مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد گیلان:

مدیری که بگوید بهشتی شدن مردم به ما ربطی ندارد غاصب است/صرفا حجاب را مصداق امر به معروف دانستن تصور غلطی است

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان گفت: از اصلی ترین وظایف دولت اسلامی به تصریح رهبر انقلاب این است که زمینه سعادت و بهشتی شدن مردم را فراهم کند.

مدیری که بگوید بهشتی شدن مردم به ما ربطی ندارد غاصب است/صرفا حجاب را مصداق امر به معروف دانستن تصور غلطی است

حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه قرآن امت اسلام را به دلیل داشتن ویژگی امر به معروف و نهی از منکر برترین امت می داند اظهار داشت: قرآن کریم جامعه اسلامی را امت خطاب می کند نه شهروند یا مردم، امت یعنی مردمی که دارای هدف مقدسی هستند و همه به هم کمک می کنند تا به ان هدف برسند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در یک نگاه توحیدی همه ما باید برای رسیدن به خدا به یکدیگر کمک کنیم افزود: اگر شما خیرخواهانه و برای رسیدن به یک جامعه‌ی توحیدی و آرمانی، امر به معروف و نهی از منکر را با نگاه دلواپسانه به هم انجام دادید قرآن می فرماید شما بهترین امت هستید.

وی با تاکید بر اینکه قران در تعریف امر به معروف تنها یک حوزه را ملاک قرار نداده است گفت: قرآن همه ی حوزه ها اعم از اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را مد نظر قرار می دهد و برای تحقق این شعار الهی که بهترین امت باشیم باید در همه حوزه ها به یکدیگر کمک رسانی کنیم و هم پوشانی داشته باشیم، فلذا این تصور غلط است که ما مصادیق آنچه را که باید تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم صرفا تحت عنوان حجاب بیاوریم.

کریمیان با اشاره به اینکه باید همه ی مسائل به ویژه مسائل مربوط به کارگزاران و دولت ها چه در حوزه‌ی داخلی، چه در حوزه‌ی خارجی با یک نگاه خیر خواهانه کمک برسانیم و نقد های سازنده خود را مطرح کنیم اظهار کرد: اما بعضی از پدیده های اجتماعی از برجستگی های بیشتری برخوردار است، مثلا پدیده‌ی حجاب تنها یک مسئله فردی، خانوادگی، شهروندی یا ملی نیست بلکه یک مسئله تمدنی است و کوتاهی در بحث حجاب می تواند منجر به اضمحلال، فرسایش و نابودی امت اسلامی بشود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند بگوید به من چه ربطی دارد و مردم خودشان از خودشان مراقبت کنند گفت: از اصلی ترین وظایف دولت اسلامی به تصریح رهبر انقلاب این است که زمینه سعادت و بهشتی شدن مردم را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: هرچند متاسفانه برخی از روسای قوا ابراز کرده اند که موارد فرهنگی مانند حجاب به ما ربطی ندارد اما این مورد قبول نیست و اگر دولتی آمد و از خودش رفع تکلیف کرد قطعا دولت لایق و شایسته ای نیست و مدیری که اینگونه باشد غاصب است و نباید در چنین جایگاهی بنشیند.

کریمیان با بیان اینکه جامعه اسلامی وقتی زنده است که افراد همه ی آنچه را که در جامعه اتفاق می افتد رصد کنند و به عنوان کسی که سهمی از نظام و دولت دارد مشاوره و نقد کنند گفت: ما نمی توانیم بگوییم برای زنده ماندن فقط به اکسیژن نیاز داریم و به آب و غذا نیازی نیست بلکه به همه ی این ها نیازمندیم، ما در جامعه ی اسلامی وقتی وظیفه ی خود را انجام داده ایم که چه در حوزه ی فردی و خانوادگی و چه در حوزه ی ملی و تمدنی همه ی نقش ها را ایفا کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام با یک انسان تک بعدی که فقط در فکر نجات خودش و خانواده اش باشد موافق نیست اظهار داشت: چنین اسلامی مقبول نیست، ما اگر در همسایه، جامعه یا دولتمردان ایرادی ببینیم و تذکر ندهیم در روز قیامت مسئول خواهیم بود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در پایان خاطر نشان کرد: اگر با یک نگاه واقع بینانه فقط به پیرامون خود بسنده نکرده و کسانی را که ماموریت های بزرگ را روی زمین گذاشته اند محل توجه قرار دهیم قطعا تاثیر اش بیشتر خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه