امام جمعه ی موقت رشت:

خبرنگاران از مسئله‌ی فیش های نجومی کوتاه نیایند / از برجام چیزی عاید ملت نشده است

امام جمعه ی موقت رشت تصویب حقوق های ۱۰ و ۲۰ میلیونی توسط مجلس را اشتباه عنوان کرد و گفت: خبرنگاران در موضوع فیش های نجومی کوتاه نیایند.

خبرنگاران از مسئله‌ی فیش های نجومی کوتاه نیایند / از برجام چیزی عاید ملت نشده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیع زاده در خطبه ی اول نماز جمعه ی ۱۵ مرداد بعد از دعوت مردم به تقوای الهی و انجام  واجبات  و مستحبات، مسائلی را در رابطه با ولایت فقیه تحت عنوان  “نقش ولایت فقیه و ولی فقیه در انقلاب” و عرصه های انقلابی بیان کرد و اظهار داشت :” گرچه معتقدیم انقلاب اسلامی در طی سالهای پس از انقلاب نقش ولایت فقیه را به خوبی به نمایش گذاشته است. ولی زمانی که این انقلاب را طبقه بندی می کنیم در هر مرحله از انقلاب نقش به سزای ولایت بهتر برایمان آشکار می شود و اگر حتی در یک مرحله نیز ولایت حضور نداشت اساس انقلاب متزلزل می شد.

وی افزود: مرحله ی اول این انقلاب، مرحله‌ی ایده و نظریه پردازی بود. انقلاب که یک شبه، یک ماهه و یک ساله شکل نمی‌گیرد. این انقلاب در یک پروسه طولانی طرح ریزی و مهندسی شد. امام راحل از سالهای قبل از ۴۰، کتاب ” ولایت فقیه ” خود را در نجف و دیگر جاها تدریس می کردند و نظریه پردازی انقلاب از آنجا شروع شد. در این مرحله حدود ۹۰ درصد کسانی که برای انقلاب زحمت های فراوان کشیدند حضور نداشتند بنابراین نقش امام در این مرحله بسیار مهم است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مرحله دوم و سوم انقلاب اسلامی؛ مراحل اجرا و انجام مقدمات این نظریه پردازی است گفت: از سال های پس از ۴۰ و ۴۱ امام شروع به انجام این مقدمات کرد.  امام ضمن سخنرانی های متعدد و آگاهی بخشیدن به مردم روح انقلابی گری را در مردم بیدار کرد تا اینکه در سال ۵۷ این انقلاب به پیروزی رسید.

شفیع زاده مرحله‌ی چهارم انقلاب را مرحله ی تثبیت آن دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ جنبش های مردمی و انقلاب های زیادی صورت گرفته بود اما بیش تر از چند ماه زنده نماند چرا که برای تثبیتشان هیچ برنامه ای نبود. اما امام (ره) با تشکیل و تأسیس نهاد هایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته انقلاب، شورای نگهبان و… موجبات تثبیت و استحکام بخشی به انقلاب را بوجود آورد.  به همین دلیل اندیشمندان و سیاسیون زیادی امام را به دلیل این تفکر و برنامه ی بلند مدت یک دور اندیش بی بدیل می خوانند.

وی مرحله ی پنجم انقلاب را مهم تر تمامی مراحل انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در این مرحله هم امام خمینی و هم رهبر معظم انقلاب به خوبی نقش خود را به نمایش گذاشته اند و از این مرحله  به خوبی گذر کرده اند  و آن هم هدایت و سکان داری انقلاب و حفظ و صیانت از آن در مقابل بحران ها و فتنه های متعدد و خنثی کردن آن ها بوده است. برای نمونه در فتنه ی ۸۸ و امثال آن اگر ولایت فقیه حضور نداشت حتما کشور اسلامی با مشکل مواجه می شد.”

امام جمعه ی موقت رشت در خطبه ی دوم نماز جمعه ی رشت، ضمن با اهمیت دانستن فریضه ی حج، به این نکته اشاره کرد که حج باید کرامت و عزت مسلمانان را حفظ کند و مسلمان ایرانی در صورتی حاضر به انجام این فریضه ی الهی است که عزت و کرامتش زیر سوال نرود و به آن خدشه وارد نشود.

وی در ادامه با اشاره به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، شغل خبرنگاری را برخلاف آنچه عامه می اندیشند شغل پر زحمت و خطیری دانست و افزود :” در ادبیات سیاسی دنیا را ” دهکده ی جهانی ” می نامند . آیا این بدان معناست که مردم دنیا در یک شهر جمع شده اند و زندگی می کنند؟ نه. این یعنی سرعت انتقال اطلاعات و اخبار به سراسر دنیا حتی روستاهای دور افتاده بسیار زیاد است. باعث و بانی این دهکده کیست؟ همین خبرنگارانی که با صداقت می نویسند و نقش کلیدی در انتقال اطلاعات دارند. ما از خبرنگاران عزیز می خواهیم همچنان با در نظر گرفتن کرامت انسانها در انتقال مباحث صداقت کامل لحاظ کنند.

مسئله ی دیگری که خطیب نماز جمعه ی شهر رشت به آن اشاره کرد مسئله ی حقوق های نجومی بود بود.

شفیع زاده هم چنین از خبرنگاران خواست در این رابطه کوتاه نیایند و مسئله ی حقوق های کلان را با جدیت دنبال کنند . او عقیده دارد که تصویب حقوق های بالای ۱۰ و ۲۰ میلیون تومان توسط مجلس شورای اسلامی اشتباهی است که حکومت اسلامی آن را بر نمی تابد، در حالیکه حقوق بسیاری از مردم زیر یک میلیون تومان است، مسئولین نباید قبول کنند که عده ای حقوق های کلان داشته باشند؛

امام جمعه ی موقت رشت هم چنین در رابطه با مسائل بین المللی و به خصوص مسئله برجام گفت :” اینکه می گوییم از برجام چیزی عاید ملت نشده حرف ما نیست. حضرت آقا می فرمایند که پس از گذشت شش ماه هنوز برجام تأثیری بر زندگی مردم نگذاشته است. این را کسی می گوید که دیدبان مذاکرات بوده است. مسئولین باید پاسخگوی مردم این سرزمین باشند و اگر نمی توانند منافع جمهوری اسلامی را از طریق این مذاکرات تأمین کنند فکر دیگری کنند تا حداقل عزت و کرامت ملت مانند قبل بالا برود.”

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه