استاندار گیلان خبر داد؛

رتبه ی نخست گیلان در پرداخت تسهیلات ابلاغی اقتصاد مقاومتی

استاندار ظهر امروز در کارگروه رفع موانع تولید گفت : گیلان در پرداخت تسهیلات ابلاغی اقتصاد مقاومتی تا کنون در رده های نخست کشور قرار دارد .

رتبه ی نخست گیلان در پرداخت تسهیلات ابلاغی اقتصاد مقاومتی

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در این جلسه که با حضور مدیران دستگاه‌ها و بانک‌های عامل استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد به جلسه‌ی اخیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ محدودیتی از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ابلاغی اقتصاد مقاومتی به طرح‌های صنعتی وجود ندارد.

استاندار گیلان از معرفی ۳۸۰ مورد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید به بانک‌ها خبر داد و افزود: با مصوبات امروز کارگروه تعداد این صنایع به بیش از ۵۰۰ طرح افزایش یافت.

نجفی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ثبت شده در سامانه تاکنون ۷ مورد از طرح‌ها در مرحله‌ی عقد قرارداد و ۷ مورد نیز پرداخت شده است گفت: تعداد صنایع کوچک و متوسطی که از تسهیلات ابلاغی اقتصاد مقاومتی در گیلان بهره مند خواهند شد باید در یک ماه آینده به ۱۰۰ طرح برسد.

 وی اظهار کرد: گیلان در پرداخت تسهیلات ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکنون در رده های نخست کشور قرار دارد و این برتری باید حفظ شود.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با تأکید بر قوی‌تر شدن کمیته‌ی بررسی و تسریع در ارجاع طرح‌ها گفت : باتوجه به اینکه حل مشکل تولید کنندگان از دغدغه‌های اصلی ماست باید روند بررسی پرونده‌ها و پرداخت آنان تسریع گردد.

استاندار گیلان به حساسیت دولت برای ایجاد اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: عزم مدیران استانی برای اشتغال فارغ التحصیلان و بیکاران بسیار جدی است.

وی به تشکیل جلسه با مدیران عامل بانک‌های استان و بررسی مشکلات موجود اشاره و اظهار کرد: بانک‌های استان برای تحقق اهداف دولت در جهت خروج شرکت‌های تولیدی از وقفه‌ی تولیدی پشتکار خوبی دارند و باید این پشتکار را تقویت کنند .

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در کارگروه رفع موانع تولید به دنبال حمایت از افرادی که برای پروژه‌های صنعتی بزرگ تسهیلات دریافت کردند و تصمیم به پرداخت بدهی خود ندارند نیستم گفت: ما در این بخش با پشتیبانی از بانک‌ها برای رفع موانع تولید گام بر می‌داریم.

وی به ثبت نام طرح‌های کشاورزی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات بانکی ابلاغی اقتصاد مقاومتی  اشاره و اظهار داشت: اگر چه استان با محوریت تولیدات کشاورزی نیازمند طرح‌های کشاورزی بیشتر است اما باید طرح‌هایی که کارشناسی شده و بازدهی بالایی دارند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه