مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان خواستار شد؛

شورای حل اختلاف مطبوعات گیلان تشکیل شود

مدیر کل فرهنگ ارشاد گیلان با درخواست از رییس کل دادگستری استان جهت تشکیل شورای حل اختلاف مطبوعات در خانه ی مطبوعات استان گفت: بسیاری از اختلافات قبل از اینکه به محاکم قضایی کشیده شوند به راحتی در این شورا می توانند حل شوند.

شورای حل اختلاف مطبوعات گیلان تشکیل شود

به گزارش ۸دی، فیروز فاضلی عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سالن شهید بهشتی دادگستری کل گیلان با بیان اینکه در مجموع ۲۴۸ رسانه ی مجوزدار فعال در سطح استان وجود دارد اظهار داشت: با وجود این تعداد رسانه، خوشبختانه در سطح استان فضای آرامی برقرار است و رسانه ها هم در برقراری قانون به قوه قضاییه کمک می کنند و خوشبختانه بعد از تشکیل هیأت منصفه ی مطبوعات در استان، کمترین خطا از سوی رسانه ها صورت گرفته است.

وی با درخواست از رییس کل دادگستری گیلان جهت تشکیل شورای حل اختلاف مطبوعات در خانه ی مطبوعات استان افزود: بسیاری از اختلافات قبل از اینکه به محاکم قضایی کشیده شوند به راحتی در این شورا می توانند حل شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مواد ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۷ قانون مطبوعات و اختیارات دادستانی در حوزه ی مطبوعات گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند جهت پیشگیری از جرائم برخورد لازم را داشته باشدو دفع شر نماید.

فاضلی ضمن بیان این نکته که در ماجرای فیلتر سایت ماسال نیوز در جریان انتخابات اخیر اطلاعی به ارشاد استان داده نشده بود اظهار کرد: این انتظار از مقامات قضایی وجود دارد که درباره ی سایت های دارای مجوز جهت هماهنگی به اداره ی کل نیز در موارد مسدود کردن پایگاهها اطلاع رسانی شود و این طور نباشد که ما از مدیران مسئول خبر انسداد سایت ها را بشنویم.

وی پایگاه های خبری فاقد مجوز و سایت هایی که به دنبال دریافت مجوز نیستند را وبلاگ خطاب قرار داد و گفت: پایگاه های خبری دارای مجوز دارای هویت حقوقی هستند از این وبلاگ ها و سایت های بدون مجوز فاقد هویت هستند و ما انتظار داریم قبل از طرح موضوع در کارگروه مصادبق مجرمانه با این موارد برخورد قانونی شود.

فاضلی در پایان از مسئولان قضایی استان خواست آگهی های تبلیغاتی این دستگاه به صورت عادلانه بین نشریات استان توزیع شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه