سفر دکتر روحانی به نیویورک قطعی شده است

کنگره آمریکا نمی‌تواند برای جامعه بین‌الملل تصمیم بگیرد./ کشوری که حمله را شروع کند به طور حتم نمی‌تواند عواقب آن را کنترل کند/ سفر دکتر روحانی به نیویورک قطعی شده است است.

سفر دکتر روحانی به نیویورک قطعی شده است

به گزارش ۸دی نیوز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این سوال که کنگره آمریکا تصمیم گرفته است که به سوریه حمله کند، گفت: کنگره آمریکا نمی‌تواند برای جامعه بین‌الملل تصمیم بگیرد.

وی در ادامه درباره پیام ایران به آمریکا درباره حمله به سوریه افزود: جمهوری اسلامی ایران پیامی به صورت خاص نداده است اما ما همواره مواضع خود را اعلام کرده و گفته‌ایم هرگونه اقدام نظامی در منطقه با اصول بین‌الملل مغایرت دارد و عواقب بسیاری خواهد داشت.

zarif

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: کشوری که حمله را شروع کند به طور حتم نمی‌تواند عواقب آن را کنترل کند لذا به طور حتم جنگ در منطقه مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت.

ظریف اظهار داشت: ما هم از اوضاعی که در منطقه وجود دارد احساس نگرانی می‌کنیم و بعنوان قربانی سلاح‌های شیمیایی استفاده از این سلاح‌ها را محکوم می‌کنیم و به هیچ وجه نمی‌پذیریم که این سلاح‌ها در منطقه به کار گرفته شود.

وی افزود: از طرف دیگر به هیچ وجه نمی‌پذیریم با استفاده غیرقانونی از زور شرایط منطقه ملتهب شود و کمک به افراط در منطقه صورت گیرد. از این رو فکر می‌کنیم که باراک اوباما بر اساس دستور خاتمه دادن به جنگ وارد کاخ سفید شد و فکر نمی‌کنیم که خود را وارد یک جنگ کند از این رو براین باوریم یک گروه تندرو در آمریکا و در منطقه، دامی را برای اوباما و متأسفانه برای همه منطقه ما گسترده است که درایت حکم می‌کند در این دام گرفتار نشویم و تمام کسانی که به آینده منطقه فکر می‌کنند تمام تلاش خود را بکار ببندند تا از یک جنگ فاجعه آمیز جلوگیری کنند.

ظریف در باره سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک گفت: سفر دکتر روحانی به نیویورک قطعی شده است است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه