فرزند نماینده‌ی دور اول تالش در مجلس:

ایشان ما را ممنوع کرده بودند که اعلام کنیم چه سمتی دارند

فرزند نماینده ی دور اول مردم تالش در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که پدر در حیات بودند کسی از همکارانم نمی دانست ایشان مشغول به چه کاری هستند چون ما را ممنوع کرده بودند که ما اعلام کنیم ایشان چنین سمتی دارند.

ایشان ما را ممنوع کرده بودند که اعلام کنیم چه سمتی دارند

حجت الاسلام و المسلمین سید شمس الدین عرفانی فرزند مرحوم حجت الاسلام سید یونس عرفانی نماینده ی اسبق مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی سی و چهارمین سالگرد نماینده‌ی دوره‌ی اول مجلس شورای اسلامی در تالش در گفتگو با۸دی اظهار داشت: سی و چهارمین سالگرد را چند روز قبل ابتدا در تهران برگزار کردیم که از سوی مردم استقبال خوبی از این مراسم شد و امروز نیز این مراسم در تالش برگزار شد و مردم با صلابت و همیشه در صحنه حضور پرنگی داشتند.

وی افزود: ابوی ما با توجه به اینکه سواد علمی بالایی داشتند ولی خیلی متواضع بودند و همیشه از مردم و اهالی قبل از انقلاب در منزل استقبال و پذیرایی می کردند. گاهی برخی که به منزل می آمدند ما می دیدیم پدرمان رخت خواب بعضی از آنها خودش جمع می کردند باتوجه به اینکه می توانست به خادم هایی که در منزل بودند بگویند یعنی یک محبت حقیقی به مردم داشتند و به مردم علاقه مند بودند.
حجت الاسلام عرفانی ضمن بیان خاطره ای از پدرش گفت: مرحوم ابوی از مسئولیت ها در زمینه‌ی پدری سو استفاده نمی کرد.من خودم در یکی از ارگانهای  مناطق جنگی خدمت می کردم تا زمانی که پدر در حیات بودند کسی از همکارانم نمی دانست ایشان مشغول به چه کاری  هستند چون ما را ممنوع کرده بودند که ما اعلام کنیم ایشان چنین سمتی دارند. بعد از فوت ایشان رفقای آن دوران متوجه شدند که پدرمان  نماینده‌ی مجلس بودند.
به گزارش هشت دی مرحوم حجت الاسلام  سید یونس عرفانی به عنوان عضو شورای مرکز جامعه روحانیت مبارز تهران قبل از انقلاب اسلامی بارها توسط ساواک دستگیر شد و مورد بازجویی و آزار و اذیت قرار گرفت.
گفتنی است: عرفانی یکی از همراهان امام موسی صدر بود و در مدت ۴۸ سال عمر کوتاه خود توانست تمام مسئولیت‌هایش را به نحو مطلوب به پایان برساند.
شایان به ذکر است: مرحوم عرفانی در مدت عمر خود خدمات ارزنده‌ای به مردم محروم، مستضعف، قدرشناس و وفادار تالش ارائه کرد.
  نماینده‌ی دوره نخست مجلس شورای اسلامی از شهرستان تالش بود که در سال دوم نمایندگی (۱۳۶۰) در اثر سانحه تصادف دارفانی را وداع گفت.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه