بخشدار کوچصفهان:

افزایش ۲۷ درصدی کرایه تاکسی در رشت دهن‌کجی به دولت است

بخشدار کوچصفهان به اعلام کاهش نرخ تورم زیر ۱۰ درصد توسط رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: افزایش ۳۷ درصدی کرایه تاکسی‌ها در رشت دهن‌کجی مستقیم به دولت است.

افزایش ۲۷ درصدی کرایه تاکسی در رشت دهن‌کجی به دولت است

به گزارش ۸دی، کامبیز یوسفی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان رشت با اشاره به صدور سند مالکیت در روستاها اظهار کرد: قانون صدور سند مالکیت مشکلی ندارد اما در اجرا با مشکل مواجه هستیم.

وی به برگزاری جلسه با محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در آذر و دی‌ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: همکاری اداره ثبت اسناد در صدور سند مالکیت روستایی بسیار مهم است.

بخشدار کوچصفهان با بیان اینکه هنوز در تعیین حدود شهرها مشکل داریم، تصریح کرد: آیین‌نامه تعیین حدود روستاها مدت سه ماه گذشته ابلاغ شده و این موضوع نیازمند تشکیل کمیته‌ای ویژه است.

یوسفی، خواستار بازنگری در طرح‌های هادی روستایی شد و بیان کرد: مدت ۱۰ سال از طر‌ح‌های هادی بسیاری از روستاها گذشته و توسعه روستایی را باید بر مبنای طرح‌های هادی در نظر بگیریم.

وی به توسعه شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: طرح‌های هادی نیاز به بازنگری دارد و اگر این اتفاق نیفتد موجب تخلف ساخت‌وساز در روستاها می‌شود.

بخشدار کوچصفهان با اشاره به اینکه مدیریت پروژه‌ها بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: طرح تسطیح و یکپارچه‌سازی شالیزارها مزایای بسیاری دارد اما احداث کانال‌های بتنی این طرح انجام نشده است.

یوسفی یادآور شد: به دلیل ناقص اجرا شدن طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها پل‌های ارتباطی بین زمین‌های زراعی تخریب شده و دهیاران با سختی توانستند پل‌ها را بازسازی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سه اتفاق بد در شهرداری رشت افتاده است، اظهار کرد: رئیس جمهور فرمود؛ نرخ تورم زیر ۱۰ درصد رسیده، اما افزایش ۳۷ درصدی کرایه تاکسی‌ها دهن‌کجی مستقیم به دولت است.

بخشدار کوچصفهان متذکر شد: وقتی برای دلیل موضوع مذکور مراجعه می‌کنیم، می‌گویند شورای شهر مصوب کرده اما آیا اگر شورا هر موردی را مصوب کند باید اجرایی شود.

یوسفی، خواستار بررسی افزایش کرایه تاکسی‌های شهر رشت در ستاد تنظیم بازار شد و افزود: استانداری و فرمانداری باید بر موضوع مذکور نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه هزینه تخلیه زباله در منطقه سراوان ۶۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در مدت سه سال گذشته سه مدیر پسماند را تغییر دادند اما هنوز مشکل زباله را پس از ۱۲ سال برطرف نکردیم و دنبال مسائل بزرگ‌تر هستیم.

بخشدار کوچصفهان همچنین به اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: طرح مذکور در کمتر از ۱۰ درصد از اراضی اجرایی شده است.

یوسفی، بیشترین مشکل کشاورزی را مصرف کود شیمیایی و سم‌ها دانست و بیان کرد: جهاد کشاورزی با توجه به وظیفه ذاتی خود باید به مسائل مذکور بپردازد.

وی ادامه داد: در برخی از مواقع مصرف کود شیمیایی و سم‌ها تا ۱۰ برابر نیاز اراضی استفاده می‌شود و این امر سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

بخشدار کوچصفهان، خواستار اعتبارات مناسب برای برطرف کردن مشکل این بخش شد و اظهار کرد: اگر دو میلیارد تومان در اختیار داشته باشم موضوع آب، برق و راه کوچصفهان را برطرف می‌کنم و با این اقدام بسیاری از مردم راضی می‌شوند و پشت دولت قرار می‌گیرند.

یوسفی با اشاره به اینکه مشکل برق در کوچصفهان وجود دارد، تصریح کرد: ۴۰۰ میلیون تومان برای جابه‌جایی تیرهای برق نیاز داریم اما اداره برق زیربار نمی‌رود و نمی‌توانیم معابر را آسفالت کنیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
تاکسیدار 133
جناب یوسفی افزایش کرایه 27درصدی تاکسی و 40درصدی کرایه تاکسی بیسیم نه تنها دهن کجی به دولت است بلکه جیب بری آشکار سازمان تاکسیرانی رشت از شهروندان و مشترکین است. بعد از سالها که سرمایه راننده تاکسی مستهلک و مجددا تاکسی تازه با وام ؟؟درصد میگیرد سازمان تاکسیرانی (بابت چه چیزی؟ معلوم نیست) یکصدهزارتومان از مالک تاکسی می‌ستاند(شاید رویشان نشود شیرینی ماشین را مستقیم تقاضا کنند در قالب خدمات و.... میگیرند) از صفر تا صد تاکسی با مالک است اما پولهایی که میگیرند خیلی بی حساب و کتاب است مدیرعامل سازمان مصوبه شورا را به سلیقه خود اجرا میکند از ابتدای امسال مقرر شد ماهانه مبلغ نودهزارتومان شارژ بیسیم گرفته شود اما ایشان این مصوبه شورا را نه تنها به رانندگان رسما ابلاغ نکرده بلکه از تیر ماه 95 اجرایی میداند مشکلاتی که در تاکسی بیسیم رشت وجود دارد که با این مدیریت به سامان نخواهد رسید و اگر مدیریت سازمان به اهلش سپرده نشود با این تیم، نه تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه حلوای تاکسی بیسیم و سازمان را باید خورد. سازمان باید از راننده تاکسی حمایت کند اما نه تنها حمایتی نمیکند بلکه فشار مضاعفی با عملکرد غیرمسئولانه و غیرمنطقی اش بر قشر زحمتکش راننده وارد میکند. آقای ثابت قدم؛ کسی ذاتا مدیر زاییده نمیشود ولی یک عده طوری رفتار میکنند که از بدو تولد ذاتا مدیر بودند و امثال شما هم به آنها میدان میدهید و اصرار دارید که تنها کسی که میتواند کشتی به گل نشسته حمل و نقل و تاکسیرانی را نجات دهد همین است!! سید بزرگوار با چه زبانی بگوییم که این انسان الفبای مدیریت را نمیداند چه برسد مدیر باشد از مدیریت فقط فریاد زدن و با صدای بلند حرف زدن را یاد گرفته. اگر تاکنون تحملش کردیم به خاطر احترام به شما است وگرنه............ امیدواریم فکری اساسی برای مدیریت شهری منجمله سازمان تاکسیرانی بنمایید
در حاشیه