مسئول بسیج اساتید گیلان؛

امنیت ما بعد از برجام آسیب پذیرتر شده است/بهترین راه مبارزه با فحشا گسترش فرهنگ نماز است

اگر در مسائل فرهنگی که اتفاق می افتد دقت کنیم به تعبیر حضرت آقا ولنگاری فرهنگی را مشاهده میکنیم یعنی این فعالیت هایی که به نام فرهنگ انجام می شود بار معنایی فرهنگ را به همراه خود ندارد.

امنیت ما بعد از برجام آسیب پذیرتر شده است/بهترین راه مبارزه با فحشا گسترش فرهنگ نماز است

به گزارش ۸دی؛ مسئول بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: اگر در مسایل فرهنگی که اتفاق می افتد دقت کنیم به تعبیر حضرت آقا ولنگاری فرهنگی را مشاهده می کنیم یعنی این فعالیت هایی که به نام فرهنگ انجام می شود بار معنایی فرهنگ ارزشی را به همراه خود ندارد، چون آنقدر بار معنایی فرهنگ زیاد است و هر کسی از فرهنگ تعریف خاص خود را دارد.

محمد جلائی در ادامه بیان داشت: مشکلی که بشر از روز خلقت تا به امروز داشته و دارد حیرانی است و برای اینکه بتواند از این حیرانی نجات یابد نیاز به الگو دارد، ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم لذا اسلام می گوید انسان یک موجودی است لایتناهی و این ظرف را یک وجود لایتناهی دیگر پر می کند.

وی اظهار کرد: انسان خداوند را چه بخواهد و چه نخواهد حتما درک خواهد کرد شما صفحه اول از جلد اول اصول کافی را باز کنید روایت جالبی است که عقل انسان را مورد خطاب قرار می دهد چون وجه تمایز ما با سایر موجودات همین عقل ماست. گاهی می گویند انسان جایزالخطاست که اصلش این است  ممکن الخطاست اما آن چیزی که بد است این است که انسان در خطا بماند این مشکل است. اینکه در اشتباه بماند خیلی بد است. بسیاری از ماها به جای این که از اشتباهات درس بگیریم و توجه کنیم در اشتباهات خود می مانیم. بیشترین مشکل ما همین است.
مسئول بسیج اساتید گیلان افزود: آن هایی که کارهای شیطانی را ترویج می کنند درست است هزینه می کنند  زیرا اگر توجه کنید ما با خرد انسان ها کار داریم و آن هایی که مقابل ما کار می کنند با غرایز انسان ها کار دارند لذا معلوم است که کدام ظاهرا موفق تر هستند.لذا می گویند غرائز بیدارند و عقل خواب است و درنتیجه باید عقل ها را بیدار کرد و ما با عقل و خرد کار داریم و برای بیدار کردن عقل ها و برای بیدارکردن دل ها باید خیلی تلاش کرد.
جلائی با اشاره به تاثیرات عمیق انقلاب اسلامی ایران در سرتاسر جهان اظهار کرد:  امام راحل( ره) با اسلام در جهان خیلی ها را بیدار کرد شما همین زندگی شهید ادواردو آنیلی را نگاه کنید این ها پسران وارثان ثروت های مافیایی جهان بودند یعنی اگر قرار بود کارخانه های فیات و فراری و آن همه امکانات به ادواردو برسد به طور حتم معلوم بود در ترویج مذهب تشیع چه اتفاقاتی می افتاد.

وی در ادامه بیان داشت: مشکل اصلی در فعالیت های فرهنگی مسایل مالی نیست مشکل اصلی انگیزه است، این انگیزه در مسئولین متاسفانه نیست وقتی نیست بعد می گویند خروجی فعالیت فرهنگی کجاست؟ معلوم است خروجی فرهنگ آنی نیست خروجی چه بسا ده سال دیگر می آید. بنده در دانشگاه ها با دانشجویان در ارتباطم می بینم که جوان ها بعضی از احکام مورد نیاز خود را نمی دانند نه فقط جوان های ما بلکه برخی از مسئولین ما هم نسبت به احکام متعهد نیستند و این فقط مختص این دولت نیست در همه دولت ها ما دیدیم این که متعهد نیستند یعنی چه؟ یعنی این که معتقد نیستند که اسلام می تواند کلید حل همه مسائل و مشکلات جامعه باشد. در ارتباط با بحث حقوق های نجومی و این افرادی که حقوق بالا می گرفتند در این شرایط بد اقتصادی که مشکل بیکاری و عدم درآمد کافی برای خانواده های ایرانی اسباب زحمت و مشقت شده است  واقعا ناراحت کننده است.
سردار جلائی گفت: شما همین شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا را ببینید با خواندن وصیت نامه او تصور می کنید اصلا این انسان را نمی شود انسان دهه ۹۰ دانست وی دقیقا شبیه انسان سال ۵۷ است آیا این ها عقبگرد کردند، انسان ۵۷ شبیه کیست، شبیه انسان تراز صدر اسلامند و چرا این شباهت وجود دارد برای اینکه راهی که پیغمبر اسلام آورده است یکیست، آرمان ها یکیست. از علی آقای بهجت شنیدم کسی از او سوال کرد بابای شما تمام اندوخته اش را چه کرد؟ گفت من نمی گویم که پدرم می توانست خاک را کیمیا کند که می توانست، هنر او این بود که هر چه آموخت برای آخرت خود به کار گرفت.
مسئول بسیج اساتید استان گیلان اظهار کرد: بهترین راه مبارزه با فساد و فحشا گسترش فرهنگ نماز می باشد حالا که می خواهیم کار فرهنگی انجام بدهیم اگر از راه غرایز جلو برویم خب معلوم است نمی توانیم مقابله کنیم امروز شما هجمه همه جانبه غرب را با تمامی امکانات و ابزارهای خودشان بر علیه جمهوری اسلامی و جوانان کشور مشاهده می کنید که از راه تحریک غرایز درصدد نفوذ برای تغییر باور ها و آرمان ها هستند لذا اگر ما می خواهیم با این تهاجم در جنگ نرم مقابله کنیم باید با تاسی از شیوه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از طریق تعقل و تفکر با عمل  وارد شویم.

وی در ادامه گفت: در دویست سال اخیر عرفان واقعی به معنای عرفان با عمل عرفانی که آقا سید علی آقای قاضی سرسلسله بسیاری از عرفا بود خیلی از عرفای حقیقی ما با یک تا چند واسطه از شاگردان معنوی مرحوم آقای قاضی بودند لذا ایشان می فرماید اگر نماز حفظ شود همه چیز درست می شود. یا در جایی دیگر می فرماید اگر کسی نماز شب بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند. از شیخ عباس قمی نقل شده است که هر وقت روز مان را به خوبی و بدون اشتباه سپری می کردیم وقت سحر یکی صدا می زد من را آقای شیخ عباس بلند شو وقت نماز شب است، گاهی با تعبیر دیگر مثلا صدا می آمد عباس بلند شو، گاهی فکر می کردم این صدا زدن ها چیست گفت نگاه کردم هر روزی را که آدم به آن معنا بودم مرا شیخ عباس صدا می کردند هر روزی را که گناه یا غفلتی داشتم من را عباس صدا می کردند. لذا باید تلاش کنیم فرهنگ نماز را در جامعه گسترش دهیم.
محمد جلائی در در رابطه با برجام اظهار کرد: در ارتباط با قضیه برجام می گفتند که هم باید چرخ زندگی مردم بچرخد هم چرخ انرژی هسته ای بچرخد، آیا چرخ زندگی مردم و چرخ انرژی هسته ای چرخید؟ امروز می گویند سایه جنگ را از کشور دور کردیم کدام جنگ؟ معلوم است که بعد از برجام وضع امنیتی ما به کجا رسید؟ امروز داعش دست پرورده آمریکا در منطقه چه خطراتی برای همه ایجاد کرده است؟ اگر سایه جنگ و ناامنی را از کشور دور کرده ایم پس باید گفت با  این تحرکات  امنیت ما بعد از برجام آسیب پذیرتر شده است و  راه حل همه اینها تکیه بر توان داخلی و ایمان آحاد مردم است.

منبع: بهجت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ایرانی
احسنت سردار حرف حق را زدی
در حاشیه