آن را به این سمت و سو تاویل کنیم.

وی با باین اینکه محکم ترین آیه ای که درباره خبر آمده است، درارتباط با تحقیق خبرهایی است که افراد غیرموثق به ما میرسانند گفت: اولا خبرنگاری و قلم زدن باید در راستای ایمان باشد و خبرنگار باید امانت دار باشد و ایمان عقیده اش قوی باشد و اگر خبرنگار دست افراد را نگاه کند نمی تواند خبر واقع را به مردم برساند.

امام جمعه شهرستان لاهیجان با بیان اینکه امانت داری و ایمان از شاخصه های یک خبرنگار است گفت: اگر قرار است خبری را منتشر کنیم نباید به شنیده ها و به گمانه زنی ها اکتفا کنیم و آنچه که واقعیت است را باید نگارش کنیم چون ممکن است چیزی را نقل کنیم و فردا پشیمان شویم.

وی در ادامه افزود: خبرنگار باید اسناد محکم برای انتشار هر خبری داشته باشد تا فردا نادم و پشیمان نباشد و عذرخواهی نکند؛ چون صحبت از آبروی یک انسان مومن است.

امام جمعه لاهیجان تصریح کرد: امروز هم جامعه به سایت ها و روزنامه هایی مراجعه میکنند که وابسته به هیچ حزب و گروهی نباشد و در عین حال کمترین اشتباهات را داشته باشند، چون باعث جلب اعتماد مردمی خواهد شد.

منبع: لاهیجان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه