استاندار گیلان:

بخش اعظم اشتغال شهرستان رودبار با مشکلات شرکت امیرمنصور آریا متوقف مانده است

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش اعظمی از اشتغال در شهرستان رودبار به دلیل مشکلات موجود در شرکت امیرمنصور آریا متوقف مانده است گفت: این مشکل از مباحث مطرح شده در قوه قضائیه بوده و از حیطه ی مدیران دولتی خارج است.

بخش اعظم اشتغال شهرستان رودبار با مشکلات شرکت امیرمنصور آریا متوقف مانده است

به گزارش ۸دی، استاندار پیش از ظهر امروز در اولین همایش استانی ائمه‌ی جمعه‌ی گیلان در سال جاری اظهار داشت: آمارها از کارها و اقدامات انجام شده در استان، مؤید تلاش های موثر و سازنده برای توسعه و پیشرفت گیلان است.

 در این همایش یک روزه که  در بخش چابکسر رودسر و با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان و ائمه جمعه ی استان برگزار شد، محمدعلی نجفی اقتصاد مقاومتی، توسعه‌ی کشور و استان را از مهمترین مباحث روز دانست و افزود: در توسعه و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، باید بهترین بهره را بگیریم.

وی گفت: خوشبختانه آمارها و ارقام موید آن است که تلاش های موثر و سازنده ای طی سه سال دولت تدبیر و امید در استان انجام شده است.

استاندار گیالن به توصیه ی همیشگی خود به مدیران استان مبنی بر راستگویی در تمامی مقاطع اشاره و تأکید کرد: بارها گفته و می گویم اگر کاری نمی تواند انجام بگیرد بیان نکنیم تا اعتماد عمومی مردم سلب نشود.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه آمارهای ارائه شده براساس مستندات موجود از اقدامات است افزود: شرایط فعلی استان، شرایط مطلوبی است و اگر توسعه و پیشرفتی در حوزه های مختلف انجام شده، متاثر از همکاری همه بخش ها بوده است و به معنی ندیدن مشکلات نیست.

نجفی با قدردانی از نصیحت های پدرانه ی نماینده ی ولی فقیه در استان در مقاطع مختلف گفت: بطور قطع هر توسعه ای با تلاش و همکاری امکان پذیر است و در این میان ائمه جمعه ضمن درک شرایط کشور و دولت همراهی خوبی با مدیران دارند.

استاندار گیلان به کسب رتبه ی نخست گیلان در کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار از سال ۹۲ تا ۹۴ اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان از لحاظ جذب سرمایه گذاری، چهارمین استان کشور در حوزه‌ی صنعت است که این نیز از دیگر افتخارات محسوب می شود.

وی با بیان اینکه وجود آرامش در یک شهرستان و استان برای سرمایه گذار از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: آرامشی که در گیلان بین ائمه جمعه، استاندار و فرمانداران وجود دارد شاخص بسیار مهمی است.

نماینده ی عالی دولت در گیلان راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید را از ابتکارات استان گیلان عنوان و تصریح کرد: مدیریت یکپارچه در جذب سرمایه گذار نیز به منظور جلب سرمایه گذاران خارجی در استان ایجاد شده است.

نجفی با بیان اینکه علیرغم اینکه در ۱۰۰ مذاکره با سرمایه گذار ممکن است ۲ تا ۳ مورد به نتیجه برسد اما برای سرمایه گذار محدودیت وقت ایجاد نمی کنیم گفت: باید با تمام امکانات از سرمایه گذاران حمایت کرد تا چراغ کارخانه ها روشن بماند و اشتغال رونق بگیرد.

استاندار گیلان به تحریم های ناجوانمردانه ی استکبار و دشمنی آمریکا با ایران و اسلام ناب محمدی(ص) اشاره کرد و افزود: این تحریم ها باعث شد تا در آمد کشور در سال گذشته به کمتر از ۲۰ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به اینکه در بدو شروع مسئولیتم در گیلان ذخیره گندم کمتر از ۶ روز بود گفت: در حال حاضر گیلان در بخش ذخایر مواد غذایی در بهترین وضعیت قرار دارد.

استاندار گیلان افزود: در حال حاضر شاهد رشد ۷۵ درصدی درآمدهای عمومی استان نسبت به ابتدای دولت  هستیم که عمده ی آن از طریق دریافت مالیات بوده است.

نجفی با بیان اینکه رشد بیکاری در استان به شکل محسوسی کاهش یافته، اظهار داشت: امروز گیلان بیستمین استان بیکار کشور است و نرخ بیکاری ۱۱ درصد است اما از این وضعیت هم، راضی نیستیم.

وی به وجود نگرانی برای حفظ این وضعیت مطلوب اشاره و خاطرنشان کرد: به هیچ وجه به دنبال آن نیستیم که مردم را ناامید کنیم.

نجفی با بیان اینکه بخش اعظمی از اشتغال در شهرستان رودبار به دلیل مشکلات موجود در شرکت امیرمنصور آریا متوقف مانده است افزود: این مشکل از مباحث مطرح شده در قوه قضائیه است و علیرغم رایزنی هایی که تاکنون داشته ام اما از حیطه ی مدیران دولتی خارج است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به دنبال کردن پروژه ها و طرح های بزرگ استان اشاره و اظهار داشت: تاکنون برای تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین – رشت، بیش از  هزار و ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد:در بحث راه آهن نیز در بخش توسعه زیر ساخت ها ۹۳ درصد پیشرفت وجود دارد و ریل گذاری به طول ۶۰ کیلومتر انجام شده است.

وی به عزم دولت برای  تخصیص ۱۰۰ درصدی مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان ها اشاره و تصریح کرد: در جلسه مشترک با وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان استان پیش بینی می شود تا پایان امسال و یا حداکثر در ۳ ماهه اول سال ۹۶ پروژه راه آهن طبق قول رییس جمهور به بهره برداری برسد.

نجفی به تلاشهای صورت گرفته در پرداخت مطالبات چایکاران اشاره کرد و گفت: عمده ی چایکاران کشاورز تک محصول هستند که نیازمند حمایت هستند.

وی یکی از افتخارات استان را برگزاری شایسته ی کنگره ی ۸ هزار شهید گیلان دانست و گفت: این اقدام شایسته نمادی از کارنامه ی درخشان اقدامات فرهنگی صورت گرفته در گیلان است.

نماینده عالی دولت در گیلان از برگزاری اولین مسابقات بین المللی قرآن در گیلان طی ماه های آینده خبر داد و گفت: کسب رتبه ی برتر در اعزام دانش آموزان به راهیان نور از دیگر افتخارات استان محسوب می شود.

وی به ارتقای رتبه دولت الکترونیک در گیلان  از رده ی ۲۹ به زیر ۱۰ را از توفیقات حاصله در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: با این اقدام ضمن کاهش مراجعات مردمی به دستگاه ها در جهت شفاف سازی اقدامات نیز گام موثری برداشته شده است.

وی به احیای ۳ هزار هکتار از اراضی رهاشده ی باغات چای استان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با عنایات پرورگار ۴۲ درصد تولیدچای استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه عنایات و همراهی های ائمه جمعه مارا موظف به پیگیری امورات مختلف می کند گفت: همه ی وجودم را با تجربه مدیریتی بیش از ۳۰ سال برای پیشرفت گیلان در طبق اخلاص گذاشته ام و تا حدی که بتوانیم با کمک همه ی بخش های استان پای کار هستیم و در این مسیر هیچ منتی بر احدی نداشته و نداریم.

اولین همایش استانی ائمه جمعه گیلان در هفته بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب با محوریت و موضوعیت سبک زندگی اسلامی – ایرانی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه