رئيس شوراي شهر لنگرود:

شهردار لنگرود با مصاحبه‌های جنجالی، اذهان مردم را تشویش نکند/کحالی شهرداری را با ۲۱ میلیارد تحویل گرفت نه ۳۱ میلیارد!

رئیس شورای شهر لنگرود گفت: براساس قانونی مساعده یک چهارم حقوق پرسنل پرداخت می شود، و هر کس در این خصوص تخلف کرده باید به اداره رسیدگی و تخلفات اداری معرفی و مجازات شود.

شهردار لنگرود با مصاحبه‌های جنجالی، اذهان مردم را تشویش نکند/کحالی شهرداری را با ۲۱ میلیارد تحویل گرفت نه ۳۱ میلیارد!

به گزارش ۸دی، رئیس شورای شهر لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار لنگرخبر بابیان اینکه حمایت از شهردار توسط اعضای شورای شهر صورت می‌گیرد، اظهار کرد : برخی به فکر مصادره کردن شهردار لنگرود به نام خود هستند و ادعا می‌کنند که اقدامات شهردار مورد تائید و حمایت آنان است که این جز ادعا چیز دیگری نیست.

رحیم شیخ طاهر افزود : طبق قانون وظیفه انتخاب و عزل و نصب شهردار بر عهده شورای شهر است که درنهایت با ابلاغ استاندار مشغول به کار می‌شود و غیرازاین حرف‌های بیهوده است که به‌عنوان حمایت و تائید از اقدامات شهردار گفته می‌شود.

وی درباره کارهای عمرانی در شهر گفت : تمام‌کارهای عمرانی در قالب بودجه و اعتبار پیش‌بینی‌شده انجام می‌گیرد و تشخیص اولویت انجام کارهای عمرانی بر عهده شورا است.

تعبیر اینکه در شهرداری لنگرود یک‌شبه ۲۹ نفر از کارگران شرکتی به قراردادی تبدیل‌شده‌اند گزافه‌ای بیش نیست.

رئیس شورای شهر لنگرود درباره تعرض کارگر به شهردار لنگرود بابیان اینکه این موضوع در حد حاد نبود، بیان کرد : شورای شهر علاوه بر اینکه نماینده مردم است نماینده کارگران و کارمندان شهرداری نیز است و در صورت وجود مشکلات لازم است افراد به مرجع بالاتر از شهردار که شورای شهر است مراجعه و مشکلات مطرح شود.

شیخ طاهر بابیان اینکه تعرض به هر مسئولی محکوم است، تصریح کرد : اگر مشکلی در شهرداری برای کارگران و کارمندان به وجود آمد نباید تعرضی صورت گیرد و باید با صحبت و از طریق قانونی مشکلات را برطرف کرد.

این عضو شورای شهر لنگرود در پاسخ به این سؤال که آیا نظر شهردار لنگرود در خصوص قراردادی شدن یک‌شبه ۲۹ نفر از کارگران شرکتی صحت دارد یا خیر؟ بیان کرد : در زمان شهردار سابق، شورای شهر مصوب کردند کارگرانی که بیش از ۴ سال در شهرداری به‌عنوان شرکتی مشغول به کار بودند را به قراردادی تبدیل کند که این کار طی فرایندی انجام شد ولی استانداری به این مصوبه ایراد قانونی گرفت که در جهت اجرای قانون، اجباراً آن افراد به شرکتی تبدیل شدند.

وی بابیان اینکه شورا و شهرداری برای این افراد نیت خیر داشت، افزود : تعبیر اینکه در شهرداری لنگرود یک‌شبه ۲۹ نفر از کارگران شرکتی به قراردادی تبدیل‌شده‌اند گزافه‌ای بیش نیست.

شیخ طاهر گفت : گله از این است که چرا مسئولین دست‌اندرکار شهردار خصوصاً شخص شهردار محترم حتی یک‌بار هم در طول تصدی ۹ ماه خود در لنگرود با ۲۹ نفر کارگران مذکور نشستی نداشتند تا نیت خیر شورا و شهرداری برایشان توضیح داده شود تا سوءتفاهم‌های به وجود آمده برای آن‌ها و شهروندان برطرف شود.

شهردار با مصاحبه‌های جنجالی، اذهان مردم را تشویش نکند

رئیس شورای شهر لنگرود با اشاره به مصاحبه شهردار لنگرود در خصوص مساعده‌های میلیونی به کارمندان شهرداری درگذشته، اظهار کرد : بر اساس قانونی مساعده یک‌چهارم حقوق کارکنان پرداخت می‌شود، و هر کس در این خصوص تخلف کرده باید به اداره رسیدگی و تخلفات اداری معرفی و مجازات شود، خوب است شهردار با مصاحبه‌های جنجالی، اذهان مردم را تشویش نکند.

عضو شورای شهر لنگرود بابیان اینکه شهردار لنگرود در مصاحبه‌ای اعلام کرد کسانی که منفعت آنان در شهرداری درخطر است به دنبال حذف کحالی هستند، افزود : تا زمانی که شهردار در مسیر خدمت گذاری به شهروندان، چارچوب قانون و تعامل با شورا باشد کسی نمی‌تواند وی را از بدنه شهرداری حذف کند و چنانچه ویژه خوارانی باشند که بخواهند سد راه شهرداری و شورا برای پیشرفت باشد شورای شهر تمام قامت در مقابل آنان ایستادگی خواهد کرد.

به‌جای مصاحبه‌های جنجالی، متخلف یا متخلفان به مراجع ذیصلاح رسیدگی به تخلفات معرفی شوند

شیخ طاهر در پاسخ که به این سؤال که ماجرای عدم پرداخت پول تأمین اجتماعی و دارایی کارمندان و کارگران که توسط شهردار مطرح شد چیست؟ بیان کرد : طبق قانون پول بیمه و مالیات در زمان واریزی حقوق مستقیماً به‌حساب دارایی و تأمین اجتماعی واریز می‌شود،‌اینکه درگذشته در این خصوص قصوری صورت گرفت لازم است به‌جای مصاحبه‌های جنجالی، متخلف یا متخلفان به مراجع ذیصلاح رسیدگی به تخلفات معرفی شوند.

کحالی شهرداری را با ۲۱ میلیارد تحویل گرفت نه ۳۱ میلیارد

وی با اشاره به آخرین وضعیت سامان رضی برای استخدام در شهرداری لنگرود، عنوان کرد : سامان رضی به‌عنوان یکی از جوانان باانگیزه و افتخار شهرستان و کشور است، در جلسه‌ای که ماه گذشته در فرمانداری انجام شد مقرر شد نماینده لنگرود وعده دادند که مجوز لازم برای جذب این عزیز را از استانداری اخذ کند که تاکنون دستوری دریافت نکردیم و در صورت اخذ مجوز برای جذب، این کار به‌صورت قانونی انجام و مجوز لازم نیز از سوی شورا به شهردار ابلاغ می‌شود.

رئیس شورای شهر لنگرود در پاسخ به این سؤال که آیا مصاحبه شهردار در خصوص تحویل شهرداری با مبلغ ۳۱ میلیارد بدهی صحیح است یا خیر؟ گفت : به نظر من شهردار اشتباه کردند چراکه وی طی نامه شماره ۳۰۷۴۴ مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۷ به‌صورت مکتوب بدهی شهرداری لنگرود در زمان تحویل را ۲۱ میلیارد بدهی اعلام کردند، چطور امروز از ۳۱ میلیارد بدهی شهرداری سخن می‌گویند برایم تعجب‌آور است.

فرمایش شهردار در خصوص هدایت شهرداری از بیرون، هیچ وجهه قانونی، شرعی و اجتماعی و عرفی ندارد.

عضو شورای شهر لنگرود با اشاره به اقدامات شهرداری لنگرود گفت : اقدامات شهردار برای عمران و آبادانی شهر مورد تائید شورا و مردم است و با توجه به تحولات اخیر در مدخل‌های ورودی و خروجی شهر لنگرود و اصلاح هندسی برای مدیریت ترافیک شهری نیز از شهردار تشکر می‌کنیم،‌ولیکن نگرانی‌ها از این است که زمان از دست برود و نتوانیم به مناطق محروم و حاشیه شهر لنگرود برسیم.

شیخ طاهر ادامه داد : سعی خواهیم کرد در تعامل صمیمانه با شهردار و مجموعه عوامل شهرداری و فرماندار محترم و دیگر مسئولین، شهری آباد و عزتمند داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال لنگرخبر که شهردار از هدایت شهرداری از بیرون خبرداد، منظور از هدایت چیست؟ بیان کرد : شهردار فراموش کرده است که چشمان تیزبین شورای شهر مواظبت و رصد می کند.

رئیس شورای شهر لنگرود افزود : به خاطر نابسامانی هایی که وی ذکر کرده اند کحالی به عنوان شهردار تعرفه شده است تا با همت و تجربه خود و همیاری دیگر نیروهای صادق و پرتلاش شهرداری، هدایت شهرداری لنگرود را بر عهده بگیرد وگرنه تعویض شهردار ضرورتی نداشت.

شیخ طاهر اظهار کرد : بنابراین فرمایش شهردار در خصوص هدایت شهرداری از بیرون، هیچ وجهه قانونی، شرعی و اجتماعی و عرفی ندارد.

وی عنوان کرد : یکی از نگرانی های عمیق شورای شهر لنگرود فراموش شدن اِلِمان ها و نمادهای فرهنگی شهر لنگرود است که برخی در میادین شهر برافراشته بود ولی در چند ماه اخیر به بهانه بازسازی و زیباسازی نمادهایی همچون اِلِمان الغدیر و اِلِمان شهید نورانی که مربوط به حضرت زهرا(س) بود حذف شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه