امام جمعه اسالم مطرح کرد:

سودهای بانکی مهمترین عامل ضربه زننده به مردم/اگر انتقاد از دولت، تضعیف نظام است چرا دولت احمدی نژاد را تخریب می کردند

امام جمعه اسالم گفت:در یک جامعه‌ی خدا محور و اسلامی، چنین بانکی مشروعیت ندارد. سودهای کلان بانکی امروز مهم ترین عامل ضربه زننده به مردم و جامعه مومن کم درآمد شده است.

سودهای بانکی مهمترین عامل ضربه زننده به مردم/اگر انتقاد از دولت، تضعیف نظام است چرا دولت احمدی نژاد را تخریب می کردند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی امام جمعه ی اسالم در خطبه های این هفته ی نماز جمعه یکی از عرصه های امتحان انسان را عرصه های اقتصادی و امور مالی دانست و اظهار داشت: اگر ما به سیستم بانکداری ایراد می گیریم به خاطر این است که بر اساس این سیستم یهودی، هدف بانک خدمت به مردم و در رأس خدمت به فقرا و مستمندان نیست. بانک صرفاً یک بنگاه اقتصادی است که فقط و فقط به سود خود می اندیشد حتی اگر رسیدن به این سود، خانواده و افراد زیادی را زیر پا له و خرد و خمیر کند. برایش مهم نیست یلکه مهم رسیدن به سود بیش تر است.

وی افزود: در یک جامعه‌ی خدا محور و اسلامی وقتی هدف آموزه های اسلام، فقر زدایی است، چنین بانکی مشروعیت ندارد. سودهای کلان بانکی از طرفی و جریمه های بی رحمانه بانک ها از طرف دیگر، امروز مهم ترین عامل ضربه زننده به مردم و جامعه مومن کم درآمد شده است. پس اولین قدم و بهترین قدم حاکمان در فقر زدایی اصلاح سیستم بانکداری است. در یک جامعه الهی و دینی، همه باید دست به دست هم بدهیم و در راستای فقر زدایی بسیج شویم تا این معضل بزرگ اجتماعی از بین ببرود.

امام جمعه ی اسالم با بیان اینکه اگر مردم به خاطر حقوق های نجومی و پاداش های کهکشانی و وام های افسانه ای، رفتار های اشرافی گری و تجملات و تبعیض ها،  یکسری ساختمان های مجلل ، خانه های لوکس و سفره های رنگارنگ و ماشین های میلیاردی و سفرهای خارجی پی در پی بعضی ها برآشفته و معترض می شوند
به خاطر این است که همه این کارها با روح اسلام، ناسازگار و با ذات نظام جمهوری اسلامی بیگانه و به نوعی نشان گر خروج عده ای از ریل انقلاب و قطار اسلام ناب است.
حجت الاسلام جدائی با اشاره ی ضمنی به برخی حملات به منتقدین دولت اظهار کرد: خواهش می کنم به جای ناراحت شدن از انتقادهای منتقدین، به جای موضع گیری و واکنش های گاهاً تند، کمی در مورد انتقادها فکر کنید. اگر درست نبود با دلیل و برهان  و سند، طی نامه ای ابلاغ کنید که که آقاجان! مطالب شما به این دلایل، درست نبودند. اما اگر درست بود، اولاً ایراد را برطرف کنید در ثانی به منتقد محبت هم بکنید.

وی با بیان اینکه گاهی بعضی از بزرگان استدلال می کنند که نقد از دولت، تضعیف دولت است و تضعیف دولت هم،  تضعیف نظام است  و تضعیف نظام هم حرام است چون تضعیف اسلام است گفت: این که تضعیف نظام حرام است چون تضعیف اسلام است شکی در آن نیست. امروز چشم تمام مومنین و مسلمانان و مظلومین جهان به آرمان های انقلاب اسلامی ایران است اما منشا بسیاری از انتقادات به خاطر جلوگیری از تضعیف نظام است.

امام جمعه ی اسالم تأکید کرد: این که از گسترش بدحجابی و بی عفتی اظهار نگرانی می کنیم ، این که از حقوق های نجومی، بر آشفته می شویم، این که از ولنگاری فرهنگی، نفوذ یا شکست برجام سخن می گوییم  همه به خاطر دفاع از آرمان های اسلام و نظام و انقلاب است. آن هایی نظام را تضعیف می کنند که  این حرام خوری ها را رواج می دهند.  یا عادی جلوه می دهند، یا از حرام خورها دفاع می کنند یا از افشای فیش های حرام خورها، اظهار نگرانی و گلایه می کنند، آنها به نظام ضربه می زنند.

حجت الاسلام جدایی افزود: آنهایی که ذره ای دغدغه فرهنگی ندارند. آن هایی که ذره ای به مسائل فرهنگی اهمیتی نمی دهند، آن هایی که ولنگاری فرهنگی را بوجود آورده اند. آن ها نظام را تضعیف می کنند، نه انسان های مؤمن و انقلابی که اظهار دردمندی از این فضاهای مسموم فرهنگی می کنند، حساب دولت از حساب نظام جداست. خیلی از اوقات انتقاد از دولت به خاطر حفظ نظام بوده نه تضعیف نظام. اگر انتقاد از دولت، تضعیف نظام است چرا این همه دولت احمدی نژاد را در زمان خودش، تخریب می کردند.

وی ادامه داد: بعضی از همین هایی که امروز به پست و مقام رسیدند دولت  احمدی نژاد را به لجن کشیدند. آیا آن تضعیف نظام نبود؟ آن همه فتنه ها به پا کردند. حرف رهبر را زیر پا گذاشتند الان هم رحم نمی کنند. آیا تضعیف آن دولت، تقویت نظام بود و تضعیف این دولت، تضعیف نظام شده؟! در هر حال دولتمردان دلهای شان را بزرگ کنند، ظرفیت های شان را بالا ببرند. انتقادهای ما را بررسی کنند.
برای خیلی ها ثابت شده که بنده شخصاًً هر وقت نقطه ی قوتی بوده   گفته ام، هر وقت هم نقطه ضعفی بوده گفته ام و این کمال انصاف است.
این که کسی همه اش نیمه خالی لیوان را ببینند ، این چنین آدمی مریض است و باید درمان شود.
این دولت هم مثل دولت های قبل زحمت می کشد.
تلاش می کند و می خواهد که پرونده درخشانی از خود باقی بگذارد. اداره کشور خیلی سخت است.
در هر حال ضعف هایی هم بروز می دهد ما هم تذکر می دهیم که به کمال برسد.
تخریب نمی کنیم دولت باید نگاه اش را به ائمه جمعه اصلاح کند
شأن امامان جمعه را در نظر بگیرد ، ائمه جمعه مسئولیت های مختلف دارند.
سعی کنند از ائمه جمعه حمایت کنند.
خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به سالگرد برجام گفتند: توافق هسته ای ایران با ۶ کشور قدرتمند جهان که «برجام» نام گرفت، چند روز پیش یک ساله شد.
پس از ۱۲ سال کش و قوس پرونده هسته ای و مذاکرات ۲۲ ماهه نفس گیر دولت یازدهم ، که در نهایت به توافق برجام منتهی شد، قرار بود به ازای یکسری محدودیت ها و تعدیل ها در برنامه هسته ای تهران ، طرف غربی هم بویژه آمریکا ، اقدامات و تعهداتی را به نفع جمهوری  اسلامی ایران انجام دهد.
مثل لغو تحریم های مالی، بانکی و نفتی مرتبط با برنامه هسته ای؛ یک سال از برجام گذشت و ایران تمام تعهداتش را به تمام و کمال عمل کرد.
ولی آمریکائی ها و اروپایی ها با امروز و فردا کردن و مانع تراشی غیر مستقیم و دعوت آشکار و نهان شرکت ها و  بانک های جهان  با حفظ ساختار تحریم ها علیه ایران، عملاً برجام را به شکست کشاندند.
و برجام صرفاً در کاغذ پاره هایی باقی ماند که به قول رییس بانک مرکزی، هیچ دستاوردی برای ایران نداشته است.
جالب این جاست که نه تنها به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند بلکه تحریم های جدیدی را هم در مجلس سنا و کنگره آمریکا طرح  کردند که با روح برجام مخالف بود.
واقعیت این است برجام ثابت کرد که: سیاست مماشات و سیاست خوشبینی ، نتوانست از دشمنی دشمنان بکاهد.
پس تنها راه پیشرفت و اعتلای کشور ، تکیه به سرمایه های عظیم انسانی و غیر انسانی کشور و سیاست اقتصاد مقاومتی است.
اگر آمریکا و کشور های اروپایی به تعهدات شان عمل نکنند ، جمهوری اسلامی ایران هم بایستی از سیاست صبر و انتظار دست بردارد و با سیاست و دیپلماسی اقتدار و روحیه انقلابی حقوق هسته ای خود را پس بگیریم.
حاج آقا جدائی در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم ضمن بیان نکاتی در خصوص حفظ و حراست از انقلاب اسلامی گفتند صاحبان اصلی انقلاب باید بدانند
در شرایطی که بسیاری از آحاد ملت با مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی روبرو هستند، اسناد انتشار یافته از ولخرجی‌های یک نفر می‌دهد
فقط برای ۲شب اقامت خود در هتل ۲۷میلیون تومان هزینه پرداخت کرده است!
اخیرا سازمان اطلاعات سپاه آقای سرخه ای مدیر بانک ملت که گفته می‌شود به دستور مرجع قضایی و به اتهام فعالیت گسترده در یک باند سازمان یافته فساد بانکی بازداشت کرد.
آقای سرخه‌ای در مسافرت‌های خارج از کشور و برخی مأموریت‌های بانکی به صورت اشرافی و با سوء استفاده از بیت‌المال در هتل‌های گران‌قیمت و لوکس اقامت داشته است.
اقامت در اتاق ۵۰۰ متری  در هتل مجلل ( پِری زی دنت سوئیت) (هر شب ۵ هزار دلار) اجاره خودرو لیموزین  و بادیگارد شخصی از جیب مردم و بیت‌المال تنها گوشه‌ای از زندگی اشرافی این مدیر دولتی است.
وی فقط برای برخی وعده‌های غذایی خود نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان!هزینه کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه