عضو شورای شهر رشت در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

ثابت قدم خلافکارترین شهردار تاریخ رشت / به اجبار از مدیران شهرداری امضا گرفته اند/ پشت پرده‌ی ساخت بانک شهر در زیر پل ها

عضو شورای شهر رشت گفت: خلاف های آقای ثابت قدم در زمینه های مختلف به مراتب بیشتر از مجموعه تخلفات کل شهردار های رشت از زمان تشکیل این نهاد تاکنون بوده است.

ثابت قدم خلافکارترین شهردار تاریخ رشت / به اجبار از مدیران شهرداری امضا گرفته اند/ پشت پرده‌ی ساخت بانک شهر در زیر پل ها

محمود باقری خطیبانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه استیضاح شهردار را حق شورای شهر می دانم و نظارت بر عملکرد مجموعه‌ی شهرداری عین وظیه‌ی شورا است اظهار داشت: بنده یکی از مخالفین آقای ثابت قدم هستم چون از عملکرد ایشان از زمان شورای سوم تا کنون کاملا آگاهم و حتی هنوز هم ایشان را یک پای مشکلات شورای سوم می دانم.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه آقای ثابت قدم تخلفات زیادی تاکنون داشته است افزود: از جمله خلاف های ایشان می توان به انحراف از بودجه در اجرای پروژه‌ی پیاده راه فرهنگی، اتفاقات روز رشت، انجام هزینه های بسیار زیاد برای دعوت از افراد مشهور جهت پوشاندن ندانم کاری های خود اشاره کرد.

عضو هیأت رئیسه ی شورای چهارم شهر رشت گفت: همین چند وقت پیش از خانم کرامتی و مادر خانم علیدوستی دعوت کردند برای همایش کمک به پرورشگاه مژدهی در حالی که به اعتقاد بنده هزینه پرداخت شده جهت اقامت در هتل، تفریح کنار ساحل و هدیه ای که بابت دعوت از ایشان پرداخت شده به مراتب بیشتر از کمک به پرورشگاه بوده است یا مثلا رضا عطاران را دعوت کرده بودند تا ندانم کاری های خود را بپوشانند و از هیچکس هم صدایی بلند نشد.

باقری انتشار نامه اخیر از جانب ۳۸ تن از مدیران شهرداری در حمایت از ثابت قدم را شانتاز خوانده و اظهار داشت: اکثر مدیران با من صحبت کردند و اعلام کردند از ما به اجبار امضا گرفته اند، برخی هم گفتند ما اصلا نمی دانستیم چرا دارند امضا می گیرند، البته لازم به ذکر است بسیاری از آنها امضای خود را پس گرفته اند.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه خلاف های آقای ثابت قدم بیش از حد است گفت: طبق اعلام بازرسی استانداری شهردار رشت بیش از ۱۱۰ مورد تخلف داشته است.

وی افزود: کرباسچی به خاطر صادر کردن فقط ۲۸ حکم به شورا احضار شد در حالیکه آقای ثابت قدم تاکنون بیش از ۳ هزار حکم صادر کرده است، ایشان که ادعای چابک سازی دارد روزی آمد و اعلام کرد شهرداری نیاز به ۵۰۰ نیرو دارد و به این ترتیب خواهرزاده ها، برادر زاده ها و اقوام دور و نزدیک خود را سر کار آورد.

باقری خطیبانی  با اشاره به اینکه شهرداری دیگر طاقت سیاسی کاری را ندارد گفت: آقای شهردار روی همه را سفید کرده است، اسنادی در دست داریم که نشان دهنده پرداخت های کلان از جانب ایشان به سایت های حامی فتنه و براندازی نظام است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: خلاف های آقای ثابت قدم در زمینه های انحراف بودجه، عمرانی، اداری و غیره به مراتب بیشتر از مجموعه تخلفات کل شهردارهای رشت از زمان تشکیل این نهاد تاکنون بوده است و به اعتقاد من ایشان خلاف کار ترین شهردار تاریخ رشت است.

باقری در خصوص پشت پرده‌ی ساخت مجموعه بانک های شهر در زیر پل ها و معابر شهر گفت: آقای ثابت قدم بیش از یک میلیارد از بانک شهر وام شخصی گرفته و به جای پرداخت قسط با احداث شعب بانک شهر در زیر پل ها و سطح شهر به آنها خوش خدمتی کرده است در حالی که می شد از این فضا ها برای ایجاد بازارچه یا پارکینگ استفاده کرد.

وی در پایان با بیان اینکه خلاف های شهرداری برای همه محرز شده است گفت: من از رای دیگران خبر ندارم اما به نظرم این دفعه مسئله استیضاح شهردار بسیار جدی و صد در صدی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه