مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد؛

تجهیز سواحل گیلان به ۲۸ فروند قایق موتوری و جت اسکی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان از تجهیز سواحل این استان به ۱۰ فروند قایق موتوری و ۱۸ فروند جت اسکی خبر داد.

تجهیز سواحل گیلان به ۲۸ فروند قایق موتوری و جت اسکی

به گزارش ۸دی، یونس رنجکش عصر جمعه در حاشیه بازدید از طرح های سالمسازی دریا در بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه واقع در شرق استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با بیان این مطلب اظهار داشت: این تعداد جت اسکی و قایق موتوری هم اکنون آماده واگذاری به ۹ شهرستان ساحلی استان گیلان است.
وی ارزش ریالی این تجهیزات را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار خرید این تعداد جت اسکی و قایق موتوری از محل اعتبارات سال ۹۳ وزارت کشور بوده که در سال ۹۴ تامین و خریداری شده است.
رنجکش با بیان اینکه تجهیز سواحل گیلان به جت اسکی و قایق موتوری در انجام عملیات های امداد و نجات موثر است، تصریح کرد: این تجهیزات اموال دولتی است که از سوی استانداری گیلان در اختیار فرمانداری های شهرستان های ساحلی قرار می گیرد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سواحل گیلان اظهار داشت: با توجه به نگاه دولت در زمینه ایجاد فضای امن در راستای تولید نشاط اجتماعی و بهره مندی درست از ظرفیت های ساحلی در حوزه توسعه گردشگری داخلی، اقدامات خوبی از سال ۹۳ در ایجاد طرح های سالمسازی و تجهیز آنها به امکانات امداد و نجات آغاز شده که این امر، امسال نیز با جدیت دنبال می شود.
وی افزود: در گیلان نیز با توجه به سیاست های دولت و پیگیری های استانداری، تلاش می شود تا استفاده مناسب از فرصت ها و ظرفیت های سواحل استان به منظور توسعه بخش گردشگری انجام شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به ضرورت توجه مناسب به ظرفیت های سواحل یادآور شد: سواحل، سرمایه ارزشمند ملی است و مردم و متولیان امر بایستی همواره در جهت حفظ این موهبت الهی کوشا باشند.
وی همچنین خواستار فراهم سازی زمینه های حضور سرمایه گذاران در سواحل به منظور ایجاد جاذبه های مناسب گردشگری شد.
رنجکش با یادآوری اینکه میزان خدمات دهی سواحل گیلان به گردشگران در طول سال به چند برابر جمعیت کل این استان می رسد، افزود: تکمیل زیرساخت های توسعه گردشگری ساحلی و ایجاد جاذبه های مناسب در بخش سواحل، در ماندگاری و خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نقش موثری دارد.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد. امسال ۴۰ طرح سالم سازی با ۸۰ شناگاه در ۶۵ روستای ساحلی گیلان فعال است. همچنین بیش از ۳۳۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان شناسایی شده و افزون بر دو هزار نفر از عوامل امداد و نجات، گروه های فرهنگی، انتظامی، هلال احمر و … در طرح های سالمسازی و ساماندهی آن مشارکت دارند.
از ابتدای خردادماه امسال تاکنون، تعداد ۱۴ نفر جان خود را در مناطقی خارج از طرح های سالم سازی گیلان از دست داده اند. بیش از ۵۰۰ نفر نیز توسط عوامل امداد و نجات مستقر در سواحل گیلان، از مرگ نجات یافته اند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه