سید یاسر جبراییلی مطرح کرد؛

برجام بدون آمریکا یعنی عقب نشینی هسته ای و امنیتی جمهوری اسلامی

ظریف و دوستانشان برای مذاکره دوجانبه با آمریکا و هزینه از حیثیت ملت، همواره این بوده که تحریم ها از ناحیه‌ی آمریکا علیه کشورمان وضع شده است و ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم تا این تحریم ها برداشته شود.

برجام بدون آمریکا یعنی عقب نشینی هسته ای و امنیتی جمهوری اسلامی

به گزارش ۸دی سید یاسر جبرائیلی طی یادداشتی نوشت:

آقای نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم گفته اند “فرجام برجام را نباید فقط در رابطه با آمریکا تعریف کرد. اگر آمریکا از توافقی با ایران کرده سرباز زند، خود را منزوی کرده است”.

این سخن، تحلیل قبلی ما را مبنی بر اینکه کسانی در دولت یازدهم به ایده “برجام بدون آمریکا” می اندیشند، تقویت می کند.

توجیه دکتر ظریف و دوستانشان برای مذاکره دوجانبه با آمریکا، قدم زنی ها و عکس های یادگاری جلوی پرچم آمریکا و هزینه از حیثیت ملت، همواره این بوده که چون بیشترین تحریم ها از ناحیه‌ی آمریکا علیه کشورمان وضع شده، ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم تا این تحریم ها برداشته شود.

معنی ادامه‌ی برجام بدون آمریکا، حفظ تحریم ها در عین عقب نشینی های هسته ای و امنیتی است. شعارهای توخالی امروز دولتمردان یازدهم چون  منزوی شدن آمریکا با عدم اجرای برجام، نمی تواند جایگزین وعده های جناب روحانی برای رفع تحریم ها شده و خسارات وارد شده بر کشور را جبران کند.

حرف آخر را رهبر انقلاب فرموده اند. اگر آمریکایی ها برجام را پاره کنند، ما آن را آتش می زنیم و جناب حجت الاسلام روحانی نیز باید آن را آتش بزنند.

حرف آقای نوبخت، یادآور پاسخ مشهور دکتر ظریف به مجری تلویزیون است که وقتی پرسید چه تضمینی هست که آژانس در برجام بدعهدی نکند، پاسخ شنید در آن صورت اعتبارش را نزد ملت ما از دست خواهد داد!

اما مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور و یک نکته!

همچنین یک نکته بسیار مهم و مثبت در گفت و گوی دیشب جناب حجت الاسلام روحانی، تصریح ایشان به مردود شدن آمریکا در آزمایش برجام و گرفتن این نتیجه بود که به همین دلیل، برجامی دیگر و مذاکراتی در حوزه های دیگر در کار نیست. اگر درس برجام برای دولت همین یک نکته باشد، می توان آن را بزرگترین دستاورد برجام دانست.

این سخن رئیس جمهور، پیامی به امثال دکتر عباس عراقچی است که من بعد، لازم نیست خود را برای موفق جلوه دادن مدل برجام به زحمت بیافکنند و سخن از امکان تکرار آن در سایر مسائل به زبان بیاورند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه