رئیس اداره اوقاف رشت:

۴۸ بقعه ی رشت مورد تأیید اوقاف نیست

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۰۸ بقعه متبرکه است، گفت: به جزء این تعداد، ۴۸ بقعه دیگر در رشت وجود دارد که مورد تأیید اوقاف نیست.

۴۸ بقعه ی رشت مورد تأیید اوقاف نیست

به گزارش ۸دی،  حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۲۰۸ بقعه متبرکه است، اظهار کرد: به غیر از این بقاع، ۴۸ بقعه دیگر در رشت وجود دارد که مورد تأیید ما نیست.

وی برخی از بقاع مذکور را تازه تاسیس خواند و گفت: با هر گونه بقعه‌سازی برای جلب نظر مردم برخورد می‌شود و شناسایی بقاع تقبلی در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت مهم‌ترین بقاع شاخص این شهرستان را بقعه فاطمه اخری، امامزاده هاشم، دانای علی و… عنوان کرد و افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان دارای شجره‌نامه است.

وی در ادامه به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع رشت اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در بقاع متبرکه شهرستان در حال اجرا است.

کریمی برپایی خیمه‌های معرفت را از برنامه‌های مهم طرح نشاط معنوی ذکر کرد و یادآور شد: خیمه‌های معرفت دارای بخش‌های مختلف در حوزه خانواده، کودک و نوجوانان و… است.

وی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی با برگزاری اختتامیه در تاریخ سوم شهریور ماه امسال پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: امسال طرح نشاط معنوی در ۳۷ بقعه متبرکه رشت و پنج بخش اطراف این شهرستان در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت از برگزاری مسابقات قرآن کشوری در گیلان طی سال جاری خبر داد و یادآور شد: امیدواریم میزبان شایسته‌ای برای برگزاری مسابقات قرآنی باشیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه