با تغییر وضعیت جوی

هوای گیلان بارانی شد/ شالیکاران دروی برنج را به هفته بعد موکول کنند/احتمال سیل در برخی نقاط

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به آبگرفتگی مزارع برنج بر اثر شدت بارندگی، خاطرنشان کرد: کشاورزان شالیکار تا پایان بارندگی از دروی محصول خود پرهیز کنند.

هوای گیلان بارانی شد/ شالیکاران دروی برنج را به هفته بعد موکول کنند/احتمال سیل در برخی نقاط

به گزارش ۸دی، بارش باران که همچنان با شدت در نقاط مختلف گیلان از جمله این شهر ادامه دارد موجب کاهش دما و آبگرفتگی برخی معابر شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت هوای این استان اظهار کرد: بارندگی از عصر امروز شدت بیشتری دارد.

یوسف میره‌جینی افزود: بر اثر شدت بارندگی آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیل در برخی از نقاط به‌ویژه نواحی مرکز رشت و غرب استان دور از انتظار نیست.

وی دریا را مواج خواند و ادامه داد: دریا برای شنا مناسب نیست و از مسافران می‌خواهیم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه بر اثر بارندگی سطح جاده‌ها لغزنده است، تصریح کرد: بارندگی موجب کاهش دید می‌شود بنابراین رعایت نکات ایمنی ضروری است.

وی با اشاره به آبگرفتگی مزارع برنج بر اثر شدت بارندگی، خاطرنشان کرد: کشاورزان شالیکار تا پایان بارندگی از دروی محصول خود پرهیز کنند.

میره‌جینی یادآور شد: شالیکاران برای دروی محصول خود در نیمه دوم هفته آینده برنامه‌ریزی کنند.

وی از بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی استان از جمله ستاد بحران خواست با صدور اطلاعیه هر گونه تغییر در هواشناسی را اطلاع‌رسانی کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه