نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

عدم مدیریت شفاف و قانونمند بودجه علت ضعف در اجرای سند تحول سلامت است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون، ردیف های بودجه باید سر جای خودش هزینه شود ولی متاسفانه در حوزه های دیگر هزینه شده است.

عدم مدیریت شفاف و قانونمند بودجه علت ضعف در اجرای سند تحول سلامت است

محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه در حوزه‌ی سند تحول سلامت مشکلی در بخش قانون گذاری وجود ندارد اظهار داشت: ما با چالش ها و ضعف هایی در حوزه اجرای سند تحول سلامت مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ما باور داریم سند تحول سلامت با تدابیر ویژه و با قوت باید پیش برود افزود: ولی ضعف هایی هم وجود دارد از جمله تحقق پیدا نکردن منابع مالی که چیزی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان می باشد و قرار بود از محل ۱ درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها تامین شود که همین امر باعث شده با ضعف هایی در اجرای سند تحول سلامت رو به رو شویم.

نماینده‌ی مردم آستانه اشرفیه عدم مدیریت شفاف و قانونمند بودجه را یکی دیگر از چالش ها و ضعف ها دانست و گفت: بر اساس قانون ردیف های بودجه باید سر جای خودش هزینه شود ولی متاسفانه در حوزه های دیگر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته هم سامان دادن بحث بهداشت، درمان و سلامت بیش از ۴۰ الی ۵۰ سال طول کشیده است اظهار کرد: متاسفانه در طول ۳۷ سال پس از انقلاب همواره شاهد فضای بی تجهی دولت ها و مجالس نسبت به حوزه‌ی سلامت بوده ایم، اما خوشبختانه در دو سال اخیر اولویت بهداشت و سلامت از رتبه ی دوازدهم به اولویت دوم کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه