مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛

آماده‌سازی ۲۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از آماده‌سازی ۲۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی این استان خبر داد.

آماده‌سازی ۲۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان

به گزارش ۸دی،  اسحاق شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به اینکه گیلان یکی از استان‌های قطب پرورش ماهیان خاویاری در کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: سال ۱۲۹۵ تکثیر ماهیان خاویاری در رودخانه سفیدرود توسط شیلات استان انجام شده است.

وی به سوابق ارزنده و کم‌نظیر شیلات گیلان در تکثیر و رهاسازی ماهی در رودخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۴۹ تکثیر ماهی سفید در رودخانه سفیدرود با هدف بازسازی ذخایر این نوع ماهی انجام شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه مجتمع پرورش ماهیان گرم‌آبی با مساحت یک‌هزار هکتار در سال ۱۳۵۱ در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: سال ۱۳۷۰ پرورش ماهی در محیط‌های محصور در گیلان اجرایی شده است.

شعبانی از آماده‌سازی ۲۰ مزرعه پرورش ماهیانه خاویاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: اراضی ساحلی استان برای پرورش ماهیان خاویاری مناسب است.

وی به تولید و استحصال خاویار از فیل‌ماهی پرورشی با مشارکت بخش خصوصی در سال ۱۳۹۰ در گیلان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار هکتار از اراضی استان مستعد پرورش ماهیان خاویاری است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اجرای پروژه پایلوت پرورش ماهی در قفس در دریای خزر در سال ۱۳۸۹، خاطرنشان کرد: سال گذشته در سفر رئیس جمهور به گیلان پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس در دریا در استان به تصویب رسیده است.

شعبانی به اجرای پروژه ۵۰۰ تن پروش ماهی در قفس در منطقه کیاشهر در ابتدای امسال اشاره کرد و یادآور شد: مجوز بیش از ۱۲ هزار تن پرورش ماهی در قفس در دریا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان صادر شده است.

وی از اجرای پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ تن پرورش ماهی در قفس در دریا تا آبان‌ماه امسال در گیلان خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان، تکثیر پرورش ماهی آزاد دریای خزر با مشارکت بخش خصوصی را از سال ۱۳۹۰ عنوان کرد و افزود: گیلان به دلیل شرایط اقلیمی و وجود منابع آبی یکی از استان‌های شیلاتی کشور محسوب می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه گیلان جزو سه استان برتر شیلاتی کشور است، تصریح کرد: ۸۱۳ هزار و ۵۰ تن ماهی در کشور تولید می‌شود و سهم گیلان از این مقدار ۶۳ هزار تن است.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه